از آنجایی که تحقیق و پژوهش یکی از مباحث عمده و غالباً مورد نیاز برای هر مرتبه ای از آموزش و از جمله آموزش مهندسی معماری و شهرسازی است، وجیزه حاضر سعی بر آن خواهد داشت تا ویژگی های تحقیق در زمینه معماری و شهرسازی در کشور و به ویژه تأثیر ان در ارتقای کیفیت آموزش این رشته ها را مورد شناسایی قرار دهد. در این مقاله پس از ذکر مقدمه ای که به اهمیت امر پژوهش، انواع پژوهش، عوامل اصلی در زمینه پژوهش، وضعیت پژوهش در زمینه معماری و شهرسازی و اسناد و مدارک و انتشارات نیز مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد و در نهایت، توصیه هایی به منظور ترویج امر پژوهش در مراکز آموزشی ارائه می شود.
تقی زاده, محمد, امین زاده, بهناز. (1381). تأثیر تنگناهای پژوهشی بر آموزش معماری و شهرسازی. فصلنامه آموزش مهندسی ایران, 4(14), 47-75. doi: 10.22047/ijee.2002.2071
MLA
محمد تقی زاده; بهناز امین زاده. "تأثیر تنگناهای پژوهشی بر آموزش معماری و شهرسازی". فصلنامه آموزش مهندسی ایران, 4, 14, 1381, 47-75. doi: 10.22047/ijee.2002.2071
HARVARD
تقی زاده, محمد, امین زاده, بهناز. (1381). 'تأثیر تنگناهای پژوهشی بر آموزش معماری و شهرسازی', فصلنامه آموزش مهندسی ایران, 4(14), pp. 47-75. doi: 10.22047/ijee.2002.2071
VANCOUVER
تقی زاده, محمد, امین زاده, بهناز. تأثیر تنگناهای پژوهشی بر آموزش معماری و شهرسازی. فصلنامه آموزش مهندسی ایران, 1381; 4(14): 47-75. doi: 10.22047/ijee.2002.2071