آ

  • آذر، خدیجه شناسایی مؤلفه‌های مؤثر بر پیدایش و توسعه دانشگاه نسل چهارم: تحلیل کیفی دیدگاه خبرگان دانشگاهی [دوره 23، شماره 91، 1400]

  • آذین، رضا آموزش مهندسی و پژوهش مبتنی بر زنجیره ارزش فناوری-مطالعه موردی: مهندسی مخزن در صنعت گاز [دوره 23، شماره 89، 1400، صفحه 1-18]

ا

  • اکبری، مرتضی عوامل مؤثر بر پذیرش فناوری نسل پنجم در بین دانشجویان ایران [دوره 23، شماره 90، 1400، صفحه 151-131]

  • امیرخانی، سحر مدیریت کلاس برخط: راهکارهای اساتید رشته‌های مهندسی و علوم پایه دانشگاه علم و صنعت ایران [دوره 23، شماره 92، 1400، صفحه 35-54]

  • ایزدخواه، سعید شناسایی، اولویت‏بندی و بررسی میزان انطباق‏پذیری مهارت‏های مورد نیاز دانش‏آموختگان مهندسی صنایع جهت ورود به بازار کار [دوره 23، شماره 92، 1400، صفحه 7-34]

پ

  • پاشائی فخر، آی سان نقش تفکر انتقادی و روحیه کارآفرینی در پیش‌بینی فرسودگی و اهمال‌کاری تحصیلی دانشجویان فنی و مهندسی [دوره 23، شماره 91، 1400، صفحه 75-94]

  • پاشایی فخری، آی سان مقایسه انگیزه و پیشرفت تحصیلی دانشجویان فنی مهندسی استعداد درخشان و از طریق آزمون دوره کارشناسی‌ ارشد دانشگاه تبریز [دوره 23، شماره 90، 1400، صفحه 47-27]

  • پاشایی یوسف کندی، عزیزه پدیدارشناسی تجربه زیسته رهبری آموزشی مدیران گروه دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه ارومیه [دوره 23، شماره 92، 1400، صفحه 131-152]

  • پاک مهر، حمیده بررسی مقیاس اخلاق پژوهش در دانشجویان تحصیلات تکمیلی مهندسی [دوره 23، شماره 92، 1400، صفحه 55-70]

  • پزشکی اردکانی، سید علی یادداشت معرفی کتاب تاریخ هشتاد ساله دانشکده فنی دانشگاه تهران داستان یک خانه، داستان یک سرزمین (اثر دکتر مقصود فراستخواه) [دوره 23، شماره 90، 1400، صفحه 153-156]

  • پولادیان، هانیه عوامل مؤثر بر پذیرش فناوری نسل پنجم در بین دانشجویان ایران [دوره 23، شماره 90، 1400، صفحه 151-131]

ت

  • تفضلی، زهره مسئله انسجام در آموزش معماری بازاندیشی مسئله از طریق مدل«موقعیت رتوریکال» [دوره 23، شماره 92، 1400، صفحه 107-130]

  • تقی زاده، محبوبه مدیریت کلاس برخط: راهکارهای اساتید رشته‌های مهندسی و علوم پایه دانشگاه علم و صنعت ایران [دوره 23، شماره 92، 1400، صفحه 35-54]

ج

  • جعفری، مصطفی شناسایی، اولویت‏بندی و بررسی میزان انطباق‏پذیری مهارت‏های مورد نیاز دانش‏آموختگان مهندسی صنایع جهت ورود به بازار کار [دوره 23، شماره 92، 1400، صفحه 7-34]

  • جعفری ثانی، حسین تحلیل وضعیت موجود و شناسایی رویکرد بدیل محیط‌های یادگیری کارآموزی در برنامه‌های درسی مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد [دوره 23، شماره 91، 1400، صفحه 55-72]

  • جوادی یگانه، محمد رضا هنجارهای اخلاق پژوهشی پژوهشگران حوزۀ مهندسی [دوره 23، شماره 90، 1400، صفحه 95-71]

چ

  • چوپانکاره، وحید ارزیابی تأثیر به‌کارگیری روش تریز در میزان خلاقیت و ایده‌پردازی برای آموزش بازطراحی محصولات توسط دانشجویان طراحی‌‌صنعتی [دوره 23، شماره 89، 1400، صفحه 65-85]

ح

  • حامدی نسب، صادق نقش واسطه‏ای تفکر انتقادی در ارتباط بین ویژگی‌های شخصیتی و خلاقیت با عملکرد تحصیلی دانشجویان [دوره 23، شماره 90، 1400، صفحه 130-115]

  • حبیبی، حمدالله مقایسه انگیزه و پیشرفت تحصیلی دانشجویان فنی مهندسی استعداد درخشان و از طریق آزمون دوره کارشناسی‌ ارشد دانشگاه تبریز [دوره 23، شماره 90، 1400، صفحه 47-27]

  • حسنی، محمد پدیدارشناسی تجربه زیسته رهبری آموزشی مدیران گروه دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه ارومیه [دوره 23، شماره 92، 1400، صفحه 131-152]

  • حسین لو، فرشته ارائه مدل ارتباط صنعت با دانشگاه در شهر تهران: مطالعه موردی [دوره 23، شماره 91، 1400، صفحه 113-139]

خ

  • خلفی، شهلا هنجارهای اخلاق پژوهشی پژوهشگران حوزۀ مهندسی [دوره 23، شماره 90، 1400، صفحه 95-71]

د

  • دارابی، مجید ابعاد و مؤلفه‌های کیفیت آموزشی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها مطالعه‌ای مبتنی بر روش فراترکیب [دوره 23، شماره 92، 1400، صفحه 71-106]

ر

  • رحمانی، خسرو هنجارهای اخلاق پژوهشی پژوهشگران حوزۀ مهندسی [دوره 23، شماره 90، 1400، صفحه 95-71]

ز

  • زمانی مقدم، افسانه ارائه مدل ارتباط صنعت با دانشگاه در شهر تهران: مطالعه موردی [دوره 23، شماره 91، 1400، صفحه 113-139]

س

  • سالارزهی، حبیب الله شناسایی و تحلیل پیشران‌های راهبردی دانشگاه کارآفرین با بهره‌گیری از رویکرد تحلیل تأثیرات متقابل [دوره 23، شماره 89، 1400، صفحه 133-156]

  • ستوده قره باغ، رحمت واکاوی دوره‌های کارآموزی رشته‌های فنی و مهندسی به روش نظریه داده‌بنیاد [دوره 23، شماره 89، 1400، صفحه 43-64]

  • ستوده قره باغ، رحمت کاربرد علم داده در آموزش مهندسی شیمی [دوره 23، شماره 90، 1400، صفحه 25-1]

  • سمیعی، شبنم ارزیابی تأثیر به‌کارگیری روش تریز در میزان خلاقیت و ایده‌پردازی برای آموزش بازطراحی محصولات توسط دانشجویان طراحی‌‌صنعتی [دوره 23، شماره 89، 1400، صفحه 65-85]

  • سورانی یانچشمه، رضا ارائه مدل ارتباط صنعت با دانشگاه در شهر تهران: مطالعه موردی [دوره 23، شماره 91، 1400، صفحه 113-139]

  • سیدنصرتی، امین واکاوی دوره‌های کارآموزی رشته‌های فنی و مهندسی به روش نظریه داده‌بنیاد [دوره 23، شماره 89، 1400، صفحه 43-64]

ش

  • شفیعی سروستانی، مریم مقایسه ادراک اعضای هیئت علمی گروه‌های فنی-‌ مهندسی از سودمندی، سهولت، خودکارآمدی و چالش‌های یادگیری از‌ طریق تلفن همراه (مورد مطالعه: دانشگاه شیراز) [دوره 23، شماره 90، 1400، صفحه 114-97]

ص

  • صالحی عمران، ابراهیم طراحی الگوی توسعه شایستگی‌ها برای رشته مهندسی عمران با توجه به نیازهای بازار کار [دوره 23، شماره 89، 1400، صفحه 19-41]

ض

  • ضرغامی، حمیدرضا شناسایی، اولویت‏بندی و بررسی میزان انطباق‏پذیری مهارت‏های مورد نیاز دانش‏آموختگان مهندسی صنایع جهت ورود به بازار کار [دوره 23، شماره 92، 1400، صفحه 7-34]

  • ضرغامی، رضا کاربرد علم داده در آموزش مهندسی شیمی [دوره 23، شماره 90، 1400، صفحه 25-1]

  • ضیائی حلیمه‌جانی، هومن کاربرد علم داده در آموزش مهندسی شیمی [دوره 23، شماره 90، 1400، صفحه 25-1]

ط

  • طهماسب زاده شیخلار، داود نقش تفکر انتقادی و روحیه کارآفرینی در پیش‌بینی فرسودگی و اهمال‌کاری تحصیلی دانشجویان فنی و مهندسی [دوره 23، شماره 91، 1400، صفحه 75-94]

ع

  • عبداله نژاد، حامد واکاوی دوره‌های کارآموزی رشته‌های فنی و مهندسی به روش نظریه داده‌بنیاد [دوره 23، شماره 89، 1400، صفحه 43-64]

  • عزیزی، معصومه نقش واسطه‏ای تفکر انتقادی در ارتباط بین ویژگی‌های شخصیتی و خلاقیت با عملکرد تحصیلی دانشجویان [دوره 23، شماره 90، 1400، صفحه 130-115]

  • عزیزی، نعمت الله ارائه چهارچوبی برای برندسازی دانشگاه‌های صنعتی با استفاده از مدل لنکستر و کرت‌ریل (مطالعه موردی دانشگاه صنعتی شریف) [دوره 23، شماره 89، 1400، صفحه 87-112]

  • عین خواه، فرناز طراحی الگوی توسعه شایستگی‌ها برای رشته مهندسی عمران با توجه به نیازهای بازار کار [دوره 23، شماره 89، 1400، صفحه 19-41]

غ

  • غلامی، خلیل ارائه چهارچوبی برای برندسازی دانشگاه‌های صنعتی با استفاده از مدل لنکستر و کرت‌ریل (مطالعه موردی دانشگاه صنعتی شریف) [دوره 23، شماره 89، 1400، صفحه 87-112]

ف

  • فاخر عجب‌شیر، زهرا بررسی اثر روش معکوس در کلاس برخط بر یادگیری و رضایت دانشجویان در ایام دنیاگیری کووید-19- مطالعه‌ موردی:درس زبان تخصصی مهندسی عمران دانشگاه بناب [دوره 23، شماره 89، 1400، صفحه 113-132]

  • فرازکیش، مهدیه چرا دانشگاه‌های ایران در تحقق نظام‌های یادگیری الکترونیکی موفق نبوده‌اند؟ (تحلیلی تطبیقی از وضعیت دانشگاه‌های ایران و ترکیه در مواجهه با پاندمی کرونا) [دوره 23، شماره 91، 1400، صفحه 13-30]

  • فلاحتی، سکینه مقایسه انگیزه و پیشرفت تحصیلی دانشجویان فنی مهندسی استعداد درخشان و از طریق آزمون دوره کارشناسی‌ ارشد دانشگاه تبریز [دوره 23، شماره 90، 1400، صفحه 47-27]

ق

  • قسیمی لیقوان، آیدا مقایسه انگیزه و پیشرفت تحصیلی دانشجویان فنی مهندسی استعداد درخشان و از طریق آزمون دوره کارشناسی‌ ارشد دانشگاه تبریز [دوره 23، شماره 90، 1400، صفحه 47-27]

ک

  • کاشی، فاطمه نقش تفکر انتقادی و روحیه کارآفرینی در پیش‌بینی فرسودگی و اهمال‌کاری تحصیلی دانشجویان فنی و مهندسی [دوره 23، شماره 91، 1400، صفحه 75-94]

  • کرمی، مرتضی تحلیل وضعیت موجود و شناسایی رویکرد بدیل محیط‌های یادگیری کارآموزی در برنامه‌های درسی مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد [دوره 23، شماره 91، 1400، صفحه 55-72]

  • کریم پور، علی اثر ارزیابی با بازخورد در پیشرفت تحصیلی دانشجویان مهندسی در آموزش مجازی [دوره 23، شماره 91، 1400، صفحه 1-11]

  • کشاورززاده، علی ارائه چهارچوبی برای برندسازی دانشگاه‌های صنعتی با استفاده از مدل لنکستر و کرت‌ریل (مطالعه موردی دانشگاه صنعتی شریف) [دوره 23، شماره 89، 1400، صفحه 87-112]

  • کمالیان، امین رضا شناسایی و تحلیل پیشران‌های راهبردی دانشگاه کارآفرین با بهره‌گیری از رویکرد تحلیل تأثیرات متقابل [دوره 23، شماره 89، 1400، صفحه 133-156]

  • کیخا، احمد ارائه چارچوبی برای توسعه سرمایه انسانی دانشجویان مهندسی مبتنی‌بر برنامه‌های منتورینگ [دوره 23، شماره 91، 1400، صفحه 31-54]

ل

  • لواسانی، میترا کاربرد علم داده در آموزش مهندسی شیمی [دوره 23، شماره 90، 1400، صفحه 25-1]

م

  • محمدپور، سمانه شناسایی و تحلیل پیشران‌های راهبردی دانشگاه کارآفرین با بهره‌گیری از رویکرد تحلیل تأثیرات متقابل [دوره 23، شماره 89، 1400، صفحه 133-156]

  • محمدزاده، علی واکاوی دوره‌های کارآموزی رشته‌های فنی و مهندسی به روش نظریه داده‌بنیاد [دوره 23، شماره 89، 1400، صفحه 43-64]

  • محمدزاده قصر، اعظم تحلیل وضعیت موجود و شناسایی رویکرد بدیل محیط‌های یادگیری کارآموزی در برنامه‌های درسی مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد [دوره 23، شماره 91، 1400، صفحه 55-72]

  • محمدی، مهدی مقایسه ادراک اعضای هیئت علمی گروه‌های فنی-‌ مهندسی از سودمندی، سهولت، خودکارآمدی و چالش‌های یادگیری از‌ طریق تلفن همراه (مورد مطالعه: دانشگاه شیراز) [دوره 23، شماره 90، 1400، صفحه 114-97]

  • مریخ پور، زهرا ارزیابی تأثیر به‌کارگیری روش تریز در میزان خلاقیت و ایده‌پردازی برای آموزش بازطراحی محصولات توسط دانشجویان طراحی‌‌صنعتی [دوره 23، شماره 89، 1400، صفحه 65-85]

  • مستوفی، نوید کاربرد علم داده در آموزش مهندسی شیمی [دوره 23، شماره 90، 1400، صفحه 25-1]

  • ملایی، سمیه بررسی اثر روش معکوس در کلاس برخط بر یادگیری و رضایت دانشجویان در ایام دنیاگیری کووید-19- مطالعه‌ موردی:درس زبان تخصصی مهندسی عمران دانشگاه بناب [دوره 23، شماره 89، 1400، صفحه 113-132]

  • منتظر، غلامعلی چرا دانشگاه‌های ایران در تحقق نظام‌های یادگیری الکترونیکی موفق نبوده‌اند؟ (تحلیلی تطبیقی از وضعیت دانشگاه‌های ایران و ترکیه در مواجهه با پاندمی کرونا) [دوره 23، شماره 91، 1400، صفحه 13-30]

  • مندگاری، کاظم مسئله انسجام در آموزش معماری بازاندیشی مسئله از طریق مدل«موقعیت رتوریکال» [دوره 23، شماره 92، 1400، صفحه 107-130]

  • مهدی، محمد شناسایی و تحلیل پیشران‌های راهبردی دانشگاه کارآفرین با بهره‌گیری از رویکرد تحلیل تأثیرات متقابل [دوره 23، شماره 89، 1400، صفحه 133-156]

  • مهدیه، امید تأثیر پایبندی اساتید به اخلاق حرفه‌ای بر خودکارآمدی و انگیزش دانشجویان (مقایسه‌ای بین دانشجویان مهندسی و غیرمهندسی) [دوره 23، شماره 90، 1400، صفحه 69-49]

  • میرزاوزیری، مجید اثر ارزیابی با بازخورد در پیشرفت تحصیلی دانشجویان مهندسی در آموزش مجازی [دوره 23، شماره 91، 1400، صفحه 1-11]

  • میرکمالی، محمد ارائه چارچوبی برای توسعه سرمایه انسانی دانشجویان مهندسی مبتنی‌بر برنامه‌های منتورینگ [دوره 23، شماره 91، 1400، صفحه 31-54]

ن

  • ندیمی، ضحی مسئله انسجام در آموزش معماری بازاندیشی مسئله از طریق مدل«موقعیت رتوریکال» [دوره 23، شماره 92، 1400، صفحه 107-130]

  • نوروزی، سحر مقایسه ادراک اعضای هیئت علمی گروه‌های فنی-‌ مهندسی از سودمندی، سهولت، خودکارآمدی و چالش‌های یادگیری از‌ طریق تلفن همراه (مورد مطالعه: دانشگاه شیراز) [دوره 23، شماره 90، 1400، صفحه 114-97]

ی

  • یعقوبی، نورمحمد شناسایی و تحلیل پیشران‌های راهبردی دانشگاه کارآفرین با بهره‌گیری از رویکرد تحلیل تأثیرات متقابل [دوره 23، شماره 89، 1400، صفحه 133-156]