یزدانی، غلامرضا (1392). چالشهای آموزش مهندسی در ایران. ماهنامه امواج برتر، 10(65)، 15.
بختیارینژاد، فیروز و شیخان، ناهید (1395). توسعه فناوری در کشور با بازبینی برنامه درسی رشتههای مهندسی. فصلنامه آموزش مهندسی ایران، 18 (70)، 36-21.
بهادرینژاد، مهدی (1386). رهیافتی درباره اخلاق مهندسی. هوش مصنوعی و ابزاردقیق، 1 (3)، 41-30.
بهادرینژاد، مهدی (1389). اخلاق مهندسی چالشی مهم در تربیت مهندس در کشور. فصلنامه آموزش مهندسی ایران، 12(46)، 22-17.
بهادرینژاد، مهدی و نمکی، علی (1387). آموزش موازی مهندسی در دانشگاه و صنعت. فصلنامه آموزش مهندسی ایران، 10(39)، 74-63.
جودکی، وحید و اجللوئیان، رسول (1395). اخلاق مهندسی در پروژههای عمرانی. فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، 11 (3)، 38-29.
جهانتیغپاک، علیرضا و دائیان، محمدعلی (1395). بررسی اهمیت و کاربردهای مدلسازی سهبعدی در طراحی مهندسی و ضرورت آموزش اصول آن به دانشجویان مهندسی. فصلنامه آموزش مهندسی ایران، 18 (72)،136- 119.
چاپرک، علی و حاجیحسینی، حجتالله (1395). رابطه علم و فناوری از منظر سیاستگذاری، آموزش مهندسی و حوزه عمومی. راهبرد فرهنگ، 4 (34)، 62- 45.
خوشدست، حمید و سام، عباس (1388). ارائه الگویی برای آموزش مؤثر اخلاق مهندسی در دوره کارشناسی. فصلنامه آموزش مهندسی ایران، 11 (43)، 108- 99.
خیبری، محمدمهدی و الهیزاده، مهناز (1392). ارزیابی تأثیر الگوهای آموزشی بر سطح دانش و مسئولیتپذیری زیستمحیطی دانشجویان. فصلنامه آموزش محیطزیست و توسعه پایدار، 1 (3)، 9-1.
دوامی، پرویز (1391). مدلی برای ارتباط صنعت و دانشگاه. فصلنامه آموزش مهندسی ایران، 14 (53)، 129-119.
رحمانی سامانی، مهران و مجروحی سردرود، جواد (1394). آییننامه اخلاق حرفهای مهندسی در ایران. فصلنامه آموزش مهندسی ایران، 17 (67)، 55-23.
رضایی، رضا (1387). اخلاق مهندسی بهتر است یا تصمیم مدیریتی؟!. هوش مصنوعی و ابزار دقیق، 2 (2)، 80-73.
زمانیفر، مریم؛ محمدی، رضا و صادقیمندی، فاطمه (1395). ارزیابی درونی و بهبود کیفیت برنامه درسی در گروههای آموزش مهندسی. فصلنامه آموزش مهندسی ایران، (72)18، 67-45.
سلطانی، اصغر (1394). اعتباربخشی و نقش آن در فرایند تضمین کیفیت در آموزش مهندسی. فصلنامه آموزش مهندسی ایران، 17 (68)، 40-15.
ظهور، حسن و خلج، محمد (1389). ارکان اخلاق مهندسی. فصلنامه آموزش مهندسی ایران، 12 (46)، 97-83.
عالمی، مینو (1395). نقش زبان انگلیسی تخصصی در آموزش مهندسی نوین. فصلنامه آموزش مهندسی ایران، 18 (69)، 17-1.
غفاری، محمدمهدی و ظهور، حسن (1393). چشمانداز جهانی چالشهای آموزش و پژوهش مهندسی و توسعه پایدار. فصلنامه آموزش مهندسی ایران، 16 (63)، 24-11.
فیض، مهدی (1389). الزامات آموزش مهندسی در توسعه فناوری. فصلنامه توسعه تکنولوژی صنعتی، 8 (13)، 18-5.
فیض، مهدی و بهادرینژاد، مهدی ( 1389). الگوی شایستگی حرفهای دانشآموختگان دانشکدههای مهندسی نظام آموزش عالی ایران (مورد پژوهی: دانشآموختگان دانشگاه صنعتی شریف). فصلنامه آموزش مهندسی ایران، 12 (46)، 68-37.
فیض، مهدی و بهادرینژاد، مهدی ( 1389). جایگاه اخلاق مهندسی در شایستگیهای حرفه ای مهندسان. راهبرد فرهنگ، 2 (9-8)، 147-115.
محمدی، رضا؛ زمانیفر، مریم و صادقیمندی، فاطمه (1394). ارزشیابی کیفیت عملکرد اعضای هیأتعلمی در گروههای آموزشی مهندسی (بر مبنای گزارشهای ارزیابی درونی). فصلنامه آموزش مهندسی ایران، 17 (67)، 111-91.
محمدی، مهدی و عزیزپور، فهیمه (1392). ارزیابی تناسب برنامه درسی تدوینشده زیستمحیطی در رشتههای مهندسی عمران، معماری و کشاورزی با معیارهای توسعه پایدار زیستمحیطی. فصلنامه آموزش مهندسی ایران، 15 (59)، 94-75.
مضطرزاده، فتحالله (1378). آموزش مهندسی زیربنای توسعه. فصلنامه آموزش مهندسی ایران، 1 (3)، 102-95.
مطهرینژاد، حسین (1390). کاستیهای برنامههای آموزش مهندسی ایران. فصلنامه آموزش مهندسی ایران، 13 (51)، 74-53.
مطهرینژاد، حسین (1392). روند تکامل آموزش مهندسی در جهان و ایران. فصلنامه آموزش مهندسی ایران. 15 (58)، 14-1.
مطهرینژاد، حسین (1394). تحلیل شکاف بین وضعیت موجود و مطلوب آموزش مهندسی در ایران (مطالعه موردی دانشگاههای استان کرمان). فصلنامه آموزش مهندسی ایران، 17 (67)، 21-1.
مطهرینژاد، حسین (1394). برنامه درسی تلفیقی، نیاز امروز آموزش مهندسی (ایجاد پُل دانستن/ انجام دادن/ شدن). فصلنامه آموزش مهندسی ایران، 17 (66)، 38-17.
مطهرینژاد، حسین؛ یعقوبی، محمود و دوامی، پرویز (1390). الزامات آموزش مهندسی با توجه به نیازهای صنعت در کشور ایران. فصلنامه آموزش مهندسی ایران، 13 (52)، 39-23.
مطهرینژاد، حسین؛ قورچیان، نادرقلی؛ جعفری، پریوش و یعقوبی، محمود (1391). ابعاد و مؤلفههای آموزش مهندسی: تحلیلی مبتنی بر ائتلافهای بینالمللی. نامه آموزش عالی. 5 (20)، 35.
مطهرینژاد، حسین؛ قورچیان، نادرقلی؛ جعفری، پریوش و یعقوبی، محمود (1391). استانداردهای تضمین کیفیت آموزش مهندسی در ایران: رویکردی جهانی. فصلنامه آموزش مهندسی ایران. 14 (54)، 42-21.
مطهرینژاد، حسین قورچیان، نادرقلی؛ جعفری، پریوش و یعقوبی، محمود (1391). هدفهای آموزش مهندسی. فناوری آموزش. 6 (4)، 276-267.
معرفت، محمد (1392). اخلاق حرفهای در قرآن کریم و سیره معصومان. پنجره، 5 (18)، 12.
معماریان، حسین (1390). بازنگری آموزش مهندسی برای قرن 21. فصلنامه آموزش مهندسی ایران،13 (52)، 65-41.
معماریان، حسین (1390). تدارک هدفها و دستاوردهای آموزش مهندسی. فصلنامه آموزش مهندسی ایران، 13 (49)، 69-43.
معماریان، حسین (1393). سازکار ارزیابی بیرونی برنامههای آموزش مهندسی ایران. فصلنامه آموزش مهندسی ایران، (64)، 22-1.
موسوی، فرانک؛ وشنی، امیر؛ حیدری، فرهاد؛ محمدی، نوشین؛ سلیمانی، فرشاد و قیصرزاده، محمد (1395). اخلاق حرفهای مدیران آموزشی. فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، 11 (4)، 65-58.
مومنی، ناصر (1394). تحلیل نقش انسانشناسی در اخلاق حرفهای. فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری،10 (4)، 26-17.
نازی دیزجی، سجاد؛ وفامهر، محسن و کشتکار قلاتی، احمدرضا (1389). اخلاق در معماری. اخلاق در علوم و فناوری، 5 (4-3)، 114-105.
ندیمی، حمید (1391). آموزش علوم مهندسی یا طراحی مهندسی: تأملی درباره آموزش مهندسی در ایران. فصلنامه آموزش مهندسی ایران. 14 (56)، 16-1.
یعقوبی، محمود (1379). اطمینان از کیفیت در آموزش مهندسی. فصلنامه آموزش مهندسی ایران، 1 (2)، 22-21.
یعقوبی، محمود و مطهری نژاد، حسین (1390). ضرورتهای اصلی در تدوین راهبردهای آموزش مهندسی ایران. فصلنامه آموزش مهندسی ایران، 13 (51)، 51-31.