• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • کنفرانس های مرتبط
  • دیدگاه ها
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
فصلنامه آموزش مهندسی ایران
arrow مقالات آماده انتشار
arrow شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 20 (1397)
دوره دوره 19 (1396)
دوره دوره 18 (1395)
دوره دوره 17 (1394)
دوره دوره 16 (1393)
دوره دوره 15 (1392)
دوره دوره 14 (1391)
دوره دوره 13 (1390)
دوره دوره 12 (1389)
دوره دوره 11 (1388)
دوره دوره 10 (1387)
دوره دوره 9 (1386)
دوره دوره 8 (1385)
دوره دوره 7 (1384)
دوره دوره 6 (1383)
دوره دوره 5 (1382)
دوره دوره 4 (1381)
شماره شماره 16
شماره شماره 15
شماره شماره 14
شماره شماره 13
دوره دوره 3 (1380)
دوره دوره 2 (1379)
دوره دوره 1 (1378)
اشرفی زاده, نظام الدین. (1381). طرح بازنگری دروس عمومی دوره کارشناسی مهندسی. فصلنامه آموزش مهندسی ایران, 4(15), 1-15. doi: 10.22047/ijee.2002.2074
نظام الدین اشرفی زاده. "طرح بازنگری دروس عمومی دوره کارشناسی مهندسی". فصلنامه آموزش مهندسی ایران, 4, 15, 1381, 1-15. doi: 10.22047/ijee.2002.2074
اشرفی زاده, نظام الدین. (1381). 'طرح بازنگری دروس عمومی دوره کارشناسی مهندسی', فصلنامه آموزش مهندسی ایران, 4(15), pp. 1-15. doi: 10.22047/ijee.2002.2074
اشرفی زاده, نظام الدین. طرح بازنگری دروس عمومی دوره کارشناسی مهندسی. فصلنامه آموزش مهندسی ایران, 1381; 4(15): 1-15. doi: 10.22047/ijee.2002.2074

طرح بازنگری دروس عمومی دوره کارشناسی مهندسی

مقاله 3، دوره 4، شماره 15، پاییز 1381، صفحه 1-15  XML اصل مقاله (294.69 K)
نوع مقاله: مقاله علمی - پژوهشی
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22047/ijee.2002.2074
نویسنده
نظام الدین اشرفی زاده
دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه علم و صنعت
چکیده
نحوه فعلی آموزش و اجرای دروس عمومی دوره کارشناسی مهندسی با مشکلات و نواقص عدیده ای همراه است. تکرای بودن برخی از مفاد دروس در مقایسه با دروس دوره دبیرستان، نبودن معیار مناسب ارزشابی، کاربری ضعیف و به روز نبودن محتوای دروس و پایین بودن کیفیت ارائه از جمله عوامل کم رغبتی دانشجویان به گذراندن این دروس جمع بندی شده اند. به منظور رفع نقایص یاد شده، کارشناسان و صاحبنظران دروس عمومی طرح های متعددی ارائه کرده اند که متأسفانه هیچ کدام از مرحله بررسی فراتر نرفته و اجرای این دروس همانند گذشته با کیفیت نامطلوبی در جریان است. در این تحقیق با استفاده از نظرها و تجارب کارشناسان و خبرگان آموزشی طرح جامعی به منظور بهینه سازی شرایط برگزاری و محتوای دروس عمومی ارائه شده است. مطابق طرح حاضر ، دروس عمومی دوره کارشناسی در قالب دو مجموعه تابستانی I و II برگزار می شوند. برگزاری این مجموعه ها به صورت جبرانی است و نمره واحدی برای هر مجموعه گزارش می شود. نمره مزبور اگرچه در کارنامه دانشجو ثبت می گرد، ولی در معدل تحصیلی لحاظ نمی شود. تعمیق و جذاب سازی نحوه تدریس دروس فرهنگ و معارف اسلامی، غنی سازی اوقات فراغت دانشجویان، گنجاندن دروس تخصصی مورد نیاز دانش آموختگان مهندسی و استفاده بیشتر از استادان خبره دروس عمومی از جمله فواید و مزایای طرح پیشنهادی به شمار می رود.
کلیدواژه‌ها
آموزش مهندسی؛ دروس عمومی؛ دروس معارف اسلامی؛ بازنگری آموزشی
عنوان مقاله [English]
Engineering
نویسندگان [English]
N. Ashrafizadeh
چکیده [English]
Not available
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 1,617
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 641
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.