نوع مقاله : مقاله علمی - پژوهشی
نویسندگان
1 مدیر آموزش شرکت صا ایران
2 دانش آموخته دکترای مدیریت آموزش، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات
چکیده
هدف از این پژوهش بررسی کیفیت آموزشهای مهندسی در شرکت تهران بویلر بوده است. برای این کار ابتدا بر مبنای درک و استنباط فراگیران از کیفیت خدمات آموزشی و ارائه کنندگان این دسته از خدمات، مؤلفههای استاندارد یکی از روشهای اندازهگیری کیفیت خدمات (سروکوال)، مطابق با ویژگی خاص برنامه های آموزشی و وضعیت سازمان مورد بررسی، بومی و سپس، میزان درک فراگیران از کیفیت خدمات آموزشی اندازهگیری شده است. جامعه آماری مورد مطالعه در این پژوهش شامل مهندسانی است که در سالهای 1388-1384 تحت پوشش برنامه های آموزش مهندسی قرار داشتهاند. از آنجا که مطالعه تمام افراد جامعه آماری ممکن نبود، با استفاده از روش نمونه گیری تعداد 245 نفر از آنها انتخاب شدند و پرسشنامههای تهیه شده در اختیار آنان قرار گرفت. یافتههای پژوهش نشان میدهد که بین انتظارات مهندسان و عملکرد ارائه شده در ارتباط با هریک از ابعاد پنجگانه مورد مطالعه اختلاف معناداری وجود دارد که نشان دهنده نبود رضایت کامل از کیفیت برنامه های آموزشی است.
کلیدواژهها
عنوان مقاله [English]
Evaluation of technical and engineering trainings` quality, based on the quality scale model of servqual service
نویسندگان [English]
- Saeed Hadavand 1
- Shohreh Sadeghiyan 2
1 Msc.Education Head.Sa Iran Co,Tehran
2 PhD Student ,Azad University
چکیده [English]
The aim of this research is the inspection of Tehran Boiler company`s engineering trainings quality. For this reason, according to the trainees' perceptions and inference of training service quality is studied. Standard components are the measurement method of service quality (servqual). In accordance with special features of training programs, the studying organization status are localized, then it has provided as the base for the perception of trainees. Studying statistics of this research consists of the whole engineers which were involved in the engineering training programs. Due to limitation sampling are made for 245 people and questionnaire is delivered among them. Research findings show that, there is a meaningful difference between expectancy of engineers, company training operation in relation with the each five dimensions of study case. Results represent the dissatisfaction of the quality of the company training programs.
کلیدواژهها [English]
- Quality
- training quality measurement
- SERVQUAL model
- Engineering training