Sources>مراجع اشعری، نرگس؛ شفیعآبادی، عبدالله و سودانی، منصور (1389). بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری بر عملکرد تحصیلی و یادگیری خودتنظیم دانشآموزان دختر دوره پیشدانشگاهی شهر اهواز. مجله یافتههای نو در روانشناسی، 12 (5)، 22 ـ 7. ایرندگانی، ملیحه (1395). پیشبینی عملکرد تحصیلی دانشجویان مهندسی براساس باورهای معرفتشناسی در درس ریاضی. پایاننامه کارشناسی ارشد رشته برنامهریزی درسی؛ دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی؛ دانشگاه بیرجند. پرهیزگار، زکیه؛ علم الهدایی، حسن و جباری نوقابی، مهدی(1396). ظرفیت آموزش مسائل مدلسازی برای تغییر نگرش دانش آموزان نسبت به ریاضی. دو فصلنامه نظریه و عمل در برنامه ریزی درسی، 5(9)، 197 ـ 162. خدابنده اویلی، عباس؛ سبحانینژاد، مهدی و فرمیهنی فراهانی، محسن (1393). شناسایی و تحلیل ابعاد باورهای معرفتشناسی دانشجویان. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در اموزش عالی، 71، 79-100. رستمینژاد، محمدعلی،؛ ایرندگانی، ملیحه و عسگری، علی(1396). نقش باورهای معرفتشناسی ریاضی در پیشبینی عملکرد ریاضی دانشجویان مهندسی. فصلنامه آموزش مهندسی ایران، 19(74)، 49-33. رضائی، اکبر؛ خورشا، محسن و مقامی، حمیدرضا (1392). بررسی رابطه ویژگیهای شخصیتی، باورهای انگیزشی و استراتژیهای یادگیری با عملکرد تحصیلی دانشجویان گروههای علوم انسانی و علوم پایه. فصلنامه روانشناسی تربیتی، 26(8)، 234-211. سیف، علیاکبر (1372). تأثیر موفقیت و شکست تحصیلی بر سلامت روان دانشآموزان. مجله مدیریت در آموزش و پرورش،2(1)، 48-68 . عابدی، صمد؛ سعیدیپور، بهمن؛ فرجاللهی، مهران و صیف، محمدحسن (1394). مدلیابی روابط بین باورهای هوشی، معرفتشناسی و انگیزشی با راهبردهای یادگیری خودتنظیمی دانشجویان دانشگاه پیامنور. فصلنامه علمی- پژوهشی، پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 2 (8)، 68 -43. عسگری، پرویز (1393). رابطه بین اضطراب ریاضی، نگرش ریاضی باانگیزه پیشرفت در دانشجویان رشتههای فنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز. پژوهش در نظام آموزشی؛ 8(24)، 293 ـ 275 عصاره، علیرضا و زادشیر، محبوبه (1396). بررسی تاثیر آموزش ریاضی به کمک رایانه بر نگرش ریاضی دانشآموزان دختر پایه نهم. فصلنامه خانواده و پژوهش، 35، 64 - 49 کامیاب، زهرا (1385). تأثیر نگرشهای دانشآموزان نسبت به درس ریاضی بر عملکرد آنها. پایاننامه کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات. مددپور، پژمان؛ محمدی فر، محمدعلی و رضایی، علیمحمد (1395). نقش باورهای معرفت شناسی، باورهای انگیزشی و خودکارآمدی ریاضی در پیشبینی پیشرفت ریاضی. مجله روانشناسی مدرسه، 5(1)، 100- 81. معنویپور، داود؛ حسنی، فریبا و رفیعی، پروانه (1391). رابطه باورهای معرفتشناسی و خودکارآمدی تحصیلی با رویکردهای یادگیری دانشآموزان دختر دبیرستانی. فصلنامه تحقیقات روانشناسی، 5 (17)، 22-9. Aiken, L. (1979). Attitude toward mathematics and science in Iranian middle schools. School Science and Mathematics, 79, 229-234. Aksan, N. (2009). A descriptive study: epistemological beliefs and self regulated Learning. Procedia Social and Behavioral Sciences, 1, 896–901. Barnard, L.; Lan, W. Y.; Crooks, S. M. and Paton, V. O. (2010). The relationship between epistemological beliefs and self-regulated learning skills in the online course environment. MERLOT Journal of online Learning and Teaching, 4(3), 261-266. Braten, I. and Stromso, H. I. (2005). The relationship between epistemological beliefs, implicit theories of intelligence, and self-regulated learning among Norwegian postsecondary students. British Journal of Educational Psychology, 75 (4), 539-565. Buehl, M. M. and Alexander, P. A. (2001). Beliefs about academic knowledge. Educational Psychology Review, 13(4), 385–418. Buehl, M. M. and Alexander, P. A. (2001). Motivation and performance differences in students’ domain-specific epistemological belief profiles. American Educational Research Journal, 42, 697–726. Butler, D. L. and Wine, P. H. (1995). Feedback and self - regulated learning: A theoretical synthesis. Review of Educational Research, 65, 245-281. Cano, F. (2005). Epistemological beliefs and approaches to learning: Their change through secondary school and their influence on academic performance. British Journal of Educational Psychology, 75(2), 203-221. Chen, J. A. and Pajares, F. (2010). Implicit theories of ability of Grade 6 science students: Relation to epistemological beliefs and academic motivation and achievement in science. Contemporary Educational Psychology, 35(1), 75-87. Coob, O. (2005). Teaching Beliefs, School Achievement, And College Major: A Largescale Longitudinal Study On The Impact Of Certainty Beliefs. Contemporary Educational Psychology, In Press Article. Erden, M. and Akgul, S. (2010). Predictive power of mathematics anxiety and perceived social support from teacher for primary students’ Mathematics achievement. Journal of Theory and Practice in Education, 6( 1), 3-16 Fennema, E. (2005). The study of affect and mathematics: A proposed generic model for research. In D.B. McLeod and V.M. Adams (Eds.), Affect and mathematical problem solving: A new perspective (pp. 205-219). New York: Springer-Verlag. Goold, E. and Devitt, F. (2012). Engineering and mathematics: The role of mathematics in engineering practice and in the formation of engineers. Saarbrucken Gemany: Lambert Academic Publishing . Hannula, M. S. (2002). Attitude towards mathematics: Emotions, expectations and values. Educational Studies in Mathematics, 49(1), 25-46. Hanre H.W. K (2008).The impacts of student-, teacher- and school-level factors on mathematics achievement: an exploratory comparative investigation of Singaporean students and the USA students. Educational Psychology, An International Journal of Experimental Educational Psychology, (2)36, 254-276. Heikkila, A.; Niemivirta, M.; Nieminen, J. and Lonka, K. (2011). Interrelations among university students’ approaches to learning. Journal of Social and Behavioral Sciences, 20,117-128. Hofer, B. K. and Pintrich, P. R. (2002). Personality epistemology: The psychology of beliefs about knowledge and knowing. Mahwah, N J: Erlbaum. Kiamanesh, A. R. (2004). Factors affecting Iranian students’ achievement in mathematics.Paper presented at the First IEA International Research Conference, Cyprus. Kulwinder, S. K. (2014). Motivational beliefs and academic achieve ment of university students. IOSR Journal of Research & Method in Education; 4(1), 01-03. Lim, S. Y. and Chapman, E. (2015). Identifying affective domains that correlate and predict mathematics performance in high-performing students in Singapore. Educational Psychology, 35(6), 747-764. Linnenbrink, E. A. and Pintrich, P. R. (2003). The role of self-efficacy beliefes in student engagement and learning in the classroom. Reading and Writing Quarterly, 19, 119- 137. Marchis, I. (2011). Factors that influence secondary school students attitude to mathematic. Journal of Procedia - social and Behavioral Sciences, 29, 786 – 793. Palacios, A.; Arias, V. and Arias, B. (2014). Attitudes towarde mathematics: construction and validation of a measurement instrument. Revista de Psicdidactica, 19(1), 67 – 91. Palulsen, M. B. and Feldman, K. A. (2005). The conditional and interaction effect of epistemological beliefs on the self-regulated learning of college students: Motivational strategies. Research in Higher Education, 46(7), 731-768. Phan, H. P. (2006). Examination of student learning approaches, reflective thinking, and epistemological beliefs: A latent variables approach. Electronic Journal of Research in Educational Psychology, 4(3), 577-610. Reber, A. S. and Reber, E. S. (2001). The Penguin dictionary of psychology (3rd ed.). London; New York: Penguin Books. Saha, S. (2007). A study of gender attitude to mathematics, cognitive style and achievement in mathematics. Experiments in Education, 35, 61-67 Schommer- Aikins, M. (2002). An evolving theoretical framework for an epistemological belief system. In Hofer, B .K. & Pintrich, P.R. (Eds). Personal epistemology : The psychology of beliefs about knowledge and knowing (pp.103-118), Mahwah, NJ: Erlbaum. Schommer-Aikins, Marlene. K. Duell, Orpha. Hutter, Rosetta.(2005). Epistemological beliefs, mathematical problem-solving beliefs, and academic performance of middle school students. The Elementary School Journal, 105,289-304. Schommer, M. (2002). An evolving theoretical framework for an epistemological belief system. In Hofer, B. K. and Pintrich, P. R. (Eds). Personal epistemology: The psychology of beliefs about knowledge and knowledge and knowing. (pp. 103 -118), Mahwah, Nj: Erlbaum. Stuart, V. B. (2000). Math curse or math anxiety? Teaching Children Mathematics, 6(5), 330–338. Thomas, J. (2006). The effects on student’s achievements and attitudes using integrated learning systems with co-operative pairs. Journal Education Technology Research and Development, 45, 51-64. Winkelman, P. (2009). Perceptions of mathematics in engineering, European. Journal of Engineering Education, 34(4), 305-316. Yenilmez, K., Girginer, N. and Uzun, A. O. (2007). Mathematics anxiety and attitude level of students of the faculty of economics and business administrator; The Turkey model. International Mathematical Forum, 2(41), 1997 – 2002 Zan, R. and Di Martino, P. (2007). Attitude toward mathematics: Overcoming the positive/negative Dichotomy. The Montana Mathematics Enthusiast, Monograph 3, 157-168.