TY - JOUR ID - 1797 TI - بررسی اثربخشی درونی و بیرونی دوره های آموزشی GIS در حوزه مهندسی کشاورزی، عمران و زمین شناسی؛ مطالعه موردی استان فارس JO - فصلنامه آموزش مهندسی ایران JA - IJEE LA - fa SN - 1607-2316 AU - محمدی, مهدی AU - محرر, لیلا AU - علی نیا, زینب AD - استاد یار دانشگاه شیراز، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی AD - دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی واحد بین الملل AD - دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی واحد بین الملل دانشگاه شیراز Y1 - 2012 PY - 2012 VL - 13 IS - 52 SP - 67 EP - 86 KW - اثربخشی KW - دوره های آموزشی KW - GIS KW - مهندسی کشاورزی KW - عمران KW - زمین شناسی KW - فارس DO - 10.22047/ijee.2012.1797 N2 - هدف کلی از انجام یافتن این تحقیق بررسی میزان اثر بخشی درونی و بیرونی دوره‌های آموزش سامانه اطلاعات جغرافیایی(GIS) برای کارکنان ادارات شهرستان شیراز در حوزه کشاورزی، عمران و زمین شناسی است. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه کارشناسان سازمانهایی است که دوره GIS را گذرانده‌اند و از روی فهرست به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار تحقیق یک پرسشنامه محقق ساخته مبتنی بر رئوس محتوای دوره برای سنجش اثربخشی درونی و کیفیت کارایی برنامه در محیط کار به منظور سنجش اثربخشی بیرونی آن بوده است. نتایج نشان می‌دهد که در اثربخشی دوره‌های آموزش GIS از نظر جنسیت، زمینه‌های تحصیلی، سابقه کار و زمینه کاری معنا وجود ندارد. از نظر "استفاده فنی" بین شاغلان گروههای کشاورزی و فنی مهندسی معنا وجود دارد. UR - https://ijee.ias.ac.ir/article_1797.html L1 - https://ijee.ias.ac.ir/article_1797_3e40ec59767b70232bae9c442052976d.pdf ER -