@article { author = {Shakerin, S.}, title = {Accreditation of Mechanical Engineering Education in the USA in 21st Century}, journal = {Iranian Journal of Engineering Education}, volume = {6}, number = {22}, pages = {31-43}, year = {2004}, publisher = {The Academy of Sciences of I. R. of Iran}, issn = {1607-2316}, eissn = {2676-4881}, doi = {10.22047/ijee.2004.2137}, abstract = {Accreditation board for engineering and technology (ABET) in the USA made a paradigm shift in its accreditation criteria for evaluation of engineering education in 2000. Under the new criteria, called ABET2000, educational programs are evaluated based on thir outcomes as opposed to their contents, which were the mail focus under the old criteria. Engineering education has thus undergone major changes. In this paper, ABET s purpose, its criteria, and the evaluation process are explained, followed by specific industrial.}, keywords = {ABET,mechanical engineering education,Industrial Expectations,Best Practices}, title_fa = {ارزشیابی آموزش مهندسی مکانیک در قرن 21 در آمریکا}, abstract_fa = {هیئت ارزشیابی مهندسی و فناوری در آمریکا اخیراً چارچوب ارزیابی و استاندارد برنامه های آموزش مهندسی را کاملاً عوض کرده و این تغییر از سال 2000 میلادی به اجرا در آمده است. در گذشته، ملاک ارزشیابی مطالب و امکانات ارائه شده به دانشجویان بود، لیکن در چارچوب جدید اصل مهم این است که فراگیری دانشجویان فارغ التحصیل تا چه حد میسر است. به دلیل این تغییر اساسی برنامه های آموزشی تمام رشته های مهندسی دچار تحول شده است. در این مقاله پس از ارائه آمار مربوط به تعداد دانشجویان مهندسی و خلاصه ای راجع به ساختار ABET ، در مورد اهداف و فرایند ارزشیابی توضیحاتی داده می شود. سپس انتظارات صنعت از مهندسان مکانیک تازه فارغ التحصیل بیان و چند مثال از نوآوری ها در آموزش مهندسی مکانیک در خصوص ضوابط جدید ارزشیابی ارائه می شود.}, keywords_fa = {ارزشیابی و استاندارد آموزش مهندسی,آموزش مهندسی مکانیک,احتیاجات صنعت,نوآوری در آموزش مهندسی مکانیک}, url = {https://ijee.ias.ac.ir/article_2137.html}, eprint = {https://ijee.ias.ac.ir/article_2137_a086f234ee40bf5792ba4c98430b7dea.pdf} }