per
فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران
فصلنامه آموزش مهندسی ایران
1607-2316
2676-4881
2008-06-01
10
37
10.22047/ijee.2008.577
577
Director speak
سخن مدیر مسئول
director speak
https://ijee.ias.ac.ir/article_577_5c1efc820313b83f9b8dd16f93f1a055.pdf
per
فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران
فصلنامه آموزش مهندسی ایران
1607-2316
2676-4881
2008-06-01
10
37
1
29
10.22047/ijee.2007.576
576
Scientific - Research
بررسی عوامل موثر بر رضایت و موفقیت دانشجویان رشته¬های مهندسی
Factors Affecting the Success of Engineering Students
مهدی محمدی
1
پرویز ساکتی
parviz_saketi@yahoo.com
2
استادیار دانشکده علوم تربیتی دانشگاه شیراز
استادیار دانشکده علوم تربیتی دانشگاه شیراز
در سالهای اخیر، تلاشهای فراوانی صورت گرفته است تا عواملی که در طول تحصیل ضامن موفقیت و رضایت دانشجویان است شناخته شود و یکی از مهم¬ترین این عوامل برنامه درسی تجربه شده توسط دانشجوست. در این تحقیق تلاش شده است تا نقش برنامه درسی تجربه شده در رضایت و موفقیت دانشجویان مهندسی به منظور ارائه پیشنهاد مدل بهینه برنامه درسی بررسی شود. بدین ترتیب 117 نفر از دانشجویان سال آخر رشته¬های مهندسی با استفاده از نمونه¬گیری خوشه¬ای انتخاب شدند. اطلاعات از طریق توزیع پرسشنامه بین افراد نمونه جمع¬آوری و با استفاده از نرم افزارهای: Spss و Lisrel تجزیه و تحلیل انجام شد. نتایج نشان داد که: 1. برنامه درسی تجربه شده واسطه معنا داری برای موفقیت دانشجویان سال آخر بود. 2. تمام متغیرهای برنامه درسی تجربه شده¬(مهارتهای عمومی، ادراک از محیط دانشکده و احساس خود اثربخشی و رضایت) واسطه معنا داری برای موفقیت دانشجو از نظر معدل تحصیلی و رشد ذهنی بودند. در نهایت، بر اساس نتایج به دست آمده مدلی از ارزیابی برنامه ریزی درسی ارائه شد و محدودیتها و پیشنهادهای تحقیق بیان شدند.
In recent years, there have been various attempts for determining the influencing factors on college students' satisfaction and success. One of the most important factors is experience curriculum. The aim of this study was the determining role of experienced curriculum on satisfaction and success of Engineering and Applied Science students. For this propose 117 of senior students from engineering colleges in Shiraz University were selected. Using SPSS and LISREL software's data analysis, results indicated: 1- The experienced curriculum was the meaningful mediator for success of senior students. 2- All the experienced curriculum variables were the meaningful mediators for success of senior students.
https://ijee.ias.ac.ir/article_576_06f6e5d498afe98ea9f48af1bba2ebb1.pdf
موفقیت دانشجو
برنامه درسی تجربه شده
مهارتهای عمومی
ادراک از محیط دانشکده
احساس خود اثربخشی و رضایت
Success
experienced curriculum
generic skills
perception of environment
self-efficacy
Satisfaction
per
فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران
فصلنامه آموزش مهندسی ایران
1607-2316
2676-4881
2008-06-01
10
37
31
47
10.22047/ijee.2008.578
578
Scientific - Research
اثر بخشی خطا بر روی خلاقیت و برنامه ریزی و تفکر مستقل از میدان دانشجویان رشتههای مهندسی
Error Effectiveness on Creativity and Programming and Field Independence Thought of Engineering Students
حمید رضا عریضی
1
آزاده عسکری
2
مریم السادات اخباری
3
استادیار دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، دانشگاه اصفهان
دانشجوی کارشناسی ارشد دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه اصفهان
دانشجوی کارشناسی ارشد دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه اصفهان
تا به حال در کشور ما آموزش مهندسی از پژوهشهای آزمایشی در زمینه شیوة آموزش کمتر بهره برده است. در پژوهش حاضر دو شیوة تشویق به تولید پاسخ بدون نگرانی از خطا و نیز شیوة مرسوم یادگیری همراه با ارزیابی [بدون خطا] با یکدیگر مقایسه شدهاند. تشویق به تولید پاسخ بدون نگرانی از ارزیابی شیوهای است که در شرکت تویوتای ژاپن شیوة مسلط آموزشی بوده است. در پژوهش حاضر نمونهای از دانش آموختگان رشته مهندسی برای حل مسائل با ماهیت مهندسی با این دو شیوه مقایسه شدهاند. دانش آموختگان دانشجویان رشتههای رایانه ¬(نرم افزار و سختافزار)، شیمی و طراحی صنعتی بودهاند که برای استخدام به یک شرکت صنعتی در اصفهان مراجعه کرده¬اند. تعداد 15 نفر در گروه آزمایشی و 15 نفر در گروه گواه قرار داده شدند که در گروه آزمایشی تولید پاسخ بدون ارزشیابی و در گروه گواه با ارزشیابی (یعنی کنترل خطا) بوده است. یافتهها نشان داد که دانشجویان روش تولید پاسخ بدون نگرانی از ارزیابی نسبت به گروه دیگر در نوآوری، برنامه¬ریزی و تفکر مستقل از میدان برتری دارند.بر پایه یافته¬های این پژوهش پیشنهادهایی ارائه شده است.
Engineering training in our country has not benefited from of experimental researches. In the current study the method of response production encouragement regards less of error, and traditional method of learning with assessment (without error) is compared. Encouragement to produce responses without care of appraisal was used successfully in Toyota company as a dominate method. In this research sample of engineering graduates was compared in problem solving of engineering essence. Findings indicate that the first group was superior as compared with-the second group in Flanagan Industrial Tests (innovation, programming, field independent thought and judgment). Suggestions are made on the basis of conclusions to persuade such stills among engineering students.
https://ijee.ias.ac.ir/article_578_67e37901b005c6ffb835ed747b44dee6.pdf
آموزش خطا
خلاقیت
برنامه¬ریزی
تفکر مستقل از میدان
قضاوت و درک مطلب
Error training
ingenuity
programming
field independent thought
judgment and comprehension
per
فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران
فصلنامه آموزش مهندسی ایران
1607-2316
2676-4881
2008-06-01
10
37
49
67
10.22047/ijee.2008.579
579
Scientific - Research
ایجاد خلاقیت در دانشجویان مهندسی معماری (بررسی سه مدل برای انتقال دانش از منظر دانشجویان)
Creativity in Architecture Students (A Survey on Three Models for Knowledge Transfer on Students Views)
محمد حسین صبحیه
1
محمد رضا بمانیان
2
یاسر کشتیبان
3
استادیار دانشکده هنر و معماری، دانشگاه تربیت مدرس
استادیار دانشکده هنر و معماری، دانشگاه تربیت مدرس
دانشکده هنر و معماری، دانشگاه تربیت مدرس
آموزش در رشتة معماری به همراه آموزش در سایر رشته¬های هنری یکی از بحث انگیزترین مسائل در مراکز آموزشی و هنری سراسر دنیاست. داشتن خلاقیت در این رشته به خصوص در دروس طرح معماری یکی از مهم¬ترین چالشهایی است که دانشجویان این رشته با آن روبه رو هستند. توجه به خلاقیت دانشجویان و نیز چگونگی پرورش و توسعة آن در دروس طرح معماری از جمله مهم¬ترین اهداف مقالة حاضر است. در همین خصوص، پژوهشگران پس از تکمیل مطالعات کتابخانه¬ای در باره خلاقیت متوجه شدند که مدلها و روشهای گوناگونی برای توسعة آن نیز وجود دارد که یک نمونه از آنها افزایش خلاقیت از طریق بهره¬گیری از دانش و تجربة سایرین است. بر اساس این اصل خلاقیت می¬تواند با بهره¬گیری از روشهای انتقال مناسب دانش و تجربه افزایش یابد. این اصل که در رشتة روانشناسی آموزشی مورد تأکید قرار گرفته، به عنوان چارچوب نظری پژوهش حاضر انتخاب شده است. در متن حاضر سه مدل برای مشخص کردن بهترین روش برای انتقال دانش و تجربه به دانشجویان به همراه سؤالات دیگر به روش پرسشنامه¬ای [در جامعة آماری انتخاب شده] بررسی شد. در نهایت، مدل تعامل با استادان و دانشجویان سال بالایی در آتلیة مشترک به عنوان بهترین شیوه برای انتقال دانش و تجربه به دانشجویان مورد تأکید قرار گرفت. همچنین، تأکید بر نقش کلیدی استادان در انتقال واقعیتِ توسعه پذیر بودن خلاقیت به دانشجویان از دیگر نتایج تحقیق حاضر است.
Education in architecture, like the education in other artistic fields, is one of the challenging issues in the artistic and educational centers throughout the world. Enjoying creativity in these fields, especially in the architectural design, is among the main challenging problems that the students face. Paying due attention to the creativity of students as well as its development approaches in the lessons of architectural design have been among the main goals of the present research. Therefore the authors, after completion of a thorough and comprehensive library research and literature review, come across this conclusion that creativity is not only an ability that can be developed, but also there are various methods for its development, like enhancing creativity through enjoying others, knowledge and experiments. According to this principle, creativity can be improved by proper methods of knowledge and experiments transfer. This principle, being also emphasized in educational psychology, in chosen as the theoretical frame of the present research. Thus the authors designed and distributed a questionnaire consisting of three proposed methods to determine the best method of knowledge of and experiment transfer to the students in architectural design, along with other related questions including demographic questions. Analysis of the collected data, suggested the Interaction of Teacher and Senior Students in a Common Atelier as the best method in the view of the students who participated in the study. It was also proposed as a method of atelier management. Further emphasis on the key role of teachers in the transfer of the reality of creativity’s development potential was among the other main results of the present research
https://ijee.ias.ac.ir/article_579_25fe81c60bcf5fe2991c5f7667addf6b.pdf
آموزش طرح معماری
خلاقیت
روانشناسی آموزشی
تجربه و انتقال دانش
Architectural design education
creativity
Educational Psychology
Experiment
Knowledge transfer
per
فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران
فصلنامه آموزش مهندسی ایران
1607-2316
2676-4881
2008-06-01
10
37
69
83
10.22047/ijee.2008.580
580
Scientific - Research
طراحی و تبیین مدلهای توسعه ارتباط دانشگاه با صنعت
To Design and Formulate the Development Models for University Relationships with Related Industry
محمد رضا حمیدی زاده
1
دانشیار دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی
دانشگاه سازمانی است که با تولید فکر، دانش و راهکارها به بهینه سازی صنعت مبادرت می ورزد، اما کمتر نگاه درونی داشته و به بهینه سازی فرایندهای درون سازمانی خود از جمله مدیریت ارتباط با صنعت (مشتری) پرداخته است. نوین گرایی در تعاملات دانشگاه با محیط, ضرورت دستیابی به استقلال مالی در دانشگاهها و ارائة خدمات بهتر آموزشی، پژوهشی و مشاوره ای به صنعت است. هدف از ارائه این مقاله طراحی و تبیین مدیریت ارتباط دانشگاه با صنعت بر اساس مدل مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) است. با تعریف و تبیین چشم اندازهای ارتباط دانشگاه با صنعت و بیان ابعاد آن، ساز کار ارتباط با صنعت تشریح شده است. پس از تبیین اصول و ویژگیهای مدیریت ارتباط دانشگاه با صنعت، فرایند مدیریت ارتباط دانشگاه با صنعت براساس سه مدل تشریح شده است: مدل اول، مدل هفت مرحله¬ای ایجاد پایگاه داده ها، تجزیه و تحلیل داده ها، گزینش مشتریان, هدف گیری مشتریان برگزیده, بازاریابی ارتباط محور، حل مسائل درون سازمانی مشتریان و سنجش میزان موفقیت است؛ مدل دوم، مدل شش مرحله¬ای تماس، درگیری، صمیمیت، تیرگی روابط، اصلاح و قطع ارتباط است و مدل سوم، مدل هشت مرحله¬ای جذب، خوشامد گویی، آشنا شدن، مدیریت حساب، مراقبت شدید، جدایی بالقوّه و جدایی و بازگرداندن است. برای ارزیابی عملکرد مدیریت ارتباط دانشگاه با صنعت مدل ارزیابی متوازن ارائه و با بیان حوزه های کاربری مدیریت ارتباط, در ابعاد خدمات و پشتیبانی از صنعت، استقلال نیروهای فروش، استقلال بازاریابی، قابلیتهای ارتباطات بر مبنای سیاستهای اطلاعاتی بازاریابی یکپارچه تشریح شده است. در این مقالة تلاش شده است تا با ارائة ضرورت بازنگری ارتباط دانشگاهها با صنعت، تجدید فعالیتهای بخشهای برقراری تعامل دانشگاه با صنعت براساس رویکردهای نوین روشن شود
University, as a dynamic system, generates thought, knowledge and approaches that can help the industry to optimize its operations. But this system has less inner evaluation and doesn’t pay attention to optimizing its systemic processes such as industry (= consumer) relationship management (CRM). Updating-oriented policy to interact with environment by university is necessary to reach financial capacity and to present best education, research, and consultant services to industry. The main objective of present paper is to design and formulate university-industry relationship management (UIRM) based on CRM. First, the paper explains the perspectives, dimensions and mechanism of UIRM, then analyze the principles and characteristics of UIRM. This will be presented by three related models. The first is a total and initial model which has seven phases for fundamental relationships, the second one includes six phases that is especially for technical and engineering disciplines. The last is a special model for social and human disciplines and has eight phases. Applied balanced score card analysis offers performance evaluation of UIRM. How to use the sales forces, marketing tactics and marketing information and communication capabilities are the other fields that the paper places emphasis on. Result produces a Reengineering approach to UIRM based on dynamic interactions with industry.
https://ijee.ias.ac.ir/article_580_128dfae44033607ea3233c80e63389f4.pdf
مدل مدیریت ارتباط با مشتری
مدلهای چند مرحله¬ای
فرایند پیدایش
فرایند مدیریت و قابلیتهای ارتباطات
UIRM models
multi-stages relationships models
initiative processes
management processes
communications capabilities
per
فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران
فصلنامه آموزش مهندسی ایران
1607-2316
2676-4881
2008-06-01
10
37
85
99
10.22047/ijee.2008.581
581
Scientific - Research
ماتریس مدیریت ریسک پروژه در مهندسی
The Matrix of Project Risk Management in Engineering
ناصر آزاد
arman_armin@yahoo.com
1
صدرا رشیدی
sadra_rashidi@yahoo.com
2
استادیار دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه آزاد اسلامی ، واحد جنوب
دانشجوی کارشناسی ارشد دانشکده مهندسی صنایع و بهره وری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اراک
ریسک پروژه در مهندسی، واقعه¬ای یا شرایطی غیر قطعی است که اگر اتفاق بیفتد، بر روی یکی از اهداف پروژه اثری مثبت یا منفی دارد. در واقع، یک ریسک یک علت دارد و اگر اتفاق بیفتد یک معلول .مدیریت ریسک فرایند برنامه ریزی سیستماتیک برای تشخیص، تحلیل، پاسخگویی و سنجش ریسک پروژه است. هدف اصلی از فرایند مدیریت ریسک مدیریت اثربخش ریسکها و فرصتهای پروژه است. در هر فرایندی استفاده از ابزارهای مرتبط برای رسیدن به اهداف فرایند مرسوم است و فرایند مدیریت ریسک نیز از این قاعده مستثنا نیست. ماتریس ریسک یکی از ابزارهای مفید فرایند مدیریت ریسک است. در واقع، ماتریس ریسک ما را قادر می سازد تا ضمن شناسایی ریسکها، پاسخی برای سنجش و کنترل ریسکهای اصلی پروژه آماده کنیم. در این مقاله ضمن معرفی ریسکهای پروژه و فرایند تشکیل ماتریس ریسک، برای درک هر چه بهتر مطلب از یک نمونه تحقیق موضوعی مربوط به صنایع ایران و دو نمونه تحقبق موضوعی مربوط به صنایع کشور هند استفاده شده است. در هر کدام از تحقیقات موضوعی، برای اخذ تصمیم، ریسکهای اثرگذار بر آن مشخص و سپس ماتریس ریسک تشکیل شده و در نهایت، عدد ریسک به دست آمده است. از طریق عدد ریسک به اخذ یا عدم اخذ تصمیم پرداخته شده است ]در واقع، به کمک عدد ریسک می توان تشخیص داد که ریسکها قابل کنترل هستند یا خیر[.
The risk of an event or indefinite condition, if occurs, will have a positive or negative effect on one of the project's purposes. In fact a risk has a cause, and if happens, has several effects. Risk management is a systematic process which is used for diagnosis, analysis, answering, and measurement of the risk on any project. The main purpose of the risk management process is the effective management of risks. In every process, the use of related instruments for achieving the aims of process is customary. The risk management process is not an exception to this rule. The risk of matrix is one of the useful implements in risk management process. In fact the risk enables us not only to detect the risk, but also gives us an answer for measuring and controlling the risks of main project. This paper introduces the risks of project and process of matrix risk formation for better comprehension of topic we have used a sample research related to Iran's industries and two sample researches related to the industries of India. In each of these researches, the effective risk has been determined, then the matrix of risk has been formed and finally the number of risk is obtained. Through the risk number we decide to makes right decision. (In fact by use of risk number one can determine that the risk could be controlled or not).
https://ijee.ias.ac.ir/article_581_8b8311a8b6ad47f150523e3b4f9c5fbe.pdf
واژه¬های کلیدی : ریسک
ماتریس مدیریت ریسک
ریسکهای خارجی پروژه و فرایند مدیریت ریسک
risk
Risk Management
Matrix
project external risks
risk management process
per
فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران
فصلنامه آموزش مهندسی ایران
1607-2316
2676-4881
2008-06-01
10
37
101
124
10.22047/ijee.2008.582
582
Scientific - Research
مراکز رشد مجازی ابزاری در راستای توسعه کارآفرینی در دانشگاهها
Virtual Incubators: A Tool for Developing Entrepreneurship in Universities
سیامک فرشاد
farshad@iust.ac.ir
1
محمد فتحیان
2
بابک ابراهیمی
3
سروش نالچیگر
4
استادیار دانشکده مهندسی راه آهن، دانشگاه علم و صنعت ایران
استادیار دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه علم و صنعت ایران
دانشجوی کارشناسی ارشد دانشکده اقتصاد، دانشگاه صنعتی شریف
دانشجوی کارشناسی ارشد دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران
با توجه به رشد چشمگیر دانشگاهها و صنایع، امروزه بخش اعظم سرمایه¬های جوامع، اعم از نیروی انسانی و منابع مالی، در این دو بخش متمرکز شده است. با پیشرفت روزافزون علوم و صنایع فاصله این دو نهاد پایه¬ای جوامع نیز روز به روز بیشتر میشود. کاهش فاصله علم و صنعت از یک سو و کاستن از هزینه¬های تحقیقات مربوط به تجاریسازی از سوی دیگر، جوامع بشری را در دهه اخیر به سوی استفاده از ابزارهای جدیدی به نام مراکز رشد سوق داده است. از طرفی، مراکز رشد امروزی دارای محدودیتهای مکانی و زمانی و از انعطافپذیری و گستره عملکرد محدودی برخوردارند. این مراکز رشد در راستای تخصیص بهینه منابع محدودی که در اختیار دارند، مجبورند خود را به دانشگاه یا منطقه خاصی محدود و بعضاً قوانین جذب و حمایت سختگیرانهای وضع کنند. لیکن مراکز رشد مجازی به دلیل عمومیت و فراگیری بازار که ناشی از مجازی بودن، وسعت طیف مکانی و توانایی به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات است، قدرت اشتغالزایی و فراگیری در سطح کشوری و بینالمللی را از طریق توسعه صنایع کوچک و متوسط فناور دارند. در این مقاله سعی شده تا با بیان مفاهیم مراکز رشد و سیر تکاملی آن، عملکرد مراکز رشد در تجاری¬سازی یافتههای تحقیقاتی بررسی شود. در ادامه، مراکز رشد مجازی و نقش فزاینده آنها در توسعه اقتصادی و استفاده بهینه از منابع موجود معرفی و مدل مراکز رشد مجازی با به کارگیرِی فناوریهای نوین به عنوان عامل توانمندساز در رفع معضل اشتغال و حرکت به سوی توسعه اقتصادی از دید تاثیرگذاری کلان ارائه شده است.
Today, communities’ capitals such as manpower and financial resource have cumulated in universities and industries because of significant growth of these two parts. With daily increasing development of sciences and industries, the distance between these two critical elements of communities is increasing. Reduction of the distance between science and industry on the one hand and decrement of researches’ costs conducted in commercialization on the other has stimulated communities to use new tools entitled incubators. These incubators today have local and temporal boundaries. Moreover these incubators have low flexibility and performance variety. In order to optimize allocation of limited resources, incubators have been forced to act in a specified university or area and sometimes, define severe employment and support rules. Virtual incubators, because of their popularity and market universality, resulted from their virtual shay and ability to apply information technology, have employment power and comprehensiveness in national and international level through enhancement of small and medium industries. In this paper, we describe concepts of incubators and their evolution and examine their performance in commercialization of researches findings. Then we introduced virtual incubators and their increasing role in economical development and optimized use of resources. Consequently, virtual incubators model, by applying modern technologies as a powerful agent for removing employment problem and making economical development from macro influence point of view are presented.
https://ijee.ias.ac.ir/article_582_e79ed9fb970f80d9d7517e8447bbe7b4.pdf
مراکز رشد مجازی
کارآفرینی
توسعه اقتصادی و فناوریهای نوین
Virtual incubators
Entrepreneurship
economical development
Modern Technologies
per
فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران
فصلنامه آموزش مهندسی ایران
1607-2316
2676-4881
2008-06-01
10
37
125
145
10.22047/ijee.2008.583
583
Scientific - Research
طراحی و پیاده سازی سیستم شبکه ای امنیت، نظارت وحفاظت ملی
Design and Development of a National Security and Monitoring System
حسین مهربان جهرمی
1
برهان جلائیان
2
عباس مهربان جهرمی
3
محسن مصلی نژاد
mohsen.ec@gmail.com
4
دانشگاه آزاد اسلامی، واحد جهرم، باشگاه پژوهشگران جوان
دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر، دانشگاه ملی سنگاپور
دانشگاه مهندسی
دانشکده مهندسی
در سالهای اخیر، رشد سریع شبکههای ارتباطی و فناوری مخابراتی فرصتهای مهم و چالشهای زیادی در خصوص ارتباط بی درنگ ، مانیتوررینگ و کنترل سیستم ها از راه دور ایجاد کرده است. در این مقاله بعد از بررسی سایر تحقیقات پیشین در این زمینه، به معرفی و توسعه کنترل و مانیتورینگ تحت شبکه های کامپیوتری در خصوص امنیت، نظارت و حفاظت مراکز حساس تجاری، نظامی و ... از راه دور پرداخته و در ادامه گامهای طراحی این سیستم ها بررسی شده است. سپس به روش مبتنی بر Web به عنوان یکی از روشهای مبتنی بر شبکه و اهمیت شبکه¬های VPN به عنوان راهکاری برای تأمین امنیت این سیستم کنترل از راه دور بررسی و مزایای VPN بیان شده است. در انتها به مقایسه این روش با سایر روشهای مشابه، توجیه اقتصادی این روش و ویژگیهای آن پرداخته شده است.
In recent years, developments of communication networks and communication technology have created new opportunities, and consequently new challenges through the real-time applications, monitoring and controlling remote system. After reviewing previous works, this paper describes and develops a Computer Network-Based system for controlling and monitoring commercial and military applications. It introduces remote controlling via computer networks and explains the designing steps of a system. Then, the benefits of a web-based method are mentioned, while explaining VPN networks as a new approach to provide safety for these remote control systems. At the end, it draws a comparison with similar security approaches, economic explanation of this method and specific features of this method.
https://ijee.ias.ac.ir/article_583_b5c001b40db74cf1d96da31dab223eda.pdf
امنیت بلادرنگ
شبکه
کنترل از راه دور
نظارت
Labview و VPN
Security
VPN (Web-Based Control)
Real time Monitoring