نوع مقاله : مقاله علمی -پژوهشی ( ویژه نامه)

نویسنده

2550 Hull Road

10.22047/ijee.2024.433949.2044

چکیده

 در ایالات متحده آمریکا دو نوع اعتبارسنجی برنامه‌های آموزشی وجود دارد: منطقه‌ای و تخصصی. اعتبارسنجی منطقه‌ای، از طریق شش انجمن علمی انجام می‌شود. این انجمن‌ها از دانشگاه‌ها و دانشکده‌هایی که در هر یک از این شش منطقه جغرافیایی کشور (جنوب، شمال مرکزی، آتلانتیک میانی، نیوانگلند، غرب و شمال غربی) قرار دارند، تشکیل شده‌اند. اعتبارسنجی تخصصی، با توجه‌ به نیاز سازمان‌های حرفه‌ای، برای حصول اطمینان از کیفیت آموزش عرضه‌شده به کسانی که در حوزه‌های تخصصی به کار مشغول می‌شوند، نهادینه شده است. امروزه، بیش از هفتاد رشته تخصصی در حوزه آموزش عالی، مانند حقوق، پزشکی و مهندسی، در معرض انجام اعتبارسنجی‌های تخصصی قرار دارند. در اجرای این اعتبارسنجی‌ها، برخی از سازمان‌های ملی و هزاران نفر، به طور مستقیم یا غیرمستقیم مشارکت دارند. این مقاله به بررسی استانداردها و فرایند اعتبارسنجی آموزش مهندسی ساختمان در ایالات متحده آمریکا می‌پردازد. 

کلیدواژه‌ها

موضوعات

عنوان مقاله [English]

ACCREDITATION OF CONSTRUCTION EDUCATION PROGRAMS IN THE UNITED STATES OF AMERICA

نویسنده [English]

  • Abdolreza Chini

University of Florida

چکیده [English]

In the United States of America (USA), there are two types of educational accreditation, regional and specialized. The former is practiced through associations of colleges and universities within defined geographical areas of the country (South, North Central, Middle Atlantic, New England, West and Northwest). Specialized accreditation grew out of a desire on the part of professional bodies to ensure the quality of education given to practitioners. Today, more than seventy fields in post-secondary education such as law, medicine, and engineering are subject to specialized accreditation conducted through the direct or indirect involvement of several national organizations and thousands of individuals. This paper reviews the standards and process for accreditation of construction education programs in the USA.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Accreditation
  • construction education
  • standards
  • self-evaluation
U.S. Department of Education, Accreditation in the U.S. Accreditation in the U.S.. Last visited on December 19, 2023.Council for Higher Education Accreditation, Regional Accreditation Organizations, Regional Accrediting Organizations | Council for Higher Education Accreditation (chea.org), Last visited on December 19, 2023.
Accredited Schools Online, What is Programmatic Accreditation, What Is Programmatic Accreditation? | Accredited Schools Online, Last visited on December 19, 2023.
ACCE Document 100 - Policies Manual, ACCE | Accreditation for Construction Education (acce-hq.org), Last visited on December 19, 2023.
Batie, D. L. (2018, June), Outcomes Assessment in an ACCE Construction Management Program Paper presented at 2018 ASEE Annual Conference & Exposition, Salt Lake City, Utah. 10.18260/1-2—30851
ACCE Document 105 - Planning for Accreditation, ACCE | Accreditation for Construction Education (acce-hq.org), Last visited on December 19, 2023.
What is Bloom’s Taxonomy, Blooms Taxonomy :: Resource for Educators, Last visited on December 19, 2023.
ACCE Document 103 – Standards and Criteria for the Accreditation of Construction Education Programs, ACCE | Accreditation for Construction Education (acce-hq.org), Last visited on December 19, 2023.
ACCE Document 102 – Template for the Preparation of the Self Evaluation Study (SES), ACCE | Accreditation for Construction Education (acce-hq.org), Last visited on December 19, 2023.
ACCE Document 101 – Accreditation Manual, ACCE | Accreditation for Construction Education (acce-hq.org), Last visited on December 19, 2023.