طراحی نظام درسی علوم و مهندسی کامپیوتر باید بر اساس پژوهش های علمی و آینده نگرانه ای صورت پذیرد که کمبود آن در مجموعه پژوهش های جاری احساس می شود. مقاله حاضر رویکردی بر تحلیل و مقایسه نظام درسی دوره کارشناسی علوم و مهندسی کامپیوتر در ایران و برخی کشورهای صنعتی است که بر علوم کامپیوتر(که بر خلاق تصور رایج، معادل با مهندسی نرم افزار است) تأکید دارد. پژوهش انجام شده در نظام درسی دانشگاه های معتبر دنیا و مقایسه نتایج آن با نظام رایج در کشور ما بیانگر شکاف موجود بین این دو می باشد. این شکاف معمولاً مورد غفلت واقع شده و بعضاً به دلایل غیر علمی انکار شده است. با ارائه و بررسی یک مدل جدید نظام درسی نشان داده شده است که چگونه بر خلاق انتظار اولیه، پر کردن قسمت اعظم این شکاف با استفاده از امکانات فعلی کشور ممکن و عملی است. برای ارائه این مدل بیش از هشتصد عنوان درسی از 9 دانشگاه معتبر بررسی شده است.
شمس براق, آرمین, نقیب زاده, محمود. (1382). پژوهشی در زمینه نظام درسی علوم و مهندسی کامپیوتر در ایران. فصلنامه آموزش مهندسی ایران, 5(18), 71-84. doi: 10.22047/ijee.2003.2108
MLA
آرمین شمس براق; محمود نقیب زاده. "پژوهشی در زمینه نظام درسی علوم و مهندسی کامپیوتر در ایران". فصلنامه آموزش مهندسی ایران, 5, 18, 1382, 71-84. doi: 10.22047/ijee.2003.2108
HARVARD
شمس براق, آرمین, نقیب زاده, محمود. (1382). 'پژوهشی در زمینه نظام درسی علوم و مهندسی کامپیوتر در ایران', فصلنامه آموزش مهندسی ایران, 5(18), pp. 71-84. doi: 10.22047/ijee.2003.2108
VANCOUVER
شمس براق, آرمین, نقیب زاده, محمود. پژوهشی در زمینه نظام درسی علوم و مهندسی کامپیوتر در ایران. فصلنامه آموزش مهندسی ایران, 1382; 5(18): 71-84. doi: 10.22047/ijee.2003.2108