تقیزاده، کتایون (1394)، مشکلات و پیچیدگیهای انتقال مفاهیم سازهای در فرآیند آموزش معماری، نشریه هنرهای زیبا، 20(4) ، 98-87.
حسینی، باقر و طاهرطلوعدل، محمدصادق (1387)، همگرایی در آموزش محتوای دروس فنی رشته معماری، مجله فناوری و آموزش، 2(3) ، 4، 282-273.
حسینی، روناک؛ اسلامی، غلامرضا و ماجدی، حمید (1395). تدوین اصول رویکرد درونزا در آموزش معماری، فصلنامه مدیریت شهری، 44، 176-155.
رستمی نجفآبادی، مصطفی و آقاحسینی دهقانی، محمدباقر (1395)، راهبردهای ارتقای کیفیت آموزش دروس کارگاه مصالح و شاخت و مصالح ساختمانی در رشته معماری، دوفصلنامه مرمت و معماری ایران، 11، 115-101.
رستمی نجفآبادی، مصطفی و جهانبخش، عباس (1392)، راهکارهای ارتقای نقش دروس فنی در توان حرفهای فارغالتحصیلان کارشناسی معماری، دوفصلنامه مطالعات تطبیقی هنر، 6، 111-99.
سلیمانی، سارا (1392)، تأثیر بکارگیری چندرسانههای تعاملی بر بهبود کیفیت آموزش سازه در رشته معماری، نشریه انجمن علمی معماری و شهرسازی ایران، 5، 83-75.
سیف، علیاکبر (1392)، روانشناسی پرورشی نوین (روانشناسی یادگیری و آموزش)، ویرایش هفتم، تهران: دوران.
سیف، علیاکبر (1386)، روانشناسی پرورشی روانشناسی یادگیری و آموزش. چاپ سیزدهم. تهران: آگاه.
شعبانی ورکی، بختیار و مهرمحمدی، محمود (1377)، جایگاه رویکردهای یاددهی ـ یادگیری مکاتب رفتارگرایی، شناختگرایی و انسانگرایی در نظام آموزشی، مجله مدرس علوم انسانی، 7، 102-121.
شورای عالی برنامهریزی وزارت فرهنگ و آموزش عالی (1377)، مشخصات کلی، برنامه و سرفصل دروس دوره کارشناسی مهندسی معماری، مصوب جلسه 365.
طلیسچی، غلامرضا؛ ایزدی، عباسعلی؛ عینیفر، علیرضا (1391)، پرورش توانایی طراحی طراحان مبتدی معماری، نشریه هنرهای زیبا، 17(4)، 28-17.
فرضیان، محمد و کرباسی، عاطفه (1393)، «دستساختهها ـ تجربه شخصی» یادگیری از راه ساختن در آموزش معماری، نشریه هنرهای زیبا، 19( 3)، 96-87.
ندیمی، حمید (1391)، آموزش علوم مهندسی یا طراحی مهندسی: تأملی درباره آموزش مهندسی در ایران، فصلنامه آموزش مهندسی ایران، 56، 16-1.
Ayer, S. k. (2013). Sustainability education of engineering students using augmented reality and simulation games, PHD Dissertation in Architectural Engineering, Pennsylvania State University.
Chi, H-L.; Kang, S-C. and Wang, X. (2013). Research trends and opportunities of augmented reality applications in architecture, engineering, and construction. Automation in Construction, 33, 116–122.
Demirbas, O. O.; Demirkan, H. (2001). Focus on architectural design process through learning styles, Department of Interior Architecture and Environmental Design, Bilkent University, Bilkent, Ankara, Turkey.
Eilouti, B. (2007). A problem-based learning project for computer-supported architectural design pedagogy. Art, Design and Communication in Higher Education, 5, 197-212.
Jonassen, D. H. (1991).Objectivism versus constructivism: Do we need a new philosophical paradigm?. Educational Technology Research and Development, 39(3), 5-14.
Kaufmann, H. and Schmalstieg, D. (2003). Mathematics and geometry education with collaborative augmented reality. Computers & Graphics, 27(3), 339 – 345.
Liarokapis, F.; Mourkoussis, N.; White, M.; Darcy, J.; Sifniotis, M.; Panos, P.; Basu, A., and Lister, P. F. (2004). Web3D and augmented reality to support engineering education. World Transactions on Engineering and Technology Education, 3(1), 11 – 14.
Livingston, M. A.; Rosenblum,L. J.; Julier, S. J.; Brown, D.; Baillot, Y.; Swan, J., E.; Gabbard, J. and L., Hix, D. (2002).An augmented reality system for military operations in urbanterrain. Proceedings of the Interservice/Industry Training, Simulation, and Education Conference, National Training and Simulation Association, Arlington, Virginia, 89–96.
Mayer, R., E. (2009), Multimedia learning, Cambridge University press.
Meza, S.; Turk, Z. and Dolenc, M. (2014). Component based engineering of a mobile BIM-based augmented reality system. Automation in Construction, 42, 1-12.
Nee, A.; Ong, S.; Chryssolouris, G. and Mourtzis, D. (2012). Augmented reality applications in design and manufacturing. CIRP Annals -Manufacturing Technology, 61, 657–679.
Prince, M. (2004). Does active learning work? A review of the research. Journal of Engineering Education, 93(3), 223–231.
Santos, M. E.; Chen, A and Taketomi, T. (2014). Augmented reality learning experiences: survey of prototype design and valuation Learning Technologies, IEEE Transactions on, 7 (1), 38–56.
Squire, K., & Klopfer, E. (2007). Augmented reality simulations on handheld computers. Journal of the Learning Sciences, 16(3), 371–413.
University of Sheffield (2016). School of Architecture Module handbook.