@article { author = {Eslami, Mohammad Reza and Towhidi, Naser and Jabbe dar Maralani, Parviz and Hejazi, Jalal and Daneshi, Gholam Hosein and Sohrab Pour, Saeid and Sohrab pour, Mostafa and Shayegan, Jalal and Taheri Anaraki, Mansor and Karami, Ghodrat allah and godarz Nia, Iraj and Yaghoubi, Mahmoud}, title = {Residency Requirement of Ph. D. Student in Engineering}, journal = {Iranian Journal of Engineering Education}, volume = {3}, number = {10}, pages = {37-48}, year = {2001}, publisher = {The Academy of Sciences of I. R. of Iran}, issn = {1607-2316}, eissn = {2676-4881}, doi = {10.22047/ijee.2001.2039}, abstract = {Not available}, keywords = {}, title_fa = {ضرورت تمام وقت بودن دانشجوی دکتری مهندسی}, abstract_fa = {یکی از مشکلات عمده اجرای عملی دوره های دکترای مهندسی در ایران عدذم حضور تمام وقت دانشجویان این دوره ها در دانشگاه است. این امر ناشی از عوامل دیگری از جمله عدم حمایت مالی مناسب از این دوره ها، کمی اعتقاد به تحقیق و جایگاه آن، کمبود امکانات متمرکز آزمایشگاهی و تحقیقاتی در دانشگاه ها، عدم حضور تمام وقت استادان راهنما و ... است . در یک نظر خواهی که از استادان دست اندر کار و تعدادی از دانشجویان و فارغ التحصیلان این دوره ها در تخصص های مختلف مهندسی انجام شده است، ملاحظه می شود عدم تأمین مالی دانشجویان و استادان در حد کافی، کمبود انگیزه های جذب دانشجویان در دانشگاه ها و حمایت ناچیز صنعت از تحقیقات از دلائل عمده تمام وقت نبودن دانشجویان در دانشگاه ها ذکر شده است. اکثریت قریب به اتقاق کسانی که در نظر خواهی شرکت کرده اند ضرورت تمام وقت بودن دانشجویان را متذکر و خواستار تأمین مالی آنها شده اند.}, keywords_fa = {آموزش عالی,دوره های دکترا,ارزیابی,ضرورت تمام وقتی دانشجو}, url = {https://ijee.ias.ac.ir/article_2039.html}, eprint = {https://ijee.ias.ac.ir/article_2039_53640a47b4915675c70b7ec0156c0d8b.pdf} }