@article { author = {Meghdari, Ali and Zolanvari, Seyed Mohammad Jafar and Izanlo, Hassan and Tohidi Nafe, Mohammad Sadegh and Azarbeik, Mohammad Mahdi and Derakhti, Mohammad and Asemanrafat, Amir Reza and Soleiman zadeh, Sajad and Ghareh Baghi, Taha and Behinfar, Parsa and Sajjadi, Seyed Amir Hosein and Hassan pour, Hosein and Lotfi, Mohaddeseh and Nasiri, Keyvan and Nazemi, Hamed and Ramezani, Mohammad Sajad and Jamshidian, Mohamad and Esmaeili, Ali and Askari, Esmail and Rezaei, Saman}, title = {An overview of the design experience and group analysis of a spinning ride from the perspective of engineering education}, journal = {Iranian Journal of Engineering Education}, volume = {24}, number = {94}, pages = {39-60}, year = {2022}, publisher = {The Academy of Sciences of I. R. of Iran}, issn = {1607-2316}, eissn = {2676-4881}, doi = {10.22047/ijee.2022.321010.1874}, abstract = {In this group article, part of the teaching of advanced dynamics course has been done in the form of group-based training projects. In this project, the mechanism of a spinning ride is designed and then engineering analyzes are performed on it. The system of this spinning ride must be designed in such a way that the absolute acceleration of the human head is equal to six times the acceleration of gravity. The most basic thing to do is conceptual design. Engineering analyzes such as dynamic analysis and motion simulation; finite element analysis is also performed to obtain natural frequencies and to determine the deformations caused by loading. After completing the above steps, information will be provided about materials and manufacturing processes. Due to the fact that this project was carried out in the form of a new method of learning advanced dynamics in the form of nine groups at Sharif University of Technology and the groups competed with each other, in the end, students were surveyed about the amount of learning from this method of teaching.}, keywords = {Group training,advanced dynamics,spinning ride,Design,Dynamic analysis}, title_fa = {مروری بر تجربۀ طراحی و تحلیل گروهی یک چرخش‌سوار از منظر آموزش مهندسی}, abstract_fa = {در این مقالۀ گروهی، قسمتی از آموزش درس دینامیک پیشرفته در قالب پروژه‌های گروهی آموزش‌محور انجام شده است. در این پروژه قرار است سازوکار یک چرخش‌سوار طراحی گردد و سپس تحلیل‌های مهندسی بر روی آن انجام شود. سامانه این چرخش‌سوار بایستی به ‌گونه‌ای طراحی گردد که شتاب مطلق سر انسان حداکثر برابر با شش برابر شتاب جاذبه شود. ابتدایی‌ترین کاری که باید انجام گردد، طراحی‌های مفهومی است. همچنین تحلیل‌های مهندسی مانند تحلیل دینامیک و شبیه‌سازی حرکتی، تحلیل المان محدود برای به‌ دست ‌آوردن فرکانس‌های طبیعی و تعیین تغییر شکل‌های ناشی از بارگذاری نیز انجام شده است. بعد از اتمام مراحل فوق، در مورد مواد و فرایندهای ساخت نیز مطالبی بیان شده است. با توجه به این که این پروژه در قالب یک روش جدید یادگیری درس دینامیک پیشرفته در قالب نه گروه در دانشگاه صنعتی شریف انجام شده و گروه‌ها با هم رقابت کرده‌اند، در پایان از دانشجویان در مورد میزان یادگیری از این شیوۀ آموزش، نظرسنجی شده است.}, keywords_fa = {آموزش گروهی,دینامیک پیشرفته,چرخش‌سوار,طراحی,تحلیل دینامیکی}, url = {https://ijee.ias.ac.ir/article_149051.html}, eprint = {https://ijee.ias.ac.ir/article_149051_3a0760b97ce199f9c06de7ca8df3eb26.pdf} }