امین آبادی، زهرا (1388). نقش میانجی تنظیم هیجان شناختی در ادراک نوجوانان از ابعاد روشهای تربیتی و عملکرد تحصیلی آنها. (پایاننامه کارشناسی ارشد). دانشگاه شهید بهشتی.
باکویی، فاطمه؛ خیرخواه، فرزان؛ سلملیان، هاجر و امیدوار، شبنم (1389)، بررسی عوامل مؤثر بر وضعیت تحصیلی دانشجویان مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان بابل. گامهای توسعه در آموزش پزشکی، 7(1)، 50-44.
توفیقی داریان، جعفر (1388). ضرورت ارتقای کیفیت در آموزش عالی ایران. صنعت و دانشگاه، 2(5 و 6)، 10-5.
تمناییفر، محمدرضا؛ نیازی، محسن و امینی، محمد (1386). بررسی مقایسهای عوامل مؤثر بر افت تحصیلی دانشجویان مشروط و ممتاز. دوماهنامه علمی ـ پژوهشی دانشگاه آزاد، 14(26)6، 52-39.
جاراللهی، عذرا (1380). بررسی ارتباط وضعیت تحصیلی دانشجویان با نابهنجاریهای اجتماعی. نشریة جامعه شناسی و علوم اجتماعی، 15و 16، 147-168.
جمالی، احسان (1390). تأثیر موقعیت اجتماعی اقتصادی بر عملکرد تحصیلی. (پایاننامة دکتری). دانشگاه شهید بهشتی.
جوهری، زهرا؛ دواتی، علی و یوسفی، علیرضا (1391). وضعیت تحصیلی دانشجویان دانشکده پزشکی دانشگاه شاهد طی سالهای 1371 تا 1388. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 11(9)، 1289-1282.
چنگیزی آشتیانی؛ سعید، شمسی؛ محسن و محمدبیگی، ابولفضل (1388). فراوانی افت تحصیلی و برخی از عوامل مؤثر بر آن از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اراک. مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک، 12(4)،33-24.
خیر، زهرا (1391). بررسی القا استرس بر عملکرد حافظه فعال محرکهای هیجانی در دو گروه با عملکرد تحصیلی قوی و ضعیف در دو جنس. (پایاننامة کارشناسی ارشد). دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه بهشتی.
رحیمی، حسین؛ محمدی، رضا و هاشمیپرست، سیدمقتدی (1381). تضمین کیفیت در آموزش عالی مفاهیم، اصول، تجربیات. مجموعه مقالات پنجاه و یکمین نشست رؤسای دانشگاهها و مراکز علمی و تحقیقاتی، نشر همایش توسعه مبتنی بر دانایی.
روحی، قنبر و آسایش، حمید (1391). وضعیت انگیزة تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گلستان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 12(3)، 159-152.
سامانی، سیامک و جوکار، بهرام (1381). بررسی میزان کارایی نمرات سراسری در پیشبینی عملکرد تحصیلی دانشجویان برخی رشتههای تحصیلی دانشگاه شیراز. مجله علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، 18(2)،146-136.
سلیمانی مطلق، خدایار (1385). بررسی عوامل آموزشی مؤثر بر کیفیت آموزش دانشگاهی از دیدگاه اعضای هیئتعلمی و دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی. (پایاننامه کارشناسی ارشد)، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی. دانشگاه شهید بهشتی.
شاوران، حمیدرضا؛ سلیمی، قربانعلی و همایی، رضا (1387). سنجش عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه اصفهان بر اساس فرهنگهای چندگانه آنان. مجله پژوهشی دانشگاه اصفهان، 29(1)، 160-147.
صادقی، مصطفی و باقریان، علی (1391). دیدگاه اعضای هیئتعلمی در مورد وضعیت تحصیلی دانشجویان دندانپزشکی دانشگاههای علوم پزشکی ایران. مجله آموزش در علوم پزشکی، 12(10)، 721-730
معروفی، یحیی؛ کیامنش، علیرضا؛ مهرمحمدی، محمود و علی عسکری، مجید (1386). ارزشیابی کیفیت تدریس در آموزش عالی: بررسی برخی دیدگاهها. فصلنامه مطالعات برنامه درسی. 1(5)، 112-81
Farooq, M. S.; Chaudhry, A. H.; Shafiq, M. and Berhanu, G. (2011). Factors affecting students’ quality of academic performance: a case of secondary school level. Journal of Quality and Technology Management, 7(2), 1 – 14.
Garger, J.; Thomas, M. and Jacques, P. H. (2010). Early antecedents to students' expected performance. International Journal of Educational Management, 24 (2), 129 – 138.
Guolla, M. (1999). Assessing the teaching quality to student satisfaction relationship: applied customer satisfaction research in the classroom. J Mark Theory Pract; 7(3), 87–97.
Jain, R.; Sinha G. and Sahney, S. (2011). Conceptualizing service quality in higher education: Asian Journal on Quality, 12(3), 296-314.
Kumar, S. and dileep, p. (2006). Academic life satisfaction scale (Alss) and its effectiveness in predicting academic success. Education resources information center (Eric), 14.
Kyoshaba, M. (2009). Factors affecting academic performance of undergraduate students at Uganda Christian University. available at: news.mak.ac.ug.
Mlambo, V. (2011).An analysis of some factors affecting student academic performance in an introductory biochemistry course at the University of the West Indies. Caribbean Teaching Scholar, 1(2), 79–92.
Nonis, S. A. and Hudson, G. I. (2006). Academic performance of college students: influence of time spent studying and working. Journal of Education for Business, 151-161.
Smith, W. and Hoy, K. (2007). Academic optimism and student achievement in urban elementary schools. journal of educational administration, 45(5) 556 – 568.
Spicer, D. P. (2004). The impact of approaches to learning and cognition on academic performance in business and management. Education + Training, 46(4), 194 – 205.