@article { author = {Naghizadeh, M.}, title = {Spiritual Priciples of Engineering Education}, journal = {Iranian Journal of Engineering Education}, volume = {3}, number = {9}, pages = {93-117}, year = {2001}, publisher = {The Academy of Sciences of I. R. of Iran}, issn = {1607-2316}, eissn = {2676-4881}, doi = {10.22047/ijee.2001.2372}, abstract = {Not available}, keywords = {}, title_fa = {مبانی معنوی در آموزش علوم مهندسی}, abstract_fa = {ظاهر امر چنین می نماید که برای آموزش و پژوهش در هر رشته ای از علوم، به ویژه علوم مهندسی، تسلط بر علوم پایه شرط اصلی ورود به آن علم و همچنین توفیق در آن است. تجربه ها و پژوهش ها بیانگر آن است که هر عالم و محققی قبل از هر چیز متأثر از جهان بینی خویش می باشد. در واقع، به عکس آنچه بعضاً گفته می شود که " علم نمی تواند مستقل از جهان بینی و به عبارتی بدون توجه به معنویت مورد نظر انسان مطرح باشد" وجیزه حاضر در پی شناسایی ارتباط بین جهان بینی و جنبه های معنوی ان با علوم مهندسی و مقایسه اجمالی آن در گذشته و حال خواهد بود.}, keywords_fa = {علم,آموزش,جهان بینی,فرهنگ,معنویت}, url = {https://ijee.ias.ac.ir/article_2372.html}, eprint = {https://ijee.ias.ac.ir/article_2372_9b0fc5954a164e10e2c4e4222dfb64a5.pdf} }