آذر، عادل؛ غلامرضایی، داود؛ دانایی فرد، حسن و خدادحسینی، حمید (1392). تحلیل چالش کیفیت آموزش عالی در برنامه پنجم توسعه. راهبرد فرهنگ. 21، 171-139.
آربونی، فریبا؛ شغلی، علیرضا؛ بدری، صاحب و مهاجری، منصور (1384). بررسی شکاف بین انتظارات و خدمات آموزشی ارائهشده به دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زنجان. فصلنامۀ گامهای توسعه در آموزش پزشکی. 5(1)، 25- 17
آقاملایی، تیمور؛ زارع، شهرام و عابدینی، صدیقه (1385). شکاف کیفیت خدمات آموزشی از دیدگاه دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان. فصلنامه گامهای توسعه در آموزش پزشکی. 3(2)، 85 - 78.
امینی، محمد؛ گنجی، محمد و یزدخواستی، محمد (1391). ارزیابی کیفیت برنامه درسی رشتههای مهندسی از دیدگاه دانشجویان (مطالعه موردی: دانشگاه کاشان). فصلنامه آموزش مهندسی ایران. 14(55)، 87 - 61.
بازرگان، عباس (1380). ارزشیابی آموزشی (مفاهیم ،الگوها و فرایند عملیاتی)، تهران: سمت.
بازرگان، عباس (1388). ظرفیت سازی برای تضمین کیفیت آموزش مهندسی در ایران: ضرورت ملی و فرصت سازی برای عرضه آموزش مهندسی فرا ملی. فصلنامه آموزش مهندسی ایران، 11(43)، 38 - 29.
بازرگان، عباس؛ دادرس، محمد و یوسفی افراشته، مجید(1393). ساخت، اعتباریابی و روایییابی ابزار سنجش کیفیت خدمات دانشگاهی به دانشجویان. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 20(2)، 97 - 73.
بحرینی، مسعود؛ مومنی دانایی، شهلا؛ شهامت، شهره؛ خاتونی، علیرضا؛ قدسی، سحر و سید محسن هاشمی (1389). شکاف در کیفیت خدمات آموزشی: فاصله وضع موجود با وضع مطلوب از دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 11(7)، 695 - 685.
برمیانی، ابوالقاسم؛ صالحی، محمد و صادقی، محمد رضا (1390). بررسی عوامل مؤثر بربهبود کیفیت آموزش عالی در دوره تحصیلات تکمیلی از دیدگاه دانشجویان. فصلنامه تحقیقات مدیریت آموزشی، 2(4)، 50 - 29.
توفیقی داریان، جعفر (1388). ضرورت ارتقای کیفیت در آموزش عالی ایران. صنعت و دانشگاه، 2(5 و 6)، 10 - 5.
خراسانی، اباصلت؛ یمنیدوزیسرخابی، محمد؛ پرداختتچی، محمدحسن و صباغیان، زهرا (1389). طراحی و تدوین مدلی برای بررسی کیفیت دانشگاههای دولتی ایران براساس مدلهای رایج کیفیت (رویکرد سیستمی). فصلنامۀ آموزش مهندسی ایران، 12(48)، 50 - 25.
زوار، نقی؛ بهرنگی، محمدرضا؛ عسگریان، مصطفی و نادری، عزتا.. (1386). ارزشیابی کیفیت خدمات مراکز آموزشی دانشگاه پیامنور استانهای آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی از دیدگاه دانشجویان. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 13(4)، 90 - 67.
شریفخانی و همکاران (1391). دفترک معرفی دانشگاه صنعتی شریف برگرفته از نشانی الکترونیکی:
dba4-0e27-49b7-96d9-e9dfd0387783&groupId=145026.
عباسیا، مریم؛ چمن، رضا؛ موسوی، سیدعباس؛ امیری، محمد؛ غلامی طارمسری، مهشید؛ ملکی، فهیمه و راعی، مهدی (1392). تحلیل شکاف بین ادراکات و انتظارات دانشجویان از کیفیت خدمات آموزشی با استفاده از مدل سروکوال. مجله دانشگاه علوم پزشکی قم، 7(2)، 9 - 2.
طبرسا، غلامعلی؛ حسنوند، مهدی و عارفنژاد، محسن (1391). تحلیل و رتبهبندی عوامل مؤثر بر بهبود کیفیت آموزشی (مطالعه موردی: دانشگاه اصفهان). فصلنامه مطالعات میانرشتهای در علوم انسانی، 4(4)، 74 - 53.
کبریایی، علی و رودباری، مسعود (1384). شکاف کیفیت خدمات آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان: دیدگاه دانشجویان از وضعیت موجود و مطلوب. مجله ایرانی آموزشی در علوم پزشکی، 5(1). 61 - 53.
محمدی، رضا؛ پرند، کوروش و پورعباس، عبدالرسول (1386). ضرورت طراحی و استقرار ساختار تضمین کیفیت در رشتههای علوم مهندسی. فصلنامه آموزش مهندسی ایران، 9(34)، 114 - 77.
مختاریان، فرانک؛ محمدی، رضا؛ پرند، کوروش و پورعباس، عبدالرسول (1387). ارزیابی عملکرد بخش آموزش عالی در سال 1385: فرایند نتایج و دستاوردها. فصلنامه آموزش مهندسی ایران، 10(39)، 111 - 75.
معماریان، حسین (1388). ارزیابی داخلی برنامههای آموزش مهندسی ایران. فصلنامه آموزش مهندسی ایران،11(42)، 18 - 1.
معماریان، حسین (1390). کاستیهای برنامههای آموزشی مهندسی ایران. فصلنامه آموزش مهندسی ایران، 13(51)، 74 - 53.
محمدی، علی و وکیلی، محمدمسعود (1388). بررسی رضایت دانشجویان از کیفیت خدمات آموزشی و ارتباط با کیفیت خدماتی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان. فصلنامه توسعه آموزش و علوم پژشکی زنجان، 2(3)، 59 - 48.
یمنیدوریسرخابی، محمد و حضاری، مریم (1388). مقایسه برخی عوامل مؤثر بر کیفیت آموزشهای کارشناسی ارشد در دانشگاههای شهید بهشتی و صنعتی شریف. مجله آموزش عالی ایران، 1(1)،80 - 57.
Barnes, B. R. (2007). Analyzing service quality: The case of past graduate Chinese students. Total Quality Management & Business Exellence, 18(3), 313-331.
Damirchili, F. and Tajari, M. (2011). Explaining internal factors effective on educational quality improvement based on views of students from Zanjan Azad Universities. Social and Behaavioral Sciences, 30, 363-366.
Lagrosen, S.; Seyyed-Hashemi, R. and leiterm, M. (2004). Examination of the dimensions of quality in higher education. Quality Assurance in Education, 12(2), 9-61.
Levy, P.S. and Lemeshow, S. (1999). Sampling of population: John Wiley, Newyork.
Tan, K. C. and Kek, S.W. (2004). Service quality in higher education using on enhanced Servqual approach. Quality in HigherEeducaton, 10(1), 17-24.
Tsinidou, M.; Gerogiannis, V. and Fitsilis, P. (2010). Evaluation of the factors that determine quality in higher education. Quality Assurance in Education, 18(3), 227-244.