@article { author = {Eslami, Mohamad Reza and Towhidi, Naser and Jabedar Maralani, Parviz and Hejazi, Jalal and Daneshi, Gholam Hosein and Sohrab Pour, Saeid and Sohrab Pour, Mostafa and Shayegan, Jalal and Taheri anaraki, Mansour and Karami, Ghodrat allh and Godarz nia, Iraj and Yaghoubi, Mahmoud}, title = {Various Engineering Ph. D. Curiculums, and Development of a Modified Model}, journal = {Iranian Journal of Engineering Education}, volume = {3}, number = {10}, pages = {137-158}, year = {2001}, publisher = {The Academy of Sciences of I. R. of Iran}, issn = {1607-2316}, eissn = {2676-4881}, doi = {10.22047/ijee.2001.2050}, abstract = {Not available}, keywords = {}, title_fa = {بررسی الگوهای آموزش دوره دکترای مهندسی و پیشنهاد بهبود شیوه موجود در کشور}, abstract_fa = {پیشرفت های علمی در اکثر کشورها، وابستگی عمیقی به دوره های دکترای مهندسی دارد. هر کشور بر اساس نیازهای علمی خود الگوهای خاصی را برا گزینش دانشجو و آموزش دوره های دکترا انتخاب می کند. هر شیوه خصوصیات ویژه ای برای اهداف تعیین شده دارد. مطالعه و شناخت روشهای مختلف و بررسی اهداف و نتایج حاصل از هریک می تواند در تعیین الگو یا الگوهای مناسب مورد استفاده قرار گیرد. در این مقاله سعی شده است روشهای متداول در آموزش دکترا از جهات مختلف شناسایی و برای هریک، مراحل تحصیل و چگونگی کار مشخص شود. در انتها ضمن بر شمردن خلاصه مطالعات انجام شده پیرامون پروژه دکترای مهندسی و تصویر الگوی یکسان موجود دوره های دکترای مهدنسی در کشور چگونگی بهبود و اصلاح ساختار آن پیشنهاد و ارائه می شود. طبیعی است که در کشور فقط یک الگوی خاص نمی تواند اجرا شود بلکه دانشگاههای صنعتی باید تمهیداتی برای نزدیکی بیشتر با صنعت فراهم کرده و دوره های کاربردی تری با هدف تولید فناوری ارائه نمایند.}, keywords_fa = {دکترای مهندسی,الگوهای آموزشی,ارتباط با صنعت}, url = {https://ijee.ias.ac.ir/article_2050.html}, eprint = {https://ijee.ias.ac.ir/article_2050_e5c7413d9ccc085c30ec6f94caafdbdd.pdf} }