نوع مقاله : مقاله علمی - پژوهشی
نویسندگان
1 عضو هیات علمی دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران
2 دانشجوی کارشناسی ارشد کارآفرینی دانشگاه تهران
چکیده
این مقاله به بررسی کاربرد متاورس در زمینه آموزش عالی می پردازد. متاورس به دنیای واقعیت مجازی اشاره میکند که در آن کاربران قادرند به کمک تصاویر سهبعدی با سایر کاربران ارتباط برقرار کنند، همچنین به بررسی مزایا و چالشهای بالقوه ادغام متاورس در محیطهای دانشگاهی پرداخته می شود و انواع متاورس از جمله واقعیت افزوده ، لایف لاگینگ ، دنیای آینهای و واقعیت مجازی و کاربردهای آنها مورد بحث قرار می گیرد. مزایای استفاده از متاورس در آموزش عالی، فرصتهای جدیدی برای ارتباطات اجتماعی ارائه میکند، خلاقیت را ارتقا میدهد و تجربیات یادگیری جدید از طریق مجازیسازی ارائه میکند. با این حال، این تحقیق محدودیتهایی مانند اشکالات احتمالی در ارتباطات اجتماعی، نگرانیهای مربوط به حریم خصوصی و چالش ادغام تجربیات متاورس با دنیای واقعی ارائه می دهد. برای پیادهسازی متاورس در محیطهای آموزشی، اساتید میبایست درک دانشجویان از متاورس را تجزیه و تحلیل کنند و پلتفرمهایی توسعه دهند که امنیت دادهها را در اولویت قرار دهد. در نتیجه، متاورس با ارائه محیط مجازی منحصربفرد برای یادگیری، امکاناتی برای تغییر آموزش عالی ارائه می دهد. البته، بررسی دقیق مزایا و محدودیتهای آن برای ادغام موفقیتآمیز در برنامههای درسی ضروری است.
کلیدواژهها
موضوعات
عنوان مقاله [English]
Investigating the application of Metaverse in the field of education in universities
نویسندگان [English]
- Reza Mohammad Hasany 1
- Hoora Hamedi 2
1 Faculty of railway engineering, IUST
2 Master's student of entrepreneurship, University of Tehran
چکیده [English]
This article examines the use of Metaverse in the field of higher education. Metaverse refers to the world of virtual reality in which users are able to communicate with other users with the help of 3D images, it also examines the benefits and potential challenges of integrating the metaverse in academic environments and types of metaverse including augmented reality, life logging, world Mirror and virtual reality and their applications are discussed. The benefits of using the metaverse in higher education provide new opportunities for social communication, promote creativity, and provide new learning experiences through virtualization. However, this research presents limitations such as possible drawbacks in social communication, privacy concerns, and the challenge of integrating metaverse experiences with the real world. To implement the metaverse in educational environments, professors should analyze students' understanding of the metaverse and develop platforms that prioritize data security. As a result, Metaverse offers possibilities to transform higher education by providing a unique virtual environment for learning. Of course, careful consideration of its advantages and limitations is necessary for successful integration into curricula.
کلیدواژهها [English]
- Metaverse
- higher education
- virtual reality
- augmented reality
- educational programs