در این نظامهای آموزشی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی در چند کشور انگلیسی زبان در رشته های فنی و مهندسی و علوم مقایسه گردیده و جهت گیری آنها و نتایج این جهت گیریها از نظر تواناییها و کارآیی دانش آموختگان تحلیل شده اند. در انتها نظام آموزشی عالی کشورمان در همین مقاطع و رشته های تحصیلی با آنان مقایسه و بررسی و نقد شده است.
عنوان مقاله [English]
Analysis of educational systems; M. Sc. and Ph. D. courses
حسینی, سید رضا. (1378). تحلیلی درباره نظام آموزشی در دوره های کارشناسی ارشد و دکترا. فصلنامه آموزش مهندسی ایران, 1(3), 13-29. doi: 10.22047/ijee.1999.1963
MLA
سید رضا حسینی. "تحلیلی درباره نظام آموزشی در دوره های کارشناسی ارشد و دکترا". فصلنامه آموزش مهندسی ایران, 1, 3, 1378, 13-29. doi: 10.22047/ijee.1999.1963
HARVARD
حسینی, سید رضا. (1378). 'تحلیلی درباره نظام آموزشی در دوره های کارشناسی ارشد و دکترا', فصلنامه آموزش مهندسی ایران, 1(3), pp. 13-29. doi: 10.22047/ijee.1999.1963
VANCOUVER
حسینی, سید رضا. تحلیلی درباره نظام آموزشی در دوره های کارشناسی ارشد و دکترا. فصلنامه آموزش مهندسی ایران, 1378; 1(3): 13-29. doi: 10.22047/ijee.1999.1963