TY - JOUR ID - 149381 TI - ارزیابی عملکرد مراکز آموزش عالی بر پایه مدل پروفایل کارایی ورودی بهبودیافته فازی JO - فصلنامه آموزش مهندسی ایران JA - IJEE LA - fa SN - 1607-2316 AU - منصوری, احسان AU - فضلی, لیلا AD - گروه آموزشی مهندسی صنایع، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه اراک، ایران AD - دانشجوی دکتری مهندسی صنایع، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران Y1 - 2022 PY - 2022 VL - 24 IS - 94 SP - 103 EP - 132 KW - ارزیابی کیفیت عملکرد KW - عدم‌قطعیت فازی KW - مدل پروفایل کارایی ورودی KW - مراکز آموزش عالی DO - 10.22047/ijee.2022.259101.1798 N2 - : ارزیابی کیفیت عملکرد مراکز آموزش عالی به‌واسطۀ نقش مهم و تأثیرگذاری که دارند، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. ارزیابی عملکرد مراکز آموزش عالی سبب می‌‌شود تا نقاط قوت‌‌ و ضعف‌‌ و نیز فرصت‌‌ها و عوامل بازدارنده‌‌ توسعه مشخص شده و امکان برنامه‌‌ریزی‌‌ مناسب جهت بهبود و ارتقای وضعیت آن‌ها فراهم شود. برای اصلاح و بهبود مستمر نظام دانشگاهی، استقرار یک سازوکار مناسب ارزیابی عملکرد که به واسطۀ آن بتوان ضمن بهبود و ارتقای کیفیت علمی، بهبود کل نظام دانشگاهی را مدنظر قرار داد و در عین ‌حال از متن نظام دانشگاهی و ضرورت‌‌های آن برخاسته و منطبق بر خصوصیات این نظام باشد، ضروری به نظر می‌رسد. در این پژوهش با در نظر گرفتن محیط تصمیم‌‌گیری غیرقطعی، یک مدل ارزیابی جدید به‌‌ نام مدل پروفایل کارایی ورودی بهبودیافته فازی- وزن‌‌های مشترک مبتنی بر بهترین حل (FIIEP - CWBOS) پیشنهاد شده است که عملکرد مدل پروفایل کارایی ورودی کلاسیک را بهبود می‌‌دهد. نتایج این پژوهش نشان داد که مدل پیشنهادی از اعتبار لازم و عملکردی مطلوب نسبت به سایر مدل‌هایی که تا کنون ارائه شده برخوردار است. UR - https://ijee.ias.ac.ir/article_149381.html L1 - https://ijee.ias.ac.ir/article_149381_5d8100d7bbc80769440118c65a0df0e9.pdf ER -