<suggestions/>مراجع ابراهیمی قوام، صغری و خاقانیزاده، مرتضی (1387). نقش انگیزش در یادگیری. راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، 1(1)، 9-1. احمدی، احمد (۱۳۹۲). تأثیر نگارش روشمند در سهولت یادگیری، پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، 28، ۱۵-۱. اسدیان، آزاده و نوروزی چاکلی، عبدالرضا (۱۳۹۱). تحلیل جایگاه و همسویی منابع درسی برنامه کارشناسی ارشد رشته علمسنجی در نظام آموزش عالی ایران با اهداف و اولویتهای نقشه جامعه علمی کشور. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، 27، ۱۲۰-۹۹. اصغری، نسرین (۱۳۷۷). نقش انگیزه درونی و بیرونی و بیانگیزگی در یادگیری زبان انگلیسی در میان دانشجویان ایرانی. پایاننامه کارشناسی ارشد به راهنمایی عبدالمهدی ریاضی، دانشگاه شیراز. امیری، مجید؛ موسوی، ستاره و رجاییپور، سعید (1397). بررسی ارتباط بین مهارتهای حرفهای با نوآوریهای برنامههای درسی استادان در دانشگاههای اصفهان و صنعتی اصفهان. فصلنامه آموزش مهندسی ایران، 21، (78)، (انتشار آنلاین 20/7/1397). بدری گرگی، رحیم؛ مرادی، صمد و حسینپور، حامد (۱۳۹۰). تیپهای انگیزشی یادگیری دانشجویان دانشگاه تبریز: مقایسه عملکرد شناختی، عاطفی و اجتماعی دانشجویان. فصلنامه پژوهشهای نوین روانشناختی، 6(۲۱)، ۴۲-۱۹. بروکس، این (۱۳۹۵). مدیریت رفتار سازمانی (فرد، گروه، سازمان)، ترجمه دکتر امید مهدیه و دکتر قاسم انصاری رنانی، تهران: مهربان نشر. حسنزاده، رمضان (1381). رابطه بین انگیزش (درونی - بیرونی)، منبع کنترل (درونی - بیرونی) و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان. نوآوریهای آموزشی، 1(2) ، 119-107. خدابخش، مریم (1394). بررسی رابطه بین انگیزش درونی با موفقیت تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور، دومین همایش علمی پژوهشی علوم تربیتی و روانشناسی آسیبهای اجتماعی و فرهنگی ایران. قم، مرکز مطالعات و تحقیقات اسلامی سروش حکمت مرتضوی. خرازی، کمال (۱۳۸۵). یادگیری در رویکرد شناختی. تازههای علوم شناختی، ۸( 4)، ۸۹-۸۶. خسروجردی، راضیه؛ حجازی، الهه و محسنی، نیکچهره (۱۳۹۲). نقش هویت و انگیزش مبتنی بر هدف در پیشبینی اهتمام ذهنی برای یادگیری در دانشآموزان. مجله دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، 20(5) ، ۶۵۸-۶۴۸. خوشبخت، فریبا و خیر، محمد (1384). بررسی الگوی انگیزشی یادگیری ریاضی در دانشآموزان ابتدائی. مجله روانشناسی، 9(1) (پیاپی 33)، 81-67. دادگران، نفیسهالسادات و خلخالی، علی (۱۳۹۵). تأثیر کاربرد روش یادگیری کوآنتومی بر یادگیریهای درسی دانشجویان. پژوهش در آموزش علوم پزشکی، ۸(1)، ۳۶-۲۹. رضاخانی، سیمیندخت (1386). بررسی انگیزه درونی و بیرونی پیشرفت تحصیلی دانشجویان رشتههای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن. فصلنامه اندیشههای تازه در علوم تربیتی، 2(2)، 106-85. رضی، احمد (۱۳۸۸). شاخصهای ارزیابی و نقد کتابهای درسی دانشگاهی. سخن سمت، 21، ۳۰-۲۱. سکاران، اوما (1391). روشهای تحقیق در مدیریت، ترجمه محمد صائبی و محمود شیرازی، چاپ یازدهم. تهران: مرکز آموزش مدیریت دولتی. سلیمانزاده نجفی، نیرهالسادات؛ اشرفیریزی، حسن؛ یارمحمدیان، محمدحسین و شهرزادی، لیلا (۱۳۹۲). ساخت و اعتباریابی مقیاس سنجش مقالات نقد کتاب درسی دانشگاهی. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، 31، ۳۰-۱۴. سماواتیان، حسین و کاظمی مهیاری، حمزه. (۱۳۹۵). نقش ویژگیهای بازخورد مؤثر بر انگیزش دانشجویان در یادگیری. پژوهش در برنامهریزی درسی، 13(2)، ۱۲۳-۱۱۰. سیدجوادین، سیدرضا (۱۳۸۱). بررسی عوامل مرتبط با انگیزش یادگیری دانشجویان دانشگاه تهران. مجله مجتمع آموزش عالی قم، 4(15)، ۲۵۶-۲۲۱. شریفی، حسن پاشا (1385). سنجش انگیزش درونی و بیرونی پیشرفت و نگرش دانشآموزان مقاطع مختلف تحصیلی نسبت به مسایل آموزشی و سهم این متغیرها در تبیین پیشرفت تحصیلی آنان. فصلنامه نوآوریهای آموزشی، 5(18)، 202-171. شیخ الاسلامی، راضیه و خیر، محمد (۱۳۸۵). بررسی رابطه باورهای انگیزشی و استفاده از راهبردهای یادگیری زبان انگلیسی در بین دانشجویان. مجله روانشناسی، 10(1)، ۳۳-۲۲. شیخالاسلامی، راضیه و خیر، محمد. (۱۳۸۶). نقش جهتگیریهای انگیزشی در یادگیری زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی. پژوهشهای زبان خارجی، 39، ۹۴-۸۳. شیخ، رضا؛ عباسی طلایی، علی و عباسی، محمد (1393). طراحی چهارچوبی نظاممند جهت تدوین کتابهای درسی با رویکرد تکنیک طراحی مبتنی بر بدیهیات (مطالعه موردی: چند کتاب مدیریت عملیات رشته ام.بی.ام). پژوهش و نگارش کتاب دانشگاهی، 33، 68-88. علیمحمدی، حسین؛ سهرابی، مهدی و صابری، علیرضا (1396). روش تدریس معلمان تربیت بدنی به مثابه پیشبین انگیزه پیشرفت دانشآموزان. مجله مطالعات آموزش و یادگیری، ۹، ۱، پیاپی 2/72، 141-129. غایبی، امیر (1388). سنجش معیارهای ارزیابی کتابهای الکترونیکی دانشگاهی از دید دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه الزهرا (س) و کتابداران شاغل در دانشگاههای دولتی شهر تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه الزهرا (س). فتحی واجارگاه، کوروش؛ خسروی بابادی، علی اکبر و حاجتمند، فرزانه (1393). ارزیابی کیفیت درونی برنامه درسی دوره دکترای اخلاق پزشکی دانشگاههای علوم پزشکی ایران از دیدگاه استادان و دانشجویان. فصلنامه اخلاق پزشکی، ۸(27)، 152-129. فرهوش، معصومه و احمدی، مهرناز (۱۳۹۲). رابطه سبکهای تفکر و راهبردهای یادگیری با انگیزش پیشرفت. روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی، 9(35)، ۳۰۶-۲۹۷. قمری، محمد (1392). رابطه بین سرمایه اجتماعی و انگیزش درونی با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دوره متوسطه شهر کرج. فصلنامه آموزش و ارزشیابی، ۶، (۲۲)، 58-45. کریمی، سیدبهاءالدین و ملکی، حسن (1389). بررسی میزان نقش طراح آموزشی در تألیف کتاب درسی از دیدگاه متخصصان برنامهریزی درسی و تکنولوژی آموزشی. فصلنامه روانشناسی تربیتی، ۵(14)، 18-1. کشاورز، یوسف (۱۳۹۳). مدلسازی معادلات ساختاری با استفاده از آموس AMOS، تهران: مهربان نشر. کلگ، استورات؛ کورنبرگر، مارتین و پیتسیز، تایرون (2005). سازمان و مدیریت در تئوری و عمل (رویکردی پساتجددگرا و انتقادی)، ترجمه حسین رحمانسرشت و امید مهدیه، تهران: مهربان نشر، 1393. محمدامینی، زرار (1385). بررسی راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و باورهای انگیزشی با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان. اندیشههای نوین تربیتی، ۴، 136-123. ملکی، حسن (1384). شیوه طراحی و تألیف کتاب درسی (بخش مقدمات کتاب)، سخن سمت، ۱۰(14)، 22-9. منصوریان، یزدان (۱۳۹۱). سهم نویسنده در پیدایش اثرش، سخن هفته. ش.۱۱۶، قابل دسترس در پایگاه خبری لیزنا، http://lisna.ir. منصوریان، یزدان (۱۳۹۲). صد ویژگی کتابهای دانشگاهی کارآمد و اثربخش. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، 29، ۱۷-۱. موسوینسب، سیدمحمدرضا (1388). انگیزش و یادگیری. اسلام و پژوهشهای تربیتی، 1(1)، 129-107. موسیرضایی، سونیا (1390). تأثیر استفاده از روش آموزش چندرسانهای و سخنرانی بر انگیزش پیشرفت تحصیلی (انگیزش درونی و بیرونی) درس عربی 3 دانشآموزان مراکز آموزش از راه دو تهران. فصلنامه روانشناسی تربیتی، 7(21)، 144-119. مؤمنی، منصور و فعال قیومی، علی (۱۳۹۴). تحلیلهای آماری با استفاده از SPSS، ویرایش سوم، چاپ هشتم، تهران: مؤلف. نصری، صادق و بیاناتی، محمد (1394). مدلیابی روابط ساختاری سبکهای انگیزشی، خودکارآمدی با خودتنظیمی تحصیلی در دانشآموزان. پژوهش در آموزش، (5)، 31-13. نصیریان ثمرین، کریم؛ ثمری، عیسی و نامور، یوسف (1397). تحلیل محتوای مقالات حوزه کیفیت آموزش عالی فنی و حرفهای: بهمنظور شناسایی عوامل ارتقای کیفیت آموزشی دانشگاه فنی و حرفهای. فصلنامه آموزش مهندسی ایران، 20(77)، 92-69. وکیلی، زهرا و ایوان بقاء، ریحانه (1388). عوامل انگیزش درونی و بیرونی مؤثر در ارتقای آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری مامایی خلخال دانشگاه علوم پزشکی اردبیل. اولین همایش سراسری آموزش بالینی در پرستاری و مامایی، 15-14 مرداد، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان اردبیل. Chen, K. C. and Jang, S. J. (2010). Motivation in online learning: testing a model of self-determination theory. Computers in Human Behavior, 26(4), 747-751. Debnath, S.; Tandon, S. and Pointer, L. V. (2007). Designing business school courses to promote stu
</Sources>dent motivation: An application of job characteristic model, Journal of Management Education, 31 (6), 812-831. Garcia-Cepero, M. (2008). The enrichment train model: nurturing creativity-productivity among college students, Innovations in Education and Teaching International, (45), 295-302. Kondalkar, V. G. (2007). Organizational behavior, New Delhi: New Age International (P) Ltd., Publishers. Luthans, F. (2011). Organizational behavior: an evidence-based approach, 12th edition, New York:McGraw-Hill/Irwin. Remedios, R. and Boreham, N. (2004). Organizational learning and employees’ intrinsic motivation, Journal of Education and Work, 17 (2), 219-235. Ryan, R. M. and Deci, E. L. (2000). Self-determination theory and the facilitation of intrinsic motivation, American Psychologist, 55, 68-78. Semmar, Y. (2006). An exploratory study of motivational variables in a foreign language learning context, Journal of Language and Learning, 4 (1), 118-134. Wang, F. (2008). Motivation and english achievement: an exploratory and confirmatory factor analysis of a new measure for chinese students of english learning, North American Journal of Psychology, 10 (3), 633-646.