نوع مقاله : مقاله علمی - پژوهشی
نویسندگان
- محمدرضا اسلامی 1
- ناصر توحیدی 2
- پرویز جبه دار مارالانی 3
- جلال حجازی 4
- غلامحسین دانشی 5
- سعید سهراب پور 5
- مصطفی سهراب پور 6
- جلال شایگان 7
- منصور طاهری انارکی 8
- قدرت الله کرمی 9
- ایرج گودرزنیا 7
- محمود یعقوبی 9
1 استاد دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر
2 استاد دانشکده مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه تهران
3 استاد دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران
4 استاد دانشکده مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه علم و صنعت ایران
5 استاد دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف
6 استاد دانشگاه صنعتی شریف
7 استاد دانشکده مهندسی شیمی و نفت دانشگاه صنعتی شریف
8 استاد دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه شیراز
9 استاد دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه شیراز
چکیده
در این مقاله محتوا، کیفیت تدریس و انتخاب دروس دوره های دکترای مهندسی مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته است. در این بررسی با توجه به نتایج آماری حاصل از نظر سنجی انجام شده نظرها و دلایل ارائه شده از سوی استادان و دانشجویان در نقد محتوای دروس و کیفیت تدریس، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و نتایج حاصل از آن ارائه شده است. همچنین، انتخاب و تنوع دروس دوره دکترا و مشکلات موجود در این زمینه نیز مورد بررسی قرار گرفته است. پیشنهادهایی در زمینه افزایش کیفیت تدریس و محتوای آنها ارائه شده است.
کلیدواژهها
عنوان مقاله [English]
Teaching Quality and Course Credit in Ph. D. Program
نویسندگان [English]
- Mohammad Reza Eslami 1
- Naser Towhidi 2
- Parviz Jabedar Maralani 3
- jala Hejazi 4
- Gholam Hosein Daneshi 5
- Saeid Sohrab Pour 5
- Mostafa Sohrab pour 6
- Jalal Shayegan 7
- Mansour Taheri Anaraki 8
- Ghodrat allah Karami 9
- Iraj Godarz Nia 7
- Mahmoud Yaghobi 9
1
2
3
4
5
6
7
8
9
چکیده [English]
Not available