زارع بنادکوکی، محمدرضا؛ وحدتزاد، محمدعلی؛ اولیاء، محمدصالح و لطفی، محمدمهدی (1394). بررسی نظامهای
رتبهبندی دانشگاهها: یک رویکرد انتقادی. فصلنامه آموزش مهندسی ایران، 17 (65)،131-95.
زارع بنادکوکی، محمدرضا, وحدت زاد، محمد علی؛ اولیاء، محمدصالح و لطفی، محمد مهدی (1395). تحلیلی بر
رتبهبندی دانشگاههای ایران بر اساس شاخصهای علمسنجی، پژوهش نامه پردازش و مدیریت اطلاعات. (پذیرفته شده در سال 1395)
عصاره، فریده؛ چشمهسهرابی، مظفر و دهقانپور، نفیسه (1389)، بررسی بروندادهای علمی مهندسی ایران در نمایه استنادی علوم قابلدسترس از طریق پایگاه اطلاعاتی دایالوگ طی سالهای 1990تا 2008. فصلنامه آموزش مهندسی ایران، 12 ( 48)، 23-1.
گرجی، حسن ابوالقاسم؛ روستا، لیلا؛ محمدحسنزاده، حافظ؛ اصغری، لیلا؛ اطلسی، رشا؛ شکرانه، فرهاد و بذرافشان، اعظم (1389). رتبهبندی اعضای هیئتعلمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی ایران بر اساس شاخصهای هرش، g و پارامتر m تا پایان سال 2008. نشریه مدیریت سلامت، 42، 24-17.
مختاریان، فرانک؛ محمدی، رضا؛ پرند، کوروش و پورعباس، عبدالرسول (1387). ارزیابی عملکرد بخش آموزش عالی در سال 1385: فرایند، نتایج و دستاوردها. فصلنامه آموزش مهندسی ایران، 10(39)، 111-75.
مهدی، رضا، یمنیدوزی سرخابی، محمد؛ صباغیان، زهرا و فاطمی، حسن (1388). طراحی استراتژیهای اصلی پژوهش و تولید علم در گروه فنی ـ مهندسی کشور. فصلنامه انجمن آموزش عالی ایران، 2(2)، 94-59.
مهدی، رضا؛ یمنیدوزی سرخابی، محمد؛ صباغیان، زهرا؛ فاطمی، حسن و متحدی، علیاکبر (1388). تحلیل وضعیت راهبردهای پژوهش و تولید علم در علوم مهندسی و فنّاوری. فصلنامه سیاست علم و فنّاوری، 2( 2)، 111-97.
میرزایی، عباس و مختاری، حیدر (1386). شاخص هِرش رویکردی نو در ارزیابی برونداد علمی محققان. فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 71، 113-117.
یعقوبی، محمود؛ سهراب پور، سعید؛ اسلامی، محمدرضا و غفاری، محمدمهدی (1385). توسعة علمی و فنّاوری در زمینة علوم مهندسی در ایران و مقایسة آن با چند کشور جهان. فصلنامه آموزش مهندسی ایران، 8(31)، 94-57.
Ball, P. (2005). Index aims for fair ranking of scientists. Nature, 436(7053), 900-900.
Batista, P. D.; Campiteli, M. G. and Kinouchi, O. (2006). Is it possible to compare researchers with different scientific interests?. Scientometrics, 68(1), 179-189.
Bouabid, H. and Martin, B. (2009). Evaluation of moroccan research using a bibliometric-based approach: Investigation of the validity of the h-index. Scientometrics, 78(2), 203–217.
Buela-Casal, G.; Gutiérrez-Martínez, O.; Bermúdez-Sánchez, M. P. and Vadillo-Muñoz, O. (2007). Comparative study of international academic rankings of universities. Scientometrics, 71(3), 349-365.
Dridi, C.; Adamowicz, W. L. and Weersink, A. (2010). Ranking of research output of agricultural economics departments in Canada and selected US universities. Canadian Journal of Agricultural Economics/Revue Canadienne d'Agroeconomie, 58(3), 273-282.
Dusansky, R. and Vernon, C. J. (1998). Rankings of US economics departments. The Journal of Economic Perspectives, 157-170.
Egghe, L. (2006). Theory and practice of the g-index. Scientometrics, 69(1), 131-152.
Franceschini, F. and Maisano, D. (2011). Structured evaluation of the scientific output of academic research groups by recent h-based indicators. Journal of Informatics, 5, 64–74.
García, J. A.; Rodriguez-Sánchez, R.; Fdez-Valdivia, J. and Martinez-Baena, J. (2011). On first quartile journals which are not of highest impact. Scientometrics, 90(3), 925-943.
Glänzel, W. (2006). On the h-index-A mathematical approach to a new measure of publication activity and citation impact. Scientometrics, 67(2), 315-321.
Hirsch, J. E. (2005). An index to quantify an individual's scientific research output. Proceedings of the National academy of Sciences of the United States of America, 102(46), 16569-16572.
Huang, M. H. (2012). Exploring the h-index at the institutional level: A practical application in world university rankings. Online Information Review, 36(4), 534-547.
Huang, M. H. and Lin, W. Y. C. (2011). Probing the effect of author self-citations on h index: A case study of environmental engineering. Journal of Information Science, 37(5), 453–461.
Imperial, J. and Rodriguez-Navarro, A. (2007). Usefulness of Hirsch’s h-index to evaluate scientific research in Spain. Scientometrics, 71(2), 271–282.
Lukman, R.; Krajnc, D. and Glavič, P. (2010). University ranking using research, educational and environmental indicators. Journal of Cleaner Production, 18(7), 619-628.
Marope, P. T. M.; Wells, P. J. and Hazelkorn, E. (Eds.). (2013). Rankings and accountability in higher education: uses and misuses. UNESCO.
Mingers, J. (2007). Measuring the research contribution of management academics using the Hirsch index. Journal of the Operational Research Society, 60, 1143–1153.
Mobasheri, M.; Moradi, M.; Rafie, S. and Sharifi, A. (2013). Scientific output of Shahrekord University of Medical Sciences (Iran) in ISI database from 1993 to the end of 2011 according to scientometric indicators. Journal of Shahrekord University of Medical Sciences, 14(6), 115-123.
Mohammadbeigi A.; Mohammadsalehi N.; Hozoori M.; Arsang-jang S. and Khaleghi N. (2015). Citation analysis of scientific documents of Qom University of Medical Sciences using scientometric methods up to July 2014, Iran. Qom Univ Med Sci J; 9(1):66-74.
Pilkington, A. (2008). Engineering management or management of technology? A bibliometric study of IEEE TEM. International Journal of Management Science and Engineering Management, 3(1), 63–70.
Rasolabadi, M.; Ghadimi, T.; Haidari, A.; Khezri, A. and Gharibi, F. (2014). Scientific output of the universities in Sanandaj according to Scopus database. Scientific Journal of Kurdistan University of Medical Sciences, 19(4), P: 27-35.
Rogers, D. W.; Hendee, W. R. and Orton, C. G. (2006). Scientific citation indices are useful in evaluating medical physicists for promotion and tenure. Medical physics, 33(1), 1-3.
Tahira, M. Alias; R. A. and Bakri, A. (2011). Application of h-index for research evaluation. A study presented in the Annual Post Graduate Seminar, PARS’11. November, Information system research group, FSKSM. University of Technology, Malaysia.
Tahira, M.; Alias, R. A. and Bakri, A. (2013). Scientometric assessment of engineering in Malaysians universities. Scientometrics, 96, 865–879.
Van Raan, A. F. (2005). Fatal attraction: conceptual and methodological problems in the ranking of universities by bibliometric methods. Scientometrics, 62(1), 133-143.