• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
فصلنامه آموزش مهندسی ایران
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 19 (1396)
دوره دوره 18 (1395)
دوره دوره 17 (1394)
دوره دوره 16 (1393)
دوره دوره 15 (1392)
دوره دوره 14 (1391)
دوره دوره 13 (1390)
دوره دوره 12 (1389)
دوره دوره 11 (1388)
دوره دوره 10 (1387)
دوره دوره 9 (1386)
دوره دوره 8 (1385)
دوره دوره 7 (1384)
دوره دوره 6 (1383)
دوره دوره 5 (1382)
دوره دوره 4 (1381)
شماره شماره 16
شماره شماره 15
شماره شماره 14
شماره شماره 13
دوره دوره 3 (1380)
دوره دوره 2 (1379)
دوره دوره 1 (1378)
وفایی, عباس. (1381). بررسی مشکلات تعیین محتوای دروس نظری و عملی ریز پردازنده مقدماتی و پیشنهاد تجربه ای متفاوت در ارائه آنها. فصلنامه آموزش مهندسی ایران, 4(16), 65-88. doi: 10.22047/ijee.2003.2091
عباس وفایی. "بررسی مشکلات تعیین محتوای دروس نظری و عملی ریز پردازنده مقدماتی و پیشنهاد تجربه ای متفاوت در ارائه آنها". فصلنامه آموزش مهندسی ایران, 4, 16, 1381, 65-88. doi: 10.22047/ijee.2003.2091
وفایی, عباس. (1381). 'بررسی مشکلات تعیین محتوای دروس نظری و عملی ریز پردازنده مقدماتی و پیشنهاد تجربه ای متفاوت در ارائه آنها', فصلنامه آموزش مهندسی ایران, 4(16), pp. 65-88. doi: 10.22047/ijee.2003.2091
وفایی, عباس. بررسی مشکلات تعیین محتوای دروس نظری و عملی ریز پردازنده مقدماتی و پیشنهاد تجربه ای متفاوت در ارائه آنها. فصلنامه آموزش مهندسی ایران, 1381; 4(16): 65-88. doi: 10.22047/ijee.2003.2091

بررسی مشکلات تعیین محتوای دروس نظری و عملی ریز پردازنده مقدماتی و پیشنهاد تجربه ای متفاوت در ارائه آنها

مقاله 5، دوره 4، شماره 16، پاییز 1381، صفحه 65-88  XML اصل مقاله (425 K)
نوع مقاله: مقاله علمی - پژوهشی
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22047/ijee.2003.2091
نویسنده
عباس وفایی
دانشکده فنی دانشگاه اصفهان
چکیده
در این مقاله مشکلات محتوای تعدادی از دروس کارشناس و کارشناسی ارشد در گرایش های سخت افزار و معماری کامپیوتر مورد بررسی قرار گرفته اند. بررسی فوق از دیدگاه های متفاوتی انجام گرفته است، از جمله این دیدگاه ها پیشرفت سریع دانش در این زمینه، عرضه شدن موضوعات جدید و از رده خارج شدن مطالب قبلی به صورت پیوسته می باشد. کاربرد مطالب آموخته شده در شرایط کشور ما و محدود بودن زمان تحصیل نیز نقطه نظرهای دیگری هستند که مورد توجه قرار گرفته اند. پیشنهادهای جدید در رابطه با ریز دروس رشته های مذکور نیز در این مقاله ارائه گردیده اند. در این کار علاوه بر بررسی اجمالی مشکلات موجود در رابطه با چگونگی ارائه فعلی این دروس سعی بر این شده است که در ضمن رفع نسبی ایرادهای مذکور حتی المقدور از دوباره کاری در تدریس مطالب مشابه در دروس مختلف خودداری شده و حد متعارفی بین نیازهای صنعت داخلی و آشنایی با پیشرفت های جدید در تکنولوژی رعایت گردد. این امیدواری وجود دار که ریز دروس پیشنهادی در صورت اجرا در چند سال آینده در بر گیرنده بهره وری بیشتری نسبت به محتوای فعلی این دروس باشد.
کلیدواژه‌ها
سخت افزار کامپیوتر؛ محتوای دروس؛ دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد؛ آموزش؛ ریز پردازنده ها
موضوعات
برنامه ها و دروس جدید در آموزش مهندسی
عنوان مقاله [English]
Engineering
نویسندگان [English]
A. Vafaeei
چکیده [English]
Not available
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 1,805
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 781
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.