حجازی, جلال, دوامی, پرویز, دانشی, غلامحسین, سیار, افسر, توحیدی, ناصر, ناطق, سعید, جانقربان, کمال. (1384). فلسفه و نظم آموزش مهندسی مواد و توانایی های دانشجویان. فصلنامه آموزش مهندسی ایران, 7(26), 1-19. doi: 10.22047/ijee.2005.2523
جلال حجازی; پرویز دوامی; غلامحسین دانشی; افسر سیار; ناصر توحیدی; سعید ناطق; کمال جانقربان. "فلسفه و نظم آموزش مهندسی مواد و توانایی های دانشجویان". فصلنامه آموزش مهندسی ایران, 7, 26, 1384, 1-19. doi: 10.22047/ijee.2005.2523
حجازی, جلال, دوامی, پرویز, دانشی, غلامحسین, سیار, افسر, توحیدی, ناصر, ناطق, سعید, جانقربان, کمال. (1384). 'فلسفه و نظم آموزش مهندسی مواد و توانایی های دانشجویان', فصلنامه آموزش مهندسی ایران, 7(26), pp. 1-19. doi: 10.22047/ijee.2005.2523
حجازی, جلال, دوامی, پرویز, دانشی, غلامحسین, سیار, افسر, توحیدی, ناصر, ناطق, سعید, جانقربان, کمال. فلسفه و نظم آموزش مهندسی مواد و توانایی های دانشجویان. فصلنامه آموزش مهندسی ایران, 1384; 7(26): 1-19. doi: 10.22047/ijee.2005.2523
فلسفه و نظم آموزش مهندسی مواد و توانایی های دانشجویان
با انکه رشته مهندسی مواد به علوم پایه بسیار نزدیک است، ولی عناصر آن به گونه ای است که در گروه آموزشی مهندسی مطالعه می شود و به همین دلیل، هدف (توانایی)، فلسفه(دانایی) و اخلاق(جهان پایی) آن در حوزه مهندسی تعریف و تبیین می شود. وابستگی های علمی، مهندسی، فناوری، طراحی و اقتصادی این رشته به حدی است که ناگزیر برای انتخاب دانشجو باید به قابلیت های علمی(چپ مغزی) و طراحی (راست مغزی) آنان توجه شود. در نتیجه گیری و سگالش روش های پیشنهادی مورد بحث قرار می گیرد.
Philosophy and Discipline of mat. Eng. Edu. and Students Abilities
نویسندگان [English]
J. Hejazi1؛ P. Davami1؛ G. Daneshi1؛ A. Sayyar1؛ N. Tohidi1؛ S. Nategh2؛ K. Janghorban1
چکیده [English]
Although Materials Engineering is quite inherent to basic science, but is generally studied under Engineering regulations, so it goal, philosophy and ethic(world care) should be defined for engineering applications.
Student acceptence standards is based to recognize left and right minded abilities to cover as scientific, technological and Engineering needs.