@article { author = {Bahrami, Mohsen and Nikkhoo, Masoud and Montazerin, Nader}, title = {Evaluation and Foresight of PhD Courses; Pllot Case in an Engineering Department}, journal = {Iranian Journal of Engineering Education}, volume = {11}, number = {41}, pages = {1-30}, year = {2009}, publisher = {The Academy of Sciences of I. R. of Iran}, issn = {1607-2316}, eissn = {2676-4881}, doi = {10.22047/ijee.2009.619}, abstract = { Universities train PhD graduates for themselves and industries of the knowledge-based economies of the future. This paper studies an engineering PhD course from graduates, faculty and the job market view points. Foresight methods for such courses is then introduced and applied to an engineering department. A discussion of the results show the need for stronger industrial contacts for PhD students}, keywords = {Future research,Higher education,PhD courses,simultaneous regression,discriminant analysis and neurship}, title_fa = {ارزشیابی و آینده نگری دوره دکتری با اجرای نمونه در یک دانشکده مهندسی}, abstract_fa = { تربیت دانشجویان دوره¬های دکتری به منظور فراهم آوردن یک اقتصاد دانش محور و صنعت کارآمد وظیفه¬ای است که برعهده دانشگاهها ست. در این مقاله دوره دکتری مهندسی از دید تجربه دانشجویان، تجربه فارغ¬التحصیلان در بازار کار و راهکارهای پیش رو بیان و سپس، روشهایی که ¬باید به منظور ارزیابی و آینده¬نگری این دوره¬ها به کار گرفته شود، شرح داده ¬شده است. در نهایت، با اعمال مراحل معرفی شده بر روی یک دانشکده مهندسی، نتایج به دست آمده از این نمونه اجرایی مورد بحث و تحلیل قرار گرفته است.}, keywords_fa = {دوره دکتری,داده¬ کاوی,برازش میان داده¬ها وتحلیل تفکیکی داده¬ها}, url = {https://ijee.ias.ac.ir/article_619.html}, eprint = {https://ijee.ias.ac.ir/article_619_8060879aa0eb03f95c8c72e0cf8b4787.pdf} }