نوع مقاله : مقاله علمی - پژوهشی
نویسندگان
- محمدرضا اسلامی 1
- ناصر توحیدی 2
- پرویز جبه دار مارالانی 3
- جلال حجازی 4
- غلامحسین دانشی 5
- سعید سهراب پور 5
- مصطفی سهراب پور 6
- جلال شایگان 7
- منصور طاهری انارکی 8
- قدرت الله کرمی 9
- ایرج گودرنیا 7
- محمود یعقوبی 9
1 استاد دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر
2 استاد دانشکده مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه تهران
3 استاد دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران
4 استاد دانشکده مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه علم و صنعت ایران
5 استاد دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف
6 استاد دانشگاه صنعتی شریف
7 استاد دانشکده مهندسی شیمی و نفت دانشگاه صنعتی شریف
8 استاد دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه شیراز
9 استاد دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه شیراز
چکیده
پیشرفت های علمی در اکثر کشورها، وابستگی عمیقی به دوره های دکترای مهندسی دارد. هر کشور بر اساس نیازهای علمی خود الگوهای خاصی را برا گزینش دانشجو و آموزش دوره های دکترا انتخاب می کند. هر شیوه خصوصیات ویژه ای برای اهداف تعیین شده دارد. مطالعه و شناخت روشهای مختلف و بررسی اهداف و نتایج حاصل از هریک می تواند در تعیین الگو یا الگوهای مناسب مورد استفاده قرار گیرد. در این مقاله سعی شده است روشهای متداول در آموزش دکترا از جهات مختلف شناسایی و برای هریک، مراحل تحصیل و چگونگی کار مشخص شود. در انتها ضمن بر شمردن خلاصه مطالعات انجام شده پیرامون پروژه دکترای مهندسی و تصویر الگوی یکسان موجود دوره های دکترای مهدنسی در کشور چگونگی بهبود و اصلاح ساختار آن پیشنهاد و ارائه می شود. طبیعی است که در کشور فقط یک الگوی خاص نمی تواند اجرا شود بلکه دانشگاههای صنعتی باید تمهیداتی برای نزدیکی بیشتر با صنعت فراهم کرده و دوره های کاربردی تری با هدف تولید فناوری ارائه نمایند.
کلیدواژهها
عنوان مقاله [English]
Various Engineering Ph. D. Curiculums, and Development of a Modified Model
نویسندگان [English]
- Mohamad Reza Eslami 1
- Naser Towhidi 2
- Parviz Jabedar Maralani 3
- Jalal Hejazi 4
- Gholam Hosein Daneshi 5
- Saeid Sohrab Pour 5
- Mostafa Sohrab Pour 6
- Jalal Shayegan 7
- Mansour Taheri anaraki 8
- Ghodrat allh Karami 9
- Iraj Godarz nia 7
- Mahmoud Yaghoubi 9
چکیده [English]
Not available