ابوالبشرا، محمدحسین و طالبانفرد، نفیسه (1383). اخلاق در مهندسی: ضرورتها و چالشها، دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد.
ایمانزاده علی(1394). فرصتها و تهدیدهای اخلاق پساساختارگرایی بر اخلاق پرستاری. اخلاق و تاریخ پزشکی، ۸ (۱)، ۴۳-۵۴.
ایمانزاده، علی و سلحشوری، احمد (1390). نگاهی به رویکردهای تحلیلی و فراتحلیلی در فلسفه تعلیم و تربیت، همدان: دانشگاه بوعلی سینا.
باقری نوعپرست، خسرو (1382). هویت علم دینی: نگاهی معرفتشناختی به نسبت دین با علوم انسانی. تهران: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان چاپ و انتشارات.
بهادرینژاد، مهدی (1385). نکتههایی در اخلاق مهندسی. فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، (1)12-1.
حجازی، رضوان و مسافری جنت (1391). رابطه جنسیت با اخلاق حرفهای در جامعه دانشگاهی و حرفه حسابداری. فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، 7، (1): 47 ـ 40.
جودکی، وحید و اجللوئیان، رسول (1395). اخلاق مهندسی در پروژههای عمرانی. فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، 11 (1): 38-29.
جعفریمنش، هادی؛ رنجبران، مهدی؛ وکیلیان، کتایون؛ تاجیک، رضا و حشیانی، امیرعباس (1392). بررسی میزان رعایت کدهای اخلاق حرفه پرستاری در بین دانشجویان پرستاری، مجله ایرانی اخلاق و تاریخ پزشکی، 6 (6): 55-45.
حافظی، محمدحسین (1387). بررسی آییننامههای اخلاقی در حرفه مهندسی، قزوین: شهرداری قزوین.
دوامی، پرویز (1386). اخلاق مهندسی، نشست تخصصی اخلاق حرفهای در مهندسی، تهران: دانشگاه صنعتی شریف.
دوامی، پرویز (1395). دانشگاههای مهندسی چه چیزهایی را یاد نمیدهند؟ فصلنامه آموزش مهندسی ایران، 18(72):1-21.
رحمانی سامانی، مهران و مجروحی سردرود، جواد (1394). آییننامه اخلاق حرفهای مهندسی در ایران، فصلنامه آموزش مهندسی ایران، 17، (67): 55-23.
روزبهی، صادق؛ انصاررنانی، قاسم؛ دلاوری، مهدی و جمالی، داوود (1390). اخلاق در مدیریت پروژه، فصلنامه مدیریت پروژه، (17): 58-54.
ظهور، حسن و خلج، محمد (1389). ارکان اخلاق مهندسی، فصلنامه آموزش مهندسی ایران، 12(46):97-83.
عضدی، پرویز؛ واحدپرست، حکیمه؛ نوروزی، لیلا؛ خلیلی، آرش؛ شمسیزاده، مرتضی؛ میرزایی، محمدسعید و جهانپور، فائزه (1393). رابطه آگاهی از کدهای اخلاق و میزان خطاهای پرستاری گزارش شده توسط پرسنل پرستاری شاغل در بیمارستانهای آموزشی درمانی شهر بوشهر در سال 1393. مجله علمی دانشکده پرستاری و مامائی همدان. 24 (2):118-113.
یعقوبی، محمود (1389). مسئولیت اخلاق حرفهای در آموزش مهندسی، فصلنامه آموزش مهندسی ایران، 12(46): 35-23.
مطهری نژاد، حسین؛ قورچیان، نادرقلی؛ جعفری، پریوش و یعقوبی، محمود (1391). ابعاد و مؤلفههای آموزش مهندسی: تحلیلی مبتنی بر ائتلافهای بینالمللی. نامه آموزش عالی. 5 (20)، 35.
معارفی، فریده؛ اشکتراب، طاهره؛ عباسزاده، عباس؛ علویمجد، مجید؛ اسلامی اکبر، رسول (1393). بررسی میزان رعایت کدهای اخلاق حرفهای پرستاری در حیطه یارائهی خدمات بالینی از دیدگاه بیماران. آموزش و اخلاق در پرستاری. ۳ (۱) :۲۷-۳۳.
Adams, J. S.; Tashchian, A. and Shore, T. H. (2001). Codes of ethics as signals for ethical behavior. Journal of Business Ethics, 29(3), 199-211.
Barry, B. E. and Ohland, M. W. (2009). Applied ethics in the engineering, health, business, and law professions: A comparison. Journal of Engineering Education, 98(4), 377-388.
Baura. Gail (2006). Engineering ethics. Elsevier, 9(7-8): Page 52.
Beever, J. and Brightman, A. O. (2016). Reflexive principlism as an effective approach for developing ethical reasoning in engineering. Science and Engineering Ethics, 22(1), 275-291.
Crane, A. and Matten, D. (2016). Business ethics: Managing corporate citizenship and sustainability in the age of globalization. Oxford University Press.
Carpenter, D. D.; Harding, T. S.; Finelli, C. J.; Montgomery, S. M. and Passow, H. J. (2006). Engineering students' perceptions of and attitudes towards cheating. Journal of Engineering Education, 95(3), 181-194.
Conlon, E. and Zandvoort, H. (2011). Broadening ethics teaching in engineering: Beyond the individualistic approach. Science and Engineering Ethics, 17(2), 217-232.
Davis M. (1998). Thinking like an engineer: studiesin the ethics of a profession. UK: Oxford UniversityPress.
Davis, M. (2017). Engineering ethics. Routledge. Edwards SD. Three versions of an ethics of care. Nursing Philosophy. 2009;10(4):231–40
Emison, G. A. (2004). American pragmatism as a guide for professional ethical conduct for engineers. Science and Engineering Ethics, 10(2), 225-233.
Gaul, A. L. (1987). The effect of a course in nursing ethics on the relationship between ethical choice and ethical action in baccalaureate nursing students. Journal of Nursing Education, 26(3), 113-117.
Harris Jr, C. E.; Pritchard, M. S.; Rabins, M. J.; James, R. and Englehardt, E. (2013). Engineering ethics: Concepts and cases. Cengage Learning.
Herkert, J. R.(2007). Collaborative learning in engineering ethics. Journal Science and Engineering Ethics, Springer Netherlands. 3(4), 447-462
Imanzadeh, A. (2011). Poststructuralism plurallism and its challenges for islamic education, 2nd International Conference on Islamic Education,19- 21 December 2011, Bangi - Putrajaya, Selangor, Malaysia.
Jones, S. A.; Michelfelder, D. and Nair, I. (2017). Engineering managers and sustainable systems: the need for and challenges of using an ethical framework for transformative leadership. Journal of Cleaner Production, 140, 205-212.
Lachman, V. D. (2009). Ethical challenges in health care: Developing your moral compass. Springer Publishing Company.
MacGregor, S. (Ed.). (2017). Routledge Handbook of Gender and Environment. Taylor & Francis.
McKinney, J. A.; Emerson, T. L. and Neubert, M. J. (2010). The effects of ethical codes on ethical perceptions of actions toward stakeholders. Journal of Business Ethics, 97(4), 505-516.
Meiers, S. J. and Brauer, D. J.(2008). Existential caring in the family health experience: a proposed conceptualization. Scandinavian Journal of Caring Sciences, 22(1):110–7.
Michelfelder, D. and Jones, S. A. (2013). Sustaining engineering codes of ethics for The twenty-first century. Science and Engineering Ethics, 19(1), 237-258.
National Society of Professional Engineers(NSPE), Code of Ethics for Engineers, http://www.nspe. Org, publication date as revised: July 2007.
Self, D. J. and Ellison, E. M. (1998). Teaching engineering ethics: Assessment of its influence on moral reasoning skills. Journal of Engineering Education, 87(1), 29-34.