%0 Journal Article %T ارتباط میان خدمات آموزشی ارائه شده و رضایتمندی دانشجویان فنی ـ مهندسی از نظام آموزش عالی %J فصلنامه آموزش مهندسی ایران %I فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران %Z 1607-2316 %A صادقی, زینب %D 2013 %\ 12/01/2013 %V 15 %N 59 %P 25-37 %! ارتباط میان خدمات آموزشی ارائه شده و رضایتمندی دانشجویان فنی ـ مهندسی از نظام آموزش عالی %K خدمات آموزشی ارائه شده %K رضایتمندی دانشجویان %K نظام آموزش عالی %K دانشجویان فنی ـ مهندسی %R 10.22047/ijee.2013.3957 %X در زمینه فناوری و پدیده جهانی شدن صرفاً مؤسساتی می‌ توانند پیشرفت کنند که آموزش با کیفیت و محیطی سازنده برای دانشجویان فراهم کنند. چرا که این عوامل می توانند بر رضایتمندی دانشجویان از نظام آموزش‌عالی تأثیرگذار باشند. هدف از این پژوهش بررسی ارتباط بین خدمات آموزشی ارائه شده و رضایتمندی دانشجویان فنی ـ مهندسی از نظام آموزش‌عالی بود. پژوهش به شیوه توصیفی ـ همبستگی انجام شد. جامعه آماری پژوهش شامل دانشجویان فنیـ مهندسی دانشگاههایت هران، شهیدبهشتی،صنعتی امیرکبیر و خوارزمی بودند.370نفرازدانشجویان به‌ صورت نمونه‌ گیری در دسترس انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ‌ها شامل دو پرسشنامه محقق ساخته شامل پرسشنامه رضایتمندی دانشجویاناز نظام آموزش‌ عالی و پرسشنامه خدمات آموزشی ارائه شده در دانشگاهها بود. برای تجزیه و تحلیل داده‌ ها و از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه به روش گام به گام استفاده شد. نتایج نشان داد که بین هر یک از ابعاد خدمات آموزشی ارائه شده و رضایتمندی دانشجویان رابطه معناداری وجود دارد. نتایج تحلیل رگرسیونی به روش گام به گام نشان داد که از بین ابعاد خدمات آموزشی، بعد تخصص استادان مهم‌ترین عامل تأثیرگذار بر رضایت دانشجویان از نظام آموزش‌عالی است که به صورت ساده و  ترکیبی و ابعاد دروس ارائه شده، محیط یادگیری و امکانات کلاسی به‌ صورت ترکیبی قادر به پیش بینی رضایتمندی دانشجویان از نظام آموزش‌عالی هستند. %U https://ijee.ias.ac.ir/article_3957_05c85749fd4d7ff4e44c928c3790944a.pdf