بخشایش، علیرضا (1391). بررسی مقایسهای رابطه بین سبکهای تفکر و راهبردهای یادگیری با عملکرد تحصیلی در میان دانشجویان دختر دانشگاههای دولتی و آزاد یزد، فصلنامه علمی ـ پژوهشی زن و جامعه. 3(4)، 113-91.
ترابی، زهره و اسلامی، غلامرضا (1392). آموزش خلاق. مجله هویت شهر. 7(14)، 48-37.
ترابی، زهره (1393). راهبردهای شناخت طراحان در آموزش معماری. فصلنامه آموزش مهندسی ایران. 16(61)، 140-119.
چراغچشم، عباس (1386). بررسی تأثیر شیوههای تدریس مبتنی بر تکنیکهای خلاقیت در آموزش و یادگیری دانش آموزان. دو فصلنامه تربیت اسلامی. 3(5)، 36-7.
حائریزاده، خیریهبیگم و محمدحسین، لیلی (1383)، تفکر خلاق و حل خلاقانه مسئله. تهران: نی.
حجت، عیسی (1383). آموزش خلاق ـ تجربه (1381). نشریه هنرهای زیبا. 18، 36-25.
خشنودیفر، مهرنوش (1393). سبکهای یادگیری در یادگیری الکترونیکی. دو ماهنامه ندای نوآوری. 4 (9)،5 -2.
درتاج، فریبرز (1383). بررسی تأثیر شبیهسازی ذهنی فرایندی و فرآوردهای بر بهبود عملکرد تحصیلی دانشجویان، ساخت و اعتباریابی آزمون عملکرد تحصیلی. (رسالۀ دکتری)، دانشگاه علامه طباطبایی تهران: دانشکده روانشناسی و علومتربیتی.
درتاج، فریبرز و موسیپور، نعمتالله (1384). ارزشیابی عملکرد تحصیلی دانشجویان سهمیهای و آزاد
رشتههای علوم انسانی (مطالعۀ موردی: پنج دانشگاه دولتی ایران). فصلنامۀ پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی. 37و 38، 102-79.
ذهبیون، لیلا و احمدی، غلامرضا (1388). تفکر خلاق و رابطۀ آن با موفقیت تحصیلی در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان. مجله دانش و پژوهش در علوم تربیتی ـ برنامهریزی درسی. 23(21)، 78-61.
رنجبر، حسین و اسماعیلی، حبیبالله (1386). بررسی سبکهای یادگیری دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی شهرستان تربت حیدریه سال 1386. مجلۀ دانشکده پرستاری و مامایی. 5(4)، 76-64.
سلیمی، جمال و محمدی، رضا (1389). بررسی میزان اثربخشی سبک آموزشی مککارتی (فور. مت) در مقایسه با سبکهای سنتی آموزش. نشریۀ پژوهش در نظامهای آموزشی. 4 (8)، 175-155.
سیدعباسزاده، میرمحمد؛ غنائی چمنآباد، علی و مقدسی، اکرم (1389). بررسی رابطۀ سبک تفکر خلاقانه ربعمغزی D با سطح اثربخشی مدیران آموزشی. نشریه روانشناسی و علوم تربیتی. 11(1)،150-133.
سیف، علیاکبر (1380). روشهای یادگیری و مطالعه. چاپ سوم، تهران: آگاه.
شریف، حمیدرضا (1393). تعامل مدرس و دانشجو در کارگاه طراحی معماری (تفکر انتقادی مدرس و تفکر خلاق دانشجو). فصلنامه آموزش مهندسی ایران. 16(64)، 38-23.
عیسائی چشمهماهی، مریم؛ باقریان، فاطمه و حسنزاده توکلی، محمدرضا (1390). بررسی رابطه ابعاد شخصیت با عملکرد تحصیلی دانشجویان. دو فصلنامه مدیریت و برنامهریزی در نظامهای آموزشی. 4(6)، 130-115.
لامزدین، ادوارد و لامزدین، مونیکا (1386). حل خلاق مسئله. ترجمۀ بهروز اربابشیرانی و بهروز نصرآزادانی، چاپ اول، اصفهان: ارکان دانش.
محبیتفرشی و محمدمهدی (1385). شیوههای مطالعه براساس نظریههای یادگیری. چاپ اول، تهران: دستان.
مظفر، فرهنگ؛ خاکزند، مهدی؛ چنگیز، فهیمه و فرشادفر، لیلا (1388). معماری گروهی، حلقۀ مفقوده در آموزش طراحی معماری. نشریۀ علمی پژوهشی فنّاوری آموزش. 3(4)، 349-337.
ندیمی، حمید (1375). آموزش معماری، دیروز و امروز. فصلنامۀ پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی . شمارۀ 13 و 14، 45-13.
هوشمندان مقدمفرد، زهرا و شمس، علی (1395). رابطۀ خلاقیت و سبک یادگیری با پیشرفت تحصیلی دانشجویان کارشناسی دانشکدۀ کشاورزی زنجان. فصلنامۀ پژوهش و مدیریت آموزش کشاورزی. 8(36)، 43-30.
Ali Bawaneh, A. K.; Kanesan Abdullah, A. G.; Saleh, S. and Yin Yin, Khoo (2011). Jordanian students’s thinking styles based on Herrmann Whole Brain Model. International Journal of Humanities and Social Science. 1(9), 89-97.
Chen, K. and Ling, T. (2010). Creativity-provoking design education based on Jungian Psychoanalysis Theory. Procedia Social and Behavioral Sciences. 2(2), 4555–4560.
Demirbas, O.O. (2001). The relation of learning styles and performance scores of the students in interior architecture education. Unpublished Ph.D. Dissertation, Ankara: Bilkent University.
Dinham, S. M. (1989). Teaching as design theory, research and implications for design: teaching. Journal of Design Studies. 10(2), 80-88.
Drmirbas, O. O. and Demirkan, Halime (2003). Focus on architectural design process through learning styles. Design Studies. 24(5), 437-456.
Drmirbas, O. O. and Demirkan, H. (2007). Learning styles of design students and the relationship of academic performance and gender in design education. Learning and Instruction. 17(3), 345-359.
Drmirbas, O. O. and Demirkan, H. (2010). The effects of learning styles and gender on the academic performance of interior architecture students. Procedia Social and Behavioral Sciences. 2 (2), 1390–1394.
Entwistle, N. and Tait, H. (1990). Approaches to learning, evaluation of teaching & preferences for contrasting academic environment. Higher Education. 19(2), 169-194
Herman, N. (1991). The creative brain. Journal of Creative Behavior. 25(4), fourth quarter.
Kvan, T. and Yunyan, J. (2005). Students' learning styles and their correlation with performance in architectural design studio. Design Studies. 26(1), 19-34.
Sæbø, A. B.; McCammon, L. A. and O’Farrell, L. (2006). Exploring teaching creativity and creative teaching: The first step in an international research project. Power of Drama Conference, Mostar. www.dramanett.no/creativity in Education Research.pdf , May 25.
Sterenberg, R. J and Grigorenko, E. I.(1997). Are cognitive styles still in style? American Psychologist. 52(7), 700-712.