نوع مقاله : مقاله علمی - پژوهشی
نویسندگان
- محمدرضا اسلامی 1
- ناصر توحیدی 2
- پرویز جبه دار مارالانی 3
- جلال حجازی 4
- غلامحسین دانشی 5
- سعید سهراب پور 5
- مصطفی سهراب پور 6
- جلال شایگان 7
- منصور طاهری انارکی 8
- قدرت ا... کرمی 9
- ایرج گودرزنیا 10
- محمود یعقوبی 9
1 استاد دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر
2 استاد دانشکده مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه تهران
3 استاد دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران
4 استاد دانشکده مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه علم و صنعت ایران
5 استاد دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف
6 استاد دانشگاه صنعتی شریف
7 استاد دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی شریف
8 استاد دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه شیراز
9 استاد دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه شیراز
10 استاد دانشکده مهندسی شیمی و نفت دانشگاه صنعتی شریف
چکیده
برنامه های آموزشی و پژوهشی دانشگاه ها هنگامی در چهار چوب اهداف خود قرار می گیرند که به تناسب مورد مطالعه، ارزیابی و بازنگری کارشناسان متخصص قرار گیرند. عمده ترین دوره های تحصیلی در دانشکده های فنی و مهندسی مربوط به تحصیلات در دوره های دکتراست. در این پژوهش ضرورت ارزیابی این دوره ها با توجه به اظهار نظر استادان دست اندرکار دانشگاه ها مورد بررسی قرار گرفته و در مورد جایگاه فرهنگستان علوم برای ارزیابی و آینده نگری دوره های دکتری مهندسی مطالعه و نظر خواهی شده است. اکثر استادان بر ارزیابی مستمر تأکید نموده و فرهنگستان علوم را مرجع مناسبی برای ارزیابی دوره های دکتری مهندسی در کشور توصیه کرده اند.
کلیدواژهها
عنوان مقاله [English]
The Significance of Evaluationg Engineering Ph. D. Prpgrams in Iran
نویسندگان [English]
- Mohammad Reza Eslami 1
- Naser Tohidi 2
- Parviz Jabedar Maralani 3
- Jalal Hejazi 4
- Gholam hosein Daneshi 5
- Saeid Sohrab Pour 5
- Mostafa Sohrab Pour 6
- Jalal al Dein Shayegan 7
- Mansor Taheri Anaraki 8
- Godrat allah Karami 9
- Iraj Godarznia 10
- Mahmoud Yaghoubi 9
چکیده [English]
Not available