هدف از پژوهش حاضر شناسایی چالشهای برنامه درسی مهندسی برق از دیدگاه اعضای هیأتعلمی و دانشجویان بهمنظور اصلاح و بازنگری است. روش تحقیق در این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه جمعآوری اطلاعات توصیفی پیمایشی است. جامعه آماری موردمطالعه در این پژوهش، اعضای هیأتعلمی و تمام دانشجویان رشته مهندسی برق دانشگاه صتعتی ارومیه است که از میان اعضای هیأتعلمی 22 نفر به صورت سرشماری بهعنوان نمونه اعضای هیأتعلمی و 164 نفر بر اساس جدول مورگان بهعنوان نمونه آماری دانشجویان به روش تصادفی ساده انتخاب شد. برای جمعآوری دادههای پژوهش از دو پرسشنامه محققساخته استفاده شد که روایی و پایایی پرسشنامهها از نظر استادان و متخصصان حوزه، مورد تأیید قرار گرفت. بهمنظور تجزیهوتحلیـل اطلاعـات از روشهای آمار توصیفی (فراوانی، درصد، میانگین، انحراف استاندارد) و نیز روشهای آمار استنباطی شامل آزمون تی تکنمونهای و تی دو گروه مستقل استفاده شد. نتیجه کلی پژوهش نشان داد که از نظر اعضای هیأت علمی برنامه درسی آموزش مهندسی برق، در هشت بعد از ابعاد نهگانه برنامه درسی شامل اهداف آموزشی، محتوا، فعالیتهای یادگیری، راهبردهای تدریس، مکان، گروهبندی و ارزشیابی با چالشهایی مواجه است. همچنین از نظر دانشجویان برنامه درسی مهندسی برق در تمام ابعاد نهگانه برنامه درسی با چالشهایی مواجه است. بنابراین میتوان نتیجه گرفت که لازمه موفق و اثربخش بودن برنامه درسی مهندسی برق توجه به چالشها و نواقص مطرحشده از سوی اعضای هیأت علمی و دانشجویان وتلاش برای رفع این چالشها است.