مروری بر استراتژی بین‌المللی برای بهبود شیوه تدریس استادان دانشگاه در آموزش مهندسی در دانمارک

نوع مقاله: مقاله علمی - پژوهشی

نویسنده

دانشیار دانشکده فنی، دانشگاه گبلان

چکیده

 در خصوص تأسیس مراکز آموزشی در سطح نهادها و سازمان‌ها با هدف پیشرفت کیفیت تدریس و تحصیلات تأکید زیادی شده است . به همین منظور، نهادهای مهندسی در کشور دانمارک یک شرکت بین‌المللی برای کمک کردن به پیشرفت کارمندان و استادان دانشگاه ایجاد کرده‌اند . شبکه آموزشی بین‌المللی برای آموزش و تحصیلات مهندسان (IPN ) در سال 1996 تأسیس شد و هدف آن بهبود کیفیت برنامه آموزشی و توسعه آن در تمام نهادهای تحصیلی مهندسی شامل دانشگاه‌ها و کالج‌ها بود. در این مقالهIPN دانمارک معرفی و همچنین‌‌، مزایا و زیان‌های این استراتژی بررسی شده است .

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

A Review of International Strategies for the Improvement of Faculty Members Teaching Skill in Engineering Education in Denmark

نویسنده [English]

  • Akbar khodaparast haghi
Associate Gilan University, Faculty of Engineering
چکیده [English]

 Increasing emphasis is being placed on establishing teaching and learning centers at the institutional level with the stated objective of improving the quality of teaching and education. In order to address this, Danish engineering institutions have created a national partnership to facilitate staff and faculty development. The national Pedagogical Network for Engineering Education (IPN), based in Ballerup, Denmark, was founded in 1996 and targets quality pedagogical and curriculum development of all Danish engineering education institutions: universities and colleges. This article describes Denmark’s IPN, and also offer reflections on the advantages and disadvantages of this strategy.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Engineering education
  • national pedagogical network
  • teaching skill