اکرامی، حمید (1380). بررسی میزان کارایی بیرونی هنرستان های فنی و حرفه ای ودبیرستان های کاردانش استان گلستان ، فارغالتحصیلان 1376تا 1378، گزارش تحقیق سازمان آموزش و پرورش استان گلستان.
امانی، سعید (1392). بررسی قوت و ضعفهای آموزشهای مهارتی فنی و حرفهای در انطباق با بازار کار (مورد مطالعه: مطالعه صنایع شهرستان اراک)، پایاننامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات (اراک).
بازرگان، عباس (1394). ارزشیابی آموزشی، تهران: سمت، چاپ چهاردهم.
بازرگان، عباس؛ حجازی، یوسف و اسحاقی، فاخته (1386). فرایند اجرای ارزیابی درونی در گروههای آموزشی دانشگاه (راهنمای عملی)، تهران: دوران.
نویدی، احد و برزگر، محمود (1381). بررسی وضعیت اشتغال مهارتآموختگان رشتههای کامپیوتر و الکترونیک شاخه کاردانش در شهر تهران، طرح پژوهشی سازمان آموزش و پرورش شهر تهران.
برزگر، محمود (1382). مطالعه وضعیت اشتغال مهارتآموختگان رشتههای نقشهکشی ساختمان و حسابداری شاخه کار و دانش در شهرستانهای تهران، طرح پژوهشی سازمان آموزش و پرورش شهرستانهای تهران.
جعفری هرندی، رضا (1393). بررسی میزان کار آیی بیرونی دانشگاه فنی و حرفهای، فصلنامه مطالعات اندازهگیری و ارزشیابی آموزشی، 5 ( 9)، 173- 198.
جلالی، یاور (1379). بررسی وضعیت اشتغال فارغالتحصیلان شاخه کاردانش در شهرستانهای اسـتان تهـران، طرح پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران.
حاتمی، جواد، حسنزاده، رضا (1394). بررسی علل و انگیزههای تحصیل در رشتههای فنی و حرفهای در ایران، مطالعه موردی: آموزشکده فنی ـ حرفهای آیتالله حسنزاده آملی. نامه آموزش عالی، 8(31)، 47-61.
حسنزاده بارانی کرد، سودابه؛ یمنی دوزی سرخابی، محمد؛ صالحی عمران، ابراهیم و خراسانی، اباصلت (1396). تبیین عوامل بازدارنده و ارتقاءدهنده کیفیت در آموزش عالی فنی ـ مهندسی (مورد مطالعه: دانشکدههای فنی و مهندسی دانشگاههای دولتی شهر تهران) علوم تربیتی 24(1)، 179-202.
خانیپور، امالنبین؛ تاجالدین، عبدالرحیم؛ اخلاقی، سیدمحمدفرشید؛ زیرک آبدارلو، علی و نویدی، محمدعلی(1395). نظام آموزش فنی و حرفهای در مهارت آموزشی، اشتغال و توسعه پایدار، پنجمین همایش ملی و چهارمین همایش بینالمللی مهارتآموزی و اشتغال، تهران، سازمان فنی و حرفهای کشور.
درویشـی، علی (1395). کاربرد روش تلفیقی تکنیکهای AHP-TOPSIS در ارزیابی دائمـی و رتبـهبنـدی عوامـل اعتبار سنجی مراکز آموزش فنی و حرفهای )موردمطالعه: مراکز فنی حرفهای دولتی کشور ایران)، پنجمین همایش ملی و چهارمین همایش بینالمللی مهارتآموزی و اشتغال، تهران: سازمان فنی و حرفهای کشور.
دوستی، هومن؛ خراسانی، اباصلت و محمدبیگی، یزدان (1392). ارزیابی اثربخشی آموزشهای مهارتمحور در بخش صنعت. فصلنامه آموزش مهندسی ایران،. 15(58)،47-65.
صالحـی، کیوان؛ زینآبـادی، حسنرضـا و پرند، کوروش (1388). کـار بستر و یکرد سیستمی در ارزشیابی کیفیت هنرستانهای فنی و حرفهای: موردی از ارزشیابی هنرستان های فنی و حرفهای دخترانه شهر تهران، نوآوریهای آموزشی، 8(29)، 152 ـ 203.
صالحی عمران، ابراهیـم و رستمی، فرخنـده (1388). بررسی تأثیر آمـوزشهای دانشگاهـی در پرورش ویژگیهـای کار آفرینی دانشجویان. دو فصنامه مدیریت و برنامهریزی در نظام های آموزشی. 1(2)، 34-22.
صالحی عمران، ابراهیم و قاسمزاده، آناهیتا (1392). بررسی مهارتهای عمومی مرتبط با کیفیسازی آموزشهای فنی و حرفهای از منظر ذینفعان، دو فصلنامه نوآوری و ارزشآفرینی، 2(4)،24-41.
صالحیعمران، ابراهیم (1391). بررسی زمینهها و عوامل مؤثر برای ادامه تحصیل در دانشگاههای فنی و حرفهای، فصلنامه مهارتآموزی، 1(2)،7-27.
صالحیعمران، ابراهیم (1393). آسیبشناسی مدیریت آموزشهای مهارتی کشور، مهارتآموزی: 2(8)،25- 48.
صحت، آذرچهر و خلاقی، اصغر (1391). رابطه خلاقیت و سبک رهبری مدیران با بهرهوری آموزشی در آموزشکدههای فنی و حرفهای، فناوری آموزش، 6(4)، 317-327.
صدری، عباس؛ زاهدی، انسیه و رحمانی، نیره (1396). رشد کمّی دانش آموختگان فنی و حرفه ای کشور و تقاضای نیروی انسانی ماهر بهمنظور بازنگری در برنامه درسی. فناوری آموزش، 12(2), 87-97.
عابدینی بلترک، میمنت؛ نصر اصفهانی، احمدرضا و صالحیعمران، ابراهیم(1392). تحلیل ویژگیهای مقالات منتشره در حوزه آموزش عالی: مطالعه موردی مجلات آموزش عالی ایران و هلند، نامه آموزش عالی، (24)6، 115-132.
عادلمهربان، مرضیه (1394). مروری بر تحلیل محتوای کیفی و کاربرد آن در پژوهش، اصفهان: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان.
عرفانمنش، حبیب (1393). تشخیص عوامل سازنده ارزیابی درونی مراکز دولتی سازمان آموزش فنی و حرفهای درشهر تهران، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر.
عمانی، احمدرضا؛ کمایی، عباس و نوراله نوریوندی، آزاده (1394). نقش عاملهای مؤثر بر کیفیت آموزشهای کاربردی فنی و حرفهای از دیدگاه دانشجویان آموزشکده کشاورزی اهواز، فصلنامه پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، 33، 15-26.
محمدعلی، محبوبه (1390). آموزشهای فنی و حرفهای و راههای اصلاح آن، رشد آموزشهای فنی و حرفهای، 7(10)، 10-17.
محمدی، رضا، زمانیفر؛ مریم و صادقیمندی، فاطمه (1395). بررسی تطبیقی نظامهای ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزشهای کاربردی در جهان. نشریه پژوهش در نظامهای آموزشی،10(34)،133-166.
محمدی، رضا؛ زمانی فر، مریم و صادقیمندی، فاطمه(1394). بررسی وضعیت ارزشیابی کیفیت در آموزشهای کاربردی، نامه آموزش عالی، 8(30)، 121-151.
محمدی، رضا؛ فتح آبادی، جلیل؛ یادگارزاد، غلامرضا؛ میرزا محمدی، محمد حسن و پرند، کورش (1384). ارزشیابی کیفیت در آموزش عـالی (مفـاهیم، اصـول، روشها و معیارها(، تهران، سازمان سنجش آموزش کشور.
موسوی، علی؛ بهرامی، عبدالرضا سلیم و محمودی سفیدکوهی، حسین (1384). لزوم توجه به کیفیت در آموزشهای فنی و حرفهای، مجموعه مقالات دومین همایش ملی نقش آموزشهای فنی و حرفهای در تحولات اقتصادی و اجتماعی، مازندران اداره کل آموزش فنی و حرفهای مازندران، 1-32.
مهرمحمدی، محمود (1386). کندوکاو در ترجیحات روششناختی پژوهشگران حوزه تعلیم و تربیت در ایران، نوآوریهای آموزشی، 6(3)، ۱۰۸ – ۷۷.
نویدی، احد و برزگر، محمود (1391). ارزشیابی دورههای کاردانی آموزش فنی و حرفهای، فصلنامه نوآوریهای آموزش، 42، 162-186.
Burleson, B. R. (1959). Content analysis in communication research, NewYork.
Corbin, J. and Strauss, A. L. (1990). Grounded theory research: procedures, canons,and evaluative criteria. Qualitative Sociology. 13(1), 3-21.
Ebil, S.; Othman, N.; Hjh Norhakimah, H. M. N.; Marlinawati, H. A.; Omarali, M. and Chin, W. K (2017). Brunei TVET transformation: The development of the institute of brunei technical education’s two key surveys. In: TVET@Asia، issue 8، 1-15. Online:
http://www.tvet-online.asia/issue8/ebil_etal_tvet8.pdf (retrieved 28.01.2017).
European Association for Quality Assurance in Higher Education (2014). The Concept of excellence in Higher Education، ENQA Occasional Papers 20, Brussels، Belgium.
Hoque, A. E. (2016). Quality assurance as a way to support labourmarkets: a reflection on TVET policies in Bangladesh. In: TVET@Asia، issue 7، 1-17. Online: http://www.tvet-online. asia/ issue7/ hoquetvet7.pdf(retrieved 2.8.2016).
Idris, A. and Mbudai, Y. (2016). Technical and vocational education: challenges towards youths empowerment in kano state-nigeria. Journal of Technical Education and Training (JTET), 9(1).
Minghat, A. D. and Yasin, R. M. (2010). A sustainable framework for Technical and Vocational education in Malaysia. In Procedia - Social and Behavioral Sciences, 9, 1233-1237). DOI: 10.1016/j.sbspro.2010.12.312
Mohd Amin, J. B. (2016). Quality assurance of the qualification process in TVET: Malaysia Country. 7, 1-12. Online: http://www.tvet-online.asia/issue7/mohdamin_tvet7.pdf (retrieved 11.11.2016).
PhusaluxJ, U. B. and Fongsuwan, W. (2015). Determinants of modern management of private vocational colleges: A Structural Equation Model, Research Journal of Business Management, 9, 2378-390.
Rashidi, R. (2013). Evaluation of collaboration between public training institutions and private industries and its importance in improving the quality of training delivery in TVET in Malaysia. 1-17. Online:
http://www.tvet-online.asia/issue1/rashidi_tvet1.pdf (retrieved 30.5.2013).
Rojewski, J. P. Asunda and S. Kim) 2008(. Trends in career technical education research, Journal of Career and Technical Education، 24، 2، 57-68.