TY - JOUR ID - 75134 TI - بررسی ارتباط بین مهارتهای حرفه ای با نوآوریهای برنامه های درسی اساتید در دانشگاه های اصفهان و صنعتی اصفهان JO - فصلنامه آموزش مهندسی ایران JA - IJEE LA - fa SN - 1607-2316 AU - امیری, مجید AU - موسوی, ستاره AU - رجایی پور, سعید AD - مربی، گروه روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور تهران AD - گروه علوم تربیتی دانشگاه اصفهان AD - دانشیار دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه اصفهان Y1 - 2018 PY - 2018 VL - 20 IS - 78 SP - 57 EP - 75 KW - مهارتهای حرفه ای KW - نوآوریهای برنامه های درسی KW - آموزش مهندسی KW - اساتید KW - نوآوری آموزشی DO - 10.22047/ijee.2018.141141.1562 N2 - هدف این پژوهش بررسی ارتباط بین مهارت­های حرفه­ای با نوآوری­های برنامه­های درسی اعضای هیأت­علمی گروه­های فنی ـ مهندسی دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه اصفهان بود. روش پژوهش کاربردی و از نوع توصیفی ـ پیمایشی بود. جامعه آماری این پژوهش اعضای هیأت­علمی گروه­های فنی - مهندسی دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه اصفهان بودند. در انتخاب نمونه از روش نمونه­گیری طبقه­بندی متناسب با حجم استفاده شد و90 نفر (20 نفر از گروه فنی ـ مهندسی دانشگاه اصفهان و70 نفر از گروه فنی ـ مهندسی دانشگاه صنعتی اصفهان) برای نمونه انتخاب شدند. داده‌های پژوهش از طریق پرسشنامه  استاندارد مهارت­های حرفه­ای و پرسش­نامه محقق­ساخته نوآوری برنامه­های درسی گردآوری شد. یافته‌های تحقیق نشان داد بین مهارت­های حرفه­ای (طراحی آموزشی، فناوری آموزشی، روش تدریس و ارزشیابی تحصیلی) و نوآوری­های برنامه­های درسی استادان رابطـه وجود دارد UR - https://ijee.ias.ac.ir/article_75134.html L1 - https://ijee.ias.ac.ir/article_75134_c969407ee266e750ee2ae3ab9d4cc457.pdf ER -