دوره 23 (1400)
دوره 22 (1399)
دوره 21 (1398)
دوره 20 (1397)
دوره 19 (1396)
دوره 18 (1395)
دوره 17 (1394)
دوره 16 (1393)
دوره 15 (1392)
دوره 14 (1391)
دوره 13 (1390)
دوره 12 (1389)
دوره 11 (1388)
دوره 10 (1387)
دوره 9 (1386)
دوره 8 (1385)
دوره 7 (1384)
دوره 6 (1383)
دوره 5 (1382)
دوره 4 (1381)
دوره 3 (1380)
دوره 2 (1379)
دوره 1 (1378)
تعداد دوره‌ها 24
تعداد شماره‌ها 94
تعداد مقالات 690
تعداد نویسندگان 1,001
تعداد مشاهده مقاله 1,346,771
تعداد دریافت فایل اصل مقاله 719,635
-----------------------------------------
تعداد مقالات ارسال شده 924
تعداد مقالات رد شده 573
درصد عدم پذیرش 62
تعداد مقالات پذیرفته شده 264
درصد پذیرش 29
زمان پذیرش (روز) 211
تعداد پایگاه های نمایه شده 18
تعداد داوران 1632

 

 در راستای اهداف و وظایف گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران " فصلنامه آموزش مهندسی ایران" برای بررسی، تحلیل و ارتقای حرفه مهندسی ر ایران و ایجاد   بستر مناسب برای اشاعه اطلاعات و دانسته های علمی، ارائه تجربیات و دستاوردهای پژوهشگران آموزش مهندسی و تقویت دانش مهندسان و صنعتگران منتشر می شود.

اولین شماره این فصلنامه در بهار 1378 با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده است. از کلیه علاقمندان، اعضای هیئت علمی دانشگاه ها، صاحبنظران و صنعتگران دعوت می شود مقالات پژوهشی خود را از طریق ثبت نام در سامانه فصلنامه ارسال فرمایند. 

 رتبه فصلنامه آموزش مهندسی ایران در آخرین ارزیابی سامانه نشریات علمی جهان اسلام (ISC) دارای مرتبه Q1 در علوم مهندسی با ضریب تاثیر  0/415 می باشد. "همچنین، این نشریه در کمیسیون نشریات علمی کشور ارزیابی شده و در فهرست نشریات دارای رتبه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفته است."

برای اطلاع بیشتر اینجا کلیک کنید. 

 

فصلنامه آموزش مهندسی ایران در اصول اخلاقی انتشار تابع قوانین کمیته اخلاق نشریات (COPE) است و در انتشار مقالات از آیین نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب پیروی می کند. فصلنامه آموزش مهندسی ایران از همکاری صمیمانه انجمن آموزش مهندسی ایران سپاسگزار است.

 

 

"

با توجه به گسترش علوم مهندسی و پیشرفت هائی که در شیوه آموزش، ایجاد تخصص های جدید، ویژگی موضوعات میان رشته ای، تغییر و تحول در حرفه مهندسی، جهانی شدن آموزش، اهمیت خلاقیت و کارآفرینی، بررسی کیفیت آموزش، بهره ­گیری از علوم شناختی و انسانی، زمینه های متنوعی برای اطلاع پژوهشگران، علاقمندان و نویسندگان مندرج شده تا هنگام ارسال  مقاله مورد مربوطه را انتخاب و اعلام نمایند.  

 

 

 

                                                                                                                                                                                              

 

فصلنامه آموزش مهندسی ایران در یک نگاه

 

 

 

 

 

مروری بر تجربۀ طراحی و تحلیل گروهی یک چرخش‌سوار از منظر آموزش مهندسی

علی مقداری؛ سید محمد جعفر ذوی الانواری؛ حسن ایزانلو؛ محمدصادق توحیدی نافع؛ محمدمهدی آذربیک؛ محمد درختی؛ امیر رضا آسمان رفعت؛ سجاد سلیمان زاده؛ طاها قره باغی؛ پارسا بهین فر؛ سید امیر حسین سجادی؛ حسین حسن پور؛ محدثه لطفی؛ کیوان نصیری؛ حامد ناظمی؛ محمد سجاد رمضانی؛ محمد جمشیدیان؛ علی اسماعیلی؛ اسماعیل عسکری؛ سامان رضایی

صفحه 39-60

مروری بر تجربۀ طراحی و تحلیل گروهی یک چرخش‌سوار از منظر آموزش مهندسی

علی مقداری؛ سید محمد جعفر ذوی الانواری؛ حسن ایزانلو؛ محمدصادق توحیدی نافع؛ محمدمهدی آذربیک؛ محمد درختی؛ امیر رضا آسمان رفعت؛ سجاد سلیمان زاده؛ طاها قره باغی؛ پارسا بهین فر؛ سید امیر حسین سجادی؛ حسین حسن پور؛ محدثه لطفی؛ کیوان نصیری؛ حامد ناظمی؛ محمد سجاد رمضانی؛ محمد جمشیدیان؛ علی اسماعیلی؛ اسماعیل عسکری؛ سامان رضایی

دوره 24، شماره 94، شهریور 1401، صفحه 39-60

کنفرانس، کنگره و وبینار