ابراهیم کافوری، کیمیا؛ ملکی، حسن و خسروبابادی، علی اکبر(1393). بررسی نقش عناصر برنامه درسی کلاین در افت تحصیلی درس ریاضی سال اول دوره متوسطه از دیدگاه شرکای برنامه درسی. فصلنامه پژوهش در برنامه ریزی درسی، 2(17)، 62 ـ 50.
امینی، محمد و رحیمی، حمید (1395). بررسی سبکها و شیوههای یادگیری دانشجویان دانشکده مهندسی دانشگاه کاشان. فصلنامه آموزش مهندسی ایران، 18(69)، 53-39.
رستگار، احمد؛ قربان جهرمی، رضا، غلامعلی لواسانی؛ مسعود و نیکبخت، مریم (1394). رابطه باورهای معرفتشناختی و پیشرفت تحصیلی ریاضی: نقش واسطهای اهداف پیشرفت، خودکارآمدی ریاضی و درگیری شناختی. چهارمین همایش ملی و سومین همایش بین المللی مهارت آموزی و اشتغال. تهران، سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور.
شعبانی ورکی، بختیار و حسینقلیزاده، رضوان (1386). تحول باورهای معرفتشناختی دانشجویان. دوماهنامه علمیـپژوهشی دانشور رفتار دانشگاه شاهد، 24(14)، 23-38.
علیزاده گرجی، خورشید (1389). رابطه یافت تحصیلی با افت ریاضی مدرسهای. یازدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران، ساری 27 الی 30 تیر ماه.
کدیور، پروین؛ تنها، زهرا و عربزاده، مهدی (1389). بررسی ساختار عاملی و اعتباریابی مقیاس باورهای معرفتشناختی ریاضی. فصلنامه اندازهگیری تربیتی، 4(1)،73-88.
کدیور، پروین؛ تنها، زهرا و فرزاد، ولیاله (1391). رابطه باورهای معرفتشناسی، رویکردهای یادگیری و تفکر تأملی با پیشرفت تحصیلی. مجله روانشناسی، 3(16)،251-265.
کریمی، مرضیه؛ جعفرنیا، غلامرضا و امانی، مرتضی(1393). بررسی رابطه انعطافپذیری استادان و یادگیری فعال دانشجویان. فصلنامه آموزش مهندسی ایران، 11(64)، 57-39
نیلی، محمدرضا؛ مقتدایی، لیلا؛ نظری، حسین و موسوی، ستاره (1395). بررسی نگرشهای دانشآموختگان فنیـ مهندسی دانشگاه اصفهان در راستای کیفیت برنامههای درسی تجربهشده. فصلنامه آموزش مهندسی ایران، 18( 69)، 76-55.
مختاری، حیدر؛ داورپناه، محمدرضا و آهنچیان، محمدرضا(1392). باورهای معرفتی دانشجویان و تأثیر تغییرهای زمینهای بر آن. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی،2(19)،1-22.
مهدیان، حسین؛ اسدزاده، حسن و قدسی، احقر(1389). استانداردسازی پرسشنامه آموزش ترغیبی و بررسی رابطه آن با باورهای هوشی و عملکرد تحصیلی دانشآموزان دوره متوسطه شهر کاشمر، 1(1)،1-30.
یارمحمدی، مسیب؛ مقامی، حمیدرضا (1389). بررسی عاملهای مؤثر بر افت تحصیلی درس ریاضی دوره متوسطه (منطقه سردرود). مجله علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز، 17(1)، 27-44.
Cardella, M. (2007). What your engineering students might be learning from their mathematics pre-reqs. (Beyond integrals and derivatives). ASEE/ IEEE Frontiers in Education Conference, Milwaukee, Wisconsin, S4F1-S4F6.
Chen, X. and Soldner, M. (2013). STEM Attrition: college students’ paths into and out of STEM fields. National Center for Education Statistics, U.S. Department of Education, November.
Conley, A. and Venire, L. (2004). Changes in epistemological beliefs in eleminetary science students. Contemporary Educational Psychology, Elsevier, 29.20.
Croft, T. and Grove M. (2006). Mathematics support: Support for the specialistathe matician and the more able student, MSOR Connections, 6(2), 1 -5.
Cuthbert, R. and MacGillivray, H. (2003). Investigating weaknesses in the underpinning mathematical confidence of first year engineering students. Proceedings of the 14th Annual Conference for Australasian Association for Engineering Education and 9th Australasian Women in Engineering Forum.
Goold, E. and Devitt, F. (2012). Engineers and mathematics: The role of mathematics in engineering practice and in the formation of engineers. Saarbrücken, Germany: Lambert Academic Publishing.
Johnson, P. and O’Keeffe, L. (2016). The effect of a pre-university mathematics bridging course on adult learners’ self-efficacy and retention rates in stem subjects. Irish Educational Studies, 35(3), 233-248. doi:10.1080/03323315.2016.119248
Kizilgunes, B.; Tekkaya, C. and Sungur, S.(2009). Modeling the relations among student’sepistemological beliefs, motivation, learning approach, and achievement. The Journa of Educational Research, 243 – 255.
Kennel, B. L. (1994). The relationship between parenting style and epistemological beliefs, Educational Psychology, 113, 215 –228.
King, P. M. and Kitchener, K. S. (2004). Reflective judgment: theory and research on development of epistemic assumptions through adulthood. Educational Psychologist, 39, 5-18.
King, R. (2008), Addressing the supply and quality of engineering graduates for the new century, University of Sydney, Sydney.
Klein, P. D. (2005). Epistemology. In Craig, E. (Ed.). The shorter Routledge encyclopedia of philosophy. Rout ledge, London, 224-227.
Kloosterman, P. and Stage, F. K. (1992). Measuuring beliefs about mathematical problem solving. School Science and Mathematics, 92(3), 109-115.
Kloosterman, P. and Stage, F. K. (1998). Self–confidence and motivation in mathematics. Journal of Educational Psychology, 80, 345-351.
Lerch, C. M. (2004). Control decisions and personal beliefs: Their effect on solving mathematical problems. Journal of Mathematical Behavior, 23, 21-36
Mason, L. (2003). High school students, beliefs about maths, mathematical problem solving, and their achievement in maths: A cross-sectional study. Educational Psychology, 23, 73-85, 2003
Meyer, M. and Marx, S. (2014). Engineering dropouts: a qualitative examination of why undergraduates leave engineering. Journal of Engineering Education, 103(4), 525-548.
Middleton, J. A.; Krause, S.; Maass, S.; Beeley, K.; Collofello, J.; Culbertson, R. and IEEE. (2014). Early course and grade predictors of persistence in undergraduate engineering majors 2014. IEEE frontiers in Education Conference. New York: IEEE
Mooney, O.; Patterson, V.; O'connor, M. and Chantler, A. (2010). A study of progression in Irish higher education. Dublin: Higher Education Authority.
Schommer, M. (1990). Effects of beliefs about the nature of knowledge oncomprehension. Journal of Educational Psychology, 82, 498-504.
Schommer, M. (1993). Epistemological development and academic performance amongsecondary students. Journal of Educational Psychology, 85, 406-411.
Schommer-Aikins, M.; Duell, O. K. and Hutter, R. (2005). Epistemological beliefs, mathematical problem-solving beliefs, and academic performance of middle school students. The Elementary School Journal, 105, 289-304.
Schommer, M. and Walker, K. (1995). Are epistemological beliefs similar acrossdomains? Journal of Educational Psychology, 87, 424-432.
Wheeler, D. (2007). Development and construct validation of the epistemological beliefs survey formathematics. Unpublished doctorate thesis, Oklahoma State University, USA.
Winkelman, P. (2009). Perceptions of mathematics in engineering, European. Journal of Engineering Education, 34(4), 305-316.
Wood, L. N.; Mather G.; Petocz P.; Reid A.; Engelbrecht J.; Harding A.; Houston, K.; Smith, G. H. and Perrett, Gillian(2010). University students' views of the role of mathematics in their future, International Journalof Science and Mathematics Education, 10(1), 99-119.