اسلامی, محمدرضا, توحیدی, ناصر, جبه دار مارالانی, پرویز, حجازی, جلال, دانشی, غلامحسین, سهراب پور, سعید, سهراب پور, مصطفی, شایگان, جلال, طاهری انارکی, منصور, کرمی, قدرت الله, گودرزنیا, ایرج, یعقوبی, محمود. (1380). تحلیلی بر آزمون جامع دوره های دکترای مهندسی. فصلنامه آموزش مهندسی ایران, 3(10), 19-35. doi: 10.22047/ijee.2001.2038
محمدرضا اسلامی; ناصر توحیدی; پرویز جبه دار مارالانی; جلال حجازی; غلامحسین دانشی; سعید سهراب پور; مصطفی سهراب پور; جلال شایگان; منصور طاهری انارکی; قدرت الله کرمی; ایرج گودرزنیا; محمود یعقوبی. "تحلیلی بر آزمون جامع دوره های دکترای مهندسی". فصلنامه آموزش مهندسی ایران, 3, 10, 1380, 19-35. doi: 10.22047/ijee.2001.2038
اسلامی, محمدرضا, توحیدی, ناصر, جبه دار مارالانی, پرویز, حجازی, جلال, دانشی, غلامحسین, سهراب پور, سعید, سهراب پور, مصطفی, شایگان, جلال, طاهری انارکی, منصور, کرمی, قدرت الله, گودرزنیا, ایرج, یعقوبی, محمود. (1380). 'تحلیلی بر آزمون جامع دوره های دکترای مهندسی', فصلنامه آموزش مهندسی ایران, 3(10), pp. 19-35. doi: 10.22047/ijee.2001.2038
اسلامی, محمدرضا, توحیدی, ناصر, جبه دار مارالانی, پرویز, حجازی, جلال, دانشی, غلامحسین, سهراب پور, سعید, سهراب پور, مصطفی, شایگان, جلال, طاهری انارکی, منصور, کرمی, قدرت الله, گودرزنیا, ایرج, یعقوبی, محمود. تحلیلی بر آزمون جامع دوره های دکترای مهندسی. فصلنامه آموزش مهندسی ایران, 1380; 3(10): 19-35. doi: 10.22047/ijee.2001.2038
1استاد دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی امیر کبیر
2استاد دانشکده مهندسی مواد ومتالورژی دانشگاه تهران
3استاد دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران
4استاد دانشکده مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه علم و صنعت ایران
5استاد دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف
6استاد دانشگاه صنعتی شریف
7استاد دانشکده مهندسی شیمی و نفت دانشگاه صنعتی شریف
8استاد دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه شیراز
9استاد دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه شیراز
چکیده
یکی از عمده ترین مراحل دوره های دکتری مهندسی آزمون جامع است. در این بررسی ضرورت و چگونگی انجام شدن این مرحله از دوره ها با توجه به اظهار نظر استادان دست اندر کار و تعدادی از دانشجویان و فارغ التحصیلان این دوره ها در تخصص های مختلف مهندسی مورد بررسی قرار گرفته است. این بررسی نشان می دهد که آزمون جامع به عنوان یک شاخص عمده در تعیین صلاحیت علمی، توان انجام دادن پژوهش، تعهد انجام دادن پژوهش، تعهد منزلت استادی باید به صورت کتبی و شفاهی در زمینه تخصص دانشجو انجام شود.