امینخندقی، محمد (1389). تحلیلی بر میزان اهمیت و بهکارگیری دستاوردهای علمی حوزه برنامهریزی درسـی در نظامهای آموزشی شرکتهای صنعتی: فرصتها و تهدیدها، فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران، 5(19)، 169-139. جمالی، عیسی( 1379). سیر برنامههای تعلیم و تربیت آموزشگاهی، حرفها و نمونهها، تهران: وزارت آموزش و پرورش. حسینی، میرقاسم (1388). کیفیتسنجی برنامههای درسی تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان، پایاننامه کارشناسی ارشد. خاقانیزاده، مرتضی؛ ملکی، حسن؛ عباسی، محمود؛ عباسپور، عباس و محمدی، عیسی (1391). چالشهای برنامه درسی اخلاق پزشکی مرتبط با اساتید: مطالعه کیفی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 11(7)، </Sources>903-916. روشنی، حسن (1393). آسیبشناسی برنامه درسی آموزش الکترونیکی دانشگاه شهید بهشتی از نظر اعضای هیأتعلمی و دانشجویان، دانشگاه شهید بهشتی، پایاننامه کارشناسی ارشد رشته برنامهریزی درسی. زمانیفر، مریم؛ محمدی، رضا و صادقیمندی، فاطمه (1395). ارزیابی درونی و بهبود کیفیت برنامه درسی در گروههای آموزش مهندسی، فصلنامه آموزش مهندسی، 18(72)، 67-45. سراجی، فرهاد (1387). یادگیری الکترونیکی، همدان: دانشگاه بوعلیسینا. سیف، علیاکبر ( 1382). اندازهگیری، سنجش و ارزشیابی آموزشی، تهران: دوران. شیرازی، محمدعلی (1389). ارزیابی روند بازنگری و نوسازی برنامههای درسی در دانشگاه شیراز و ارائه برنامه جدید پیشنهادی کارشناسی مهندسی برق، فصلنامه آموزش مهندسی ایران، 10(18)، 89-118. صدری، علی و زاهدی، احمد (1388). مطالعه پیگیرانه عملکرد نظام تربیت تکنیسن آموزشکدههای فنی و حرفهای ایران. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 54، 112-99. عابدی، احمد و تاجی، مریم (1380). نقش برنامه درسی پنهان مدارس در شکلگیری شخصیت و رفتار دانشآموزان. فصلنامه آموزه، 9، 14-10. عزیزی، نسیم (1382). آموزش و پرورش و بازار کار: آمادهسازی جوانان به صلاحیتها و مهارتهای اساسی. مجله علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز،20(1)، 70-58. فتحی واجارگاه، کورش و شفیعی، ناهید (1386)، ارزشیابی کیفیت برنامه درسی دانشگاهی (آموزش بزرگسالان). فصلنامه مطالعات برنامه درسی، 2(5)، 27-1. قادری، سیدعلی، کرمی، مرتضی و جعفری ثانی، حسین (1392). بررسی و شناسایی ابعاد و چالشهای اجرای برنامههای درسی جدید نظام آموزشعالی مهارتی از دیدگاه مجریان، فصلنامه مهارتآموزی، 11، 120-136 قورچیان، نادرعلی و تنساز، فروغ (1374). سیمای روند تحولات برنامه درسی به عنوان یک رشته تخصصی از جهان باستان تا جهان امروز. تهران: مؤسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی. کریمی، صدیقه، نصر، احمدرضا و شریف، مصطفی (1392). الزاماً چالشهای طراحی برنامه درسی آموزش عالی با رویکرد جامعه یادگیری، دو فصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالی، 4(8)، 126-89. کهن، شهناز، بهرامی مسعود، ملایینژاد، میترا، حقانی، فریبا، طالقانی، فریبا، تقیزاده، زیبا و عبدی شهشهانی، مهشید (1395). تبیین چالشهای برنامه درسی دوره دکتری تخصص بهداشت باروری: یک تحقیق کیفی، مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 11(1)، 42-27. ملکی، حسن (1384). برنامهریزی درسی (راهنمای عمل). مشهد: پیام اندیشه. مؤمنی، حسین (1390). آسیبشناسی ارزشیابی برنامه درسی در آموزش عالی، فصلنامه راهبردهای آموزش، 2(4)، 100-95. مهر محمدی، محمود (1381). برنامه درسی : نظرگاهها، رویکردها و چشماندازها، تهران، بهنشر. نصراصفهانی، احمدرضا (1381). برنامه درسی: نظرگاهها، رویکردها و چشماندازها، مشهد: آستان قدس رضوی. یونسکو (1376). یادگیری گنج درون. ترجمه دفتر همکاریهای علمی بینالمللی وزارت آموزش و پرورش، تهران: تزکیه. Akrami, S. K. (2004). Higher education and the islamic revolution. Encyclopedia of Higher Education. Tehran: Great Persian Encyclopedia Foundation. 1, 47. Anderson, T. (2004). Theory and practice in online learning. Available at:http://cde.athbascau,ca/online_book/tpol_book.pdf. David, M. and Melo, M. (2013). Challenges of multicultural curriculum in higher education for indigenous people. Educ. Pesqui., São Paulo, 39(1), 111-124. Edwards, R.; Miller, N.; Small, N. and Tait, A. (2002). Supporting lifelong learning. London and New York: The Open University. Eisner, E. W. (1985). Concerns and aspirations for qualitative research in the newmillennium. Qualitative Research, 1(2), 135-145. Farahani, M. and Ahmadi F. (2006). Doctoral nursing students’ viewpoints about the nursing PhD Curriculum. Iran J Med Edu 2006; 6(1): 83-92. Ercan, M. F.; Sale, D. and Kristian, N. (2016) Innovative curriculum to enhance the learning experience of electrical and mechanical engineering students, iJEP 6(3). http://dx.doi.org/10.3991/ijep.v6i3.5765. Goldman, R. (2004). Leaning together online: Research on asychronous learning. mahwah: N J publication. Kandaktla, R.; Packhem, J.; Radhakrishnan, D.; Freitas, C. and Delaine, D. (2014). Insight to global engineering challenges: Study and analysis, 42 Annual Conference, Birmingham, UK. Kim, M. J.; Lee, H.; Kim, H. K.; Ahn Y. H.; Kim, E.; Yun, S. N. and Lee, K. J.(2010).Quality of faculty, students, curriculum and resources for nursing doctoral education in Korea: a focus group study. Int J Nurs Stud. 2010Mar; 47(3): 295-306. Lanenburg, F. C. and Ornstein, A. (2004). Educational administration, concepts and practices. Eadswarth Publishing Compaining. Lawrence, M. and Arthur, J. S. (2017). Graduate attributes in an electrical engineering curriculum: A Case Study, DSpace,and URI:http://hdl.handle.net/11462/1496. Longworth, N. (2004). Lifelong learning in action; transforming educationin the 21st century. London and New York: Routledge Flamer. Nourooz Zadeh R.; Mahmoodi, R., Fathi Vajargah, K.; Nave Ebrahim, A. (2007). The universities participation statusin revising the curricula approved by the Higher Council for Planning. Quarter J Res Plan High Edu 2007;12(4): 71-92. (Persian) Ogude, N.; Nel, H. and Oosthuizen1, M. (2005). The challenge of curriculum responsiveness in South African higher education. Nelson Mandela Metropolitan University. Rafia, N. M.; Rodina, A. and Siti, S. S.(2010). Problems in requirements engineering education: Asurvey. FIT ‘10, 21-DEC-2010, Islamabad, Pakistan. Saunders, Sh. T. (2007). Perceptions of quality in cross – border higher education at sojourner–Douglass Bahamas Campus. Morgan State University. ProQuest Information and Teach Company, 221. Scott, P. (2001). Globalization and the University, CRE action: 3(115).35-46. Spiel, C. Schober, B. (2006). Evaluation of curricula inhigher educationchallenges for evaluators. Evaluation review, 3(4), 430-450 Teichler, U. (2006). Changing structures of the higher education systems:The increasing complexity of underlying forces. Higher Education Policy19. 447-461. Tyler, R. (1949). Basic principles of curriculum and instruction. Chicago: The University of Chicago Press. Wormley, D. N. (2005). Challenges in Curriculum Renewal. Int. J. Engng Ed, 20(3), 329-332