نوع مقاله : مقاله علمی - پژوهشی

نویسندگان

1 استاد دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر

2 استاد دانشکده مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه تهران

3 استاد دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران

4 استاد دانشکده مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه علم و صنعت ایران

5 استاد دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف

6 استاد دانشگاه صنعتی شریف

7 استاد دانشکده مهندسی شیمی و نفت دانشگاه صنعتی شریف

8 استاد دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه شیراز

9 استاد دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه شیراز

چکیده

در این مقاله محتوا، کیفیت تدریس و انتخاب دروس دوره های دکترای مهندسی مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته است. در این بررسی با توجه به نتایج آماری حاصل از نظر سنجی انجام شده نظرها و دلایل ارائه شده از سوی استادان و دانشجویان در نقد محتوای دروس و کیفیت تدریس، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و نتایج حاصل از آن ارائه شده است. همچنین، انتخاب و تنوع دروس دوره دکترا و مشکلات موجود در این زمینه نیز مورد بررسی قرار گرفته است. پیشنهادهایی در زمینه افزایش کیفیت تدریس و محتوای آنها ارائه شده است.

کلیدواژه‌ها

عنوان مقاله [English]

Teaching Quality and Course Credit in Ph. D. Program

نویسندگان [English]

  • Mohammad Reza Eslami 1
  • Naser Towhidi 2
  • Parviz Jabedar Maralani 3
  • jala Hejazi 4
  • Gholam Hosein Daneshi 5
  • Saeid Sohrab Pour 5
  • Mostafa Sohrab pour 6
  • Jalal Shayegan 7
  • Mansour Taheri Anaraki 8
  • Ghodrat allah Karami 9
  • Iraj Godarz Nia 7
  • Mahmoud Yaghobi 9

چکیده [English]

Not available