این نشریه دارای دسترسی باز است و با احترام به قوانین اخلاق در نشریات تابع قوانین کمیته اخلاق در انتشار و (COPE) و آیین نامه اجرایی قوانین پیشگیری و مقابله با تقلب در آثار علمی پیروی می نماید. 

1- نشریه آموزش مهندسی ایران یک نشریه با دسترسی کاملاً باز است و کلیه مقالات بلافاصله پس از قبولی از طریق سامانه نشریه در دسترس همه کاربران قرار می گیرد. بهره برداری، باز نشر، انتشار، استفاده ، توزیع و ذخیره در هر رسانه یا موسسه بدون هیچگونه محدودیتی در هر مکان و زمان توسط نویسندگان کاملا مجاز است، به شرط اینکه به نویسنده و نشریه به درستی ارجاع داده شود.


 2- از مزایای دسترسی باز برای نویسندگان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

-  حفظ کامل کپی رایت آثار نویسندگان

-  دسترسی رایگان برای همه کاربران در سراسر جهان

-  رویت پذیری، قرائت و میزان ارجاعات

-  عدم وجود محدودیت مکانی

-  مجوز انتشار و حق مولف  تابع قوانین  (Creative Commons license CC BY 4.0) است.

نویسنده میتواند مقاله را در هر مرکز، پایگاه  و موسسه ذخیره و ارایه دهد.

 

3- نویسنده مجاز است تا حداکثر دو هفته بعد از ارسال مقاله درخواست باز پس گیری نماید. بعد از آن اگر مقاله برای داوری برود نمی توان آنرا باطل کرد . اگر مقاله به داوری برود و قبول شود، نشریه میتواند مقاله را بدون اجازه نویسنده چاپ نماید. در هر صورت حق کپی رایت برای نویسنده پا برجا است. شرایط و جزییات اصول اخلاقی نویسندگان در  بخش اصول اخلاقی انتشارمقاله بطور کامل قابل ملاحظه است.


4-  نشریه حق دارد هر مقاله دریافتی را از جهت رعایت اصول اخلاقی و هر گونه تخلف بررسی نماید. در هر زمان اگر موارد عدم رعایت استانداردهای اخلاقی و تقلب مشاهده شود نویسنده در لیست سیاه قرار گرفته و مقاله حتی اگر منتشر شده باشد از سیستم نشریه خارج می شود.