گفتگوی شرق و غرب درباره آموزش مهندسی در قرن بیست و یکم

نوع مقاله: مقاله علمی - پژوهشی

نویسنده

چکیده

در آستانه تغییر قرن و آغاز قرن بیست و یکم، بعضی از منتقدان به ملل آسیا ـ پاسیفیک می اندیشند. از طرف دیگر، روند حرکت دنیا به طور فزاینده ای ما را به سمت جهانی شدن سوق می دهد. در گذشته، تبادلات آموزشی زیادی بین شرق و غرب وجود داشته، اما در ارتباط با آموزش مهندسی هیچ کدام قابل توجه نبوده است. این مقاله در نظر دارد به تفاوت بین شرق و غرب از نظر زبان، فرهنگ و فناوری مدرن بپردازد. همچنین ، سیستم لغت شناسی یا زبان شناسی مبتنی بر تلفظ الفبایی غرب و همچنین سیستم مبتنی بر الفبای نمادین یا هیروگلیفی شرق از نظر ساختار اصلی و جنبه های یادگیری تأثیرات ادراکی، مقایسه می شوند. این مقاله مباحث و مفاهیم بسیاری را در خصوص شباهت ها و تفاوت ها بین شرق و غرب بیان می کند که ممکن است در آموزش مهندسی کاربرد زیادی داشته باشد. این مقاله جایزه ULCEC را به اتفاق آرا از شرکت کنندگان کنگره جهانی آموزش مهندسی در سال 2000 به خاطر کمک شایان در زمینه آموزش مهندسی دریافت کرد.

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

The East-West Dialogue on Engineering Education in 21st Century

نویسنده [English]

  • fong ming lee
چکیده [English]

Not available