دوره 24 (1401)
دوره 23 (1400)
دوره 22 (1399)
دوره 21 (1398)
دوره 20 (1397)
دوره 19 (1396)
دوره 18 (1395)
دوره 17 (1394)
دوره 16 (1393)
دوره 15 (1392)
دوره 14 (1391)
دوره 13 (1390)
دوره 12 (1389)
دوره 11 (1388)
دوره 10 (1387)
دوره 9 (1386)
دوره 8 (1385)
دوره 7 (1384)
دوره 6 (1383)
دوره 5 (1382)
دوره 4 (1381)
دوره 3 (1380)
دوره 2 (1379)
دوره 1 (1378)

تفاهم نامه همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی انجمن آموزش مهندسی ایران و فصلنامه آموزش مهندسی ایران در تاریخ 1402/6/18 منعقد گردیده است. 

سامانه مشابهت یابی متون علمی

CreativeCommons

تعداد دوره‌ها 25
تعداد شماره‌ها 97
تعداد مقالات 713
تعداد نویسندگان 1,044
تعداد مشاهده مقاله 1,400,473
تعداد دریافت فایل اصل مقاله 760,778
-----------------------------------------
تعداد مقالات ارسال شده 988
تعداد مقالات رد شده 613
درصد عدم پذیرش 62
تعداد مقالات پذیرفته شده 286
درصد پذیرش 29
زمان پذیرش (روز) 206
تعداد پایگاه های نمایه شده 21
تعداد داوران 1678

 

 

در راستای اهداف و وظایف گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران " فصلنامه آموزش مهندسی ایران" برای بررسی، تحلیل و ارتقای حرفه مهندسی ر ایران و ایجاد   بستر مناسب برای اشاعه اطلاعات و دانسته های علمی، ارائه تجربیات و دستاوردهای پژوهشگران آموزش مهندسی و تقویت دانش مهندسان و صنعتگران منتشر می شود.

اولین شماره این فصلنامه در بهار 1378 با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده است. از کلیه علاقمندان، اعضای هیئت علمی دانشگاه ها، صاحبنظران و صنعتگران دعوت می شود مقالات پژوهشی خود را از طریق ثبت نام در سامانه فصلنامه ارسال فرمایند. 

 رتبه فصلنامه آموزش مهندسی ایران در آخرین ارزیابی سامانه نشریات علمی جهان اسلام (ISC) دارای مرتبه Q2 در علوم مهندسی می باشد. "همچنین، این نشریه در کمیسیون نشریات علمی کشور ارزیابی شده و در فهرست نشریات دارای رتبه " الف  در سال 1401" وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفته است."

فصلنامه آموزش مهندسی ایران در اصول اخلاقی انتشار تابع قوانین کمیته اخلاق نشریات (COPE) است و در انتشار مقالات از آیین نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب پیروی می کند. داوری مقالات در فصلنامه  به صورت دوسوناشناس انجام می شود. فصلنامه آموزش مهندسی ایران از همکاری صمیمانه انجمن آموزش مهندسی ایران سپاسگزار است.

با توجه به گسترش علوم مهندسی و پیشرفت هائی که در شیوه آموزش، ایجاد تخصص های جدید، ویژگی موضوعات میان رشته ای، تغییر و تحول در حرفه مهندسی، جهانی شدن آموزش، اهمیت خلاقیت و کارآفرینی، بررسی کیفیت آموزش، بهره ­گیری از علوم شناختی و انسانی، زمینه های متنوعی برای اطلاع پژوهشگران، علاقمندان و نویسندگان مندرج شده تا هنگام ارسال  مقاله مورد مربوطه را انتخاب و اعلام نمایند.  

 

برای اطلاع بیشتر اینجا کلیک کنید. 

 

دسترسی به مقالات این سایت باز است.

 

 

 

                                                 

 

                                                                                                                       
 فصلنامه آموزش مهندسی ایران در یک نگاه

 

 

 

 

مروری بر تجربۀ طراحی و تحلیل گروهی یک چرخش‌سوار از منظر آموزش مهندسی

علی مقداری؛ سید محمد جعفر ذوی الانواری؛ حسن ایزانلو؛ محمدصادق توحیدی نافع؛ محمدمهدی آذربیک؛ محمد درختی؛ امیر رضا آسمان رفعت؛ سجاد سلیمان زاده؛ طاها قره باغی؛ پارسا بهین فر؛ سید امیر حسین سجادی؛ حسین حسن پور؛ محدثه لطفی؛ کیوان نصیری؛ حامد ناظمی؛ محمد سجاد رمضانی؛ محمد جمشیدیان؛ علی اسماعیلی؛ اسماعیل عسکری؛ سامان رضایی

دوره 24، شماره 94، شهریور 1401، صفحه 39-60

https://doi.org/10.22047/ijee.2022.321010.1874

شناسایی و اولویت بندی عوامل اثرگذار بر کاهش داوطلبان رشته های مهندسی از دیدگاه دانش آموزان پایه دوازدهم با رویکرد ترکیبی دیمتل و فرآیند تحلیل شبکه ای (مطالعه موردی: شهرستان زاهدان)

فائزه میرشکاری؛ محمد رضا شهرکی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 25 تیر 1402

https://doi.org/10.22047/ijee.2023.393832.1974

مدل‌یابی تاثیرکیفیت برنامه درسی بر قصد کارآفرینی دانشجویان: نقش میانجی الهام کارآفرینانه و خلاقیت کارآفرینانه

مهدیه خلیلی خضرآبادی؛ محمد حسنی؛ بهناز مهاجران؛ رضا فتحی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 15 مرداد 1402

https://doi.org/10.22047/ijee.2023.392889.1972

مدل یابی تبیین رابطه شایستگیهای دانش آموختگان فنی مهندسی بر روحیه کارآفرینی با میانجیگری اخلاق حرفه ای مهندسی )مورد مطالعه: دانشکده های فنی و مهندسی دانشگاه تهران(

میترا عزتی؛ زینب السادات مصطفوی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 30 مرداد 1402

https://doi.org/10.22047/ijee.2023.375603.1951

کنفرانس، کنگره و وبینار