@article { author = {Hejazi, J.}, title = {Optimal Ratio of Student/Lecturers for Materials engineering education}, journal = {Iranian Journal of Engineering Education}, volume = {7}, number = {26}, pages = {113-127}, year = {2005}, publisher = {The Academy of Sciences of I. R. of Iran}, issn = {1607-2316}, eissn = {2676-4881}, doi = {10.22047/ijee.2005.2529}, abstract = {The ratio of academic staff to student is a parameter for qualitative evaluation. Effect of academic degree, fields, branches are investigated. Although the process in the paper can be used for other subjects, but the formula present in the last chapter is for materials engineering.  }, keywords = {Lecturers,Students Academics Staff,Branch,Ceramic Metallurgy,materials engineering}, title_fa = {مدلی برای بهینه سازی نسبت دانشجو به استاد در آموزش مهندسی و علم مواد}, abstract_fa = {نسبت استاد ـ دانشجو به عنوان یکی از عوامل ارزیابی کیفی به کار می رود. در این مقاله این نسبت با توجه به هزینه دانشگاهی مدرسان، رشته ها و گرایش ها و مقاطع آموزشی و تعداد دانشجویان در هر مقطع و با توجه به تعداد دروس بررسی شده است. هرچند این روند می تواند برای تمام رشته های آموزشی به عنوان مدلی به کار رود، ولی فرمول ارائه شده در پایان مقاله بر اساس شرایط آموزش مهندسی مواد نتیجه گیری شده است.}, keywords_fa = {استاد,دانشجو,مدرس,گرایش,سرامیک,متالورژی و مواد}, url = {https://ijee.ias.ac.ir/article_2529.html}, eprint = {https://ijee.ias.ac.ir/article_2529_66e5522fdd82699cccb9919f54bd4fc8.pdf} }