TY - JOUR ID - 712 TI - تحلیل سازه‌های بازدارنده در توسعه آموزشهای تلفیقی از دیدگاه اعضای هیئت علمی (مورد مطالعه: دانشگاههای رامین اهواز و رازی کرمانشاه) JO - فصلنامه آموزش مهندسی ایران JA - IJEE LA - fa SN - 1607-2316 AU - مرادی, حوریه AU - کرمی, غلامحسین AU - بیژنی, مسعود AD - دانش آموخته کارشناسی ارشد ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین اهواز AD - دانش آموخته کارشناسی ارشد ترویج و آموزش کشاورزی AD - استاد یار ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد Y1 - 2011 PY - 2011 VL - 13 IS - 50 SP - 123 EP - 136 KW - آموزش تلفیقی KW - عوامل بازدارنده KW - هیئت علمی KW - دانشگاه کشاورزی DO - 10.22047/ijee.2011.712 N2 -  هدف کلی این پژوهش تحلیل دیدگاه اعضای هیئت علمی دانشگاه کشاورزی در خصوص موانع کاربرد آموزش تلفیقی بود. روش پژوهش از نوع توصیفی ـ پیمایشی و جامعه آماری آن شامل 110 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه کشاورزی و منابع ‌طبیعی رامین اهواز و دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشاه بود. حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران به تعداد 75 نفر با استفاده از روش طبقه‌ای تصادفی با انتساب متناسب تعیین شد. ابزار پژوهش پرسشنامه‌ای بود که روایی آن بر اساس نظر جمعی از استادان و صاحبنظران و اعتبار آن با استفاده از آزمون کرونباخ آلفا (81/0=α) محاسبه شد. بر اساس نتایج به¬دست آمده از تحلیل عاملی، چهار دسته عوامل موانع شخصی، موانع زیرساختی و تجهیزاتی، موانع اقتصادی و موانع مهارتهای مدیریتی و سازمانی به¬‌عنوان عوامل بازدارنده توسعه و کاربرد آموزشهای تلفیقی در مجموع 165/54 درصد از واریانس کل عوامل را تبیین کردند UR - https://ijee.ias.ac.ir/article_712.html L1 - https://ijee.ias.ac.ir/article_712_bf1c58def11c3c09cc5ba05e45ccbc2d.pdf ER -