برهمنی، گلشن(1378). بررسی کیفیت زندگی آسیبدیدگان بمباران شیمیایی سردشت. (پایاننامه کارشناسی ارشد). دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی.
توسلی، غلامعباس (1374). نظریههای جامعهشناسی. تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت).
سلطانی، رضا؛ کافی، سیدموسی؛ صالحی، ایرج؛ کارشکی، حسین و رضایی، سجاد (1389). بررسی کیفیت زندگی دانشجویان دانشگاه گیلان. مجله دانشگاه علوم پزشکی گیلان، 19(75)، 35-25.
شیخی، محمدتقی (1389). بررسی جامعهشناختی کیفیت زندگی دانشجویان/ جوانان شهر تهران. فصلنامه جمعیت، (73 و 74)، 84-63.
صالحی، تهمینه و دهقان نیری، ناهید (1390). ارتباط اضطراب و کیفیت زندگی دانشجویان مقیم خوابگاههای دانشگاه علوم پزشکی تهران. فصلنامه پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی، 10(2)، 181-175.
صادقی، زینب (1392). ارتباط خدمات آموزشی و رضایتمندی دانشجویان فنی ـ مهندسی از نظام آموزش عالی. فصلنامه آموزش مهندسی ایران، 15(59)، 37-25.
علیبیک، فتانه؛ احمدی، احمد؛ فرحبخش، کیومرث؛ عابدی، احمد و علیبیک، مرتضی (1391). تأثیر آموزش خوشبینی بر کیفیت زندگی دانشجویان زن مقیم خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجله آموزش در علوم پزشکی، 12(9)، 720-709.
عنبری، موسی (1389). بررسی تحولات کیفیت زندگی در ایران (1385-1365). مجله توسعه روستایی،1(2)، 55-36.
فلاحتی، لیلا (1392). بررسی کیفیت زندگی دانشگاهی دانشجویان: مطالعه موردی دانشجویان دانشگاههای تهران و کردستان. فصلنامه تحقیقات فرهنگی، 6 (3)، 172-151.
محمدی فرخران، الهام؛ مفیدی، یاسر؛ توکل، زینب و منصوری، آسیه (1391). بررسی ارتباط کیفیت خواب و سلامت روان در دانشجویان ساکن خوابگاه. فصلنامه دانش و تندرستی، 7(3)، 117-113.
معارفوند، زهرا (1392). گزارش طرح پژوهشی ارزیابی کیفیت زندگی تحصیلی دانشجویان داخلی و خارجی دانشگاه شهید بهشتی. دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی.
مکوندی، سمیه و زمانی، مریم (1390). بررسی کیفیت زندگی و ابعاد آن در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز در سال 1389. فصلنامه علمی پژوهشی جنتاشاپیر، 2(4)، 201-192.
مؤذن، احمد و علیزاده اقدم، محمدباقر (1391). بررسی کیفیت زندگی شهری، مجله جامعهشناسی ایران، 3، 174-149.
میرکانی، علی (2001). تحلیل ابعاد کیفیت زندگی شهری. مجله پژوهش و برنامهریزی شهری، 1(2)، 34-14.
یمنیدوزی سرخابی، محمد (1391). کیفیت در آموزش عالی. تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت).
Aldridge, S. and Rowely, J. (1998). Measuring customer satisfaction in higher education. Quality Assurance in Education, 6(4), 197-204.
Aldemir, C. and Gulcan, Y. (2004). Students satisfaction in higher education: A Turkish case. Higher Education Management and Policy, 16(2), 109-122.
Benjamin, M. (1994). the quality of student life: toward a coherent conceptualization. Social Indicators Research, 31, 205–264.
Calvert et al. (2008). Factors that affect the perceived quality of life of student at Penn State Erie. the Behrend College.
Campbell, T. A. and Campbell, D. E. (1997). Faculty/student mentor program: effects on performance and retention. Research in Higher Education, 38(6), 727-742.
Cha, Kyeong Ho (2003). Subjective well-being among college students. Social Indicators Research, 62(63), 455–477.
Quality of Life: from nursing and patient perspectives (2008). Ed. Cynthia, R. king and Hinds, P. S.; Jones and Bartlett.
DeShields J. r.; O. W.; Kara, A. and Kaynak, E. (2008). Determinants of business student satisfaction and retention in higher education: Applying Herzberg’s two factor theory. International Journal of Educational Management, 19(2), 28-139.
Hennig T.; Langer, M. F. and Hansen, U. (2001). Modeling and managing student loyalty: An approach based on the concept of relationship quality. Service Research J. 3(4), 331-344.
Mai, L. (2005). A comparative study between UK and US: The student satisfaction in higher education and its influential factors. Marketing Management J. 21, 59-78.
Mayo, D. T.; Helms, M. M. and Codjoe, H. M. (2004). Reasons to remain in college: a comparison of high school and college students. The International Journal of Educational Management, 18(6), 360-367.
Napoli, A. R. and Wortman, P. M. (1998). Psychological factors related to retention and early departure of two-year community college students. Research in Higher Education, 39(4), 419-455.
Navarro, M. M.; Iglesias, P. M. and Torres, R. P. (2005). A new management element for universities: Satisfaction with the offered courses. International Journal of Educational Management, 19(6), 505-526.
Sirgy, M. J.; Rahtz, D., Cicic, M., and Underwood, R. (2000). A method for assessing residents’ satisfaction with community-based services: A quality-of-life perspective. Social Indicators Research, 49, 279–316.
Sirgy, M. J.; Grzeskowiak S. and Rahtz, D. (2007). Quality of College Life (QCL) of Students: Developing and Validating a Measure of Well-being. Social Indicators Research, 80: 343–360.
Sirgy, M. J.; Widgery, R. N.; Lee, D.-J. and Grace, B. Y. (2010). Developing a measure of community well-being based on perceptions of impact in various life domains. Social Indicators Research, 96(2), 295-311.
Thorsten, G. et al., (2010). Examining student satisfaction with higher education services: Using a new measurement tool. International Journal of Public Sector Management, 23(2), 105-123.
Yu Dong-Jin Lee and Grace, H. (2008). A model of quality of college life (QCL) of students in Korea. Soc Indic Res, 87, 269–285.
Yu, Y. and Dean, A. (2001). the contribution of emotional satisfaction to consumer loyalty. International Journal of Service Industry Management, 12(3), 234-250.